2021-05-25, 21:31
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walherich
Hans rykte är nu officellt fördärvat... Han kommer ha det väldigt svårt att försöka övertyga fräscha investerare att hänga med. Ryktet och snyggtfacit är extremt viktigt i hans branch.
Hittar bara investerarna den här tråden så...
Beblandar man sig med kriminella juggar från Landskrona är så klart redan det en belastning för ryktet.
Citera
2021-06-01, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Hittar bara investerarna den här tråden så...
Beblandar man sig med kriminella juggar från Landskrona är så klart redan det en belastning för ryktet.

Tror inte investerarna behöver hitta denna tråden.

Har hört från ett antal personer att de eller deras kontakter inte velat gå in I en affär då SB funnits med bland ägarna.
Citera
2021-06-07, 23:31
Medlem
Är det ingen som hört/hittat något mer i ärendet ?
Vart tog Vanartad vägen ?
Han som verkade ha så mycket att säga
Citera
2021-06-08, 20:38
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaiPan69
Är det ingen som hört/hittat något mer i ärendet ?
Vart tog Vanartad vägen ?
Han som verkade ha så mycket att säga
Vanartad hade inte så mycket att tillföra, utan lyckönskade GM att lyckas bättre nästa gång.

Meanwhile, Innenco-cirkusen (huvudspåret för MGM med Landskrona-gänget), fortsätter:
Citat:
Framtiden är ljus

Med flertalet godkända patent och en planerad börsnotering under Q3/Q4 har nu startskottet gått för en kraftfull tillväxt kommande åren. Den totala marknadspotentialen uppgår till minst 85 miljarder euro till 2023. Med en stark och konkurrenskraftig teknik finns alla möjligheter att lyckas. Mångfaldiga avtal är redan tecknade med både nationella och internationella fastighetsutvecklare och byggföretag samt flera är under förhandling. Framöver är tanken att man ska bredda sig mot övriga Europa men även i USA, Mellanöstern, Kina och Indien där man även ska öppna lokala kontor på varje plats.

Det bästa värme-, kyl- och energilagringssystemet tillsammans med de bästa aktörerna inom byggindustrin borde helt enkelt leda till det bästa och mest miljövänliga och ekonomiska konceptet” – Tomas Jonsson, VD & Grundare.
Källa: https://finanstid.se/innenco-revolut...ergibranschen/

Precis som vanligt i sådana här bedrägerier så skjuter bolaget hela tiden upp tiden för "planerad" börsnotering att kunna locka in flera okunniga småsparare. Nu uppskjutet till Q3 eller Q4
Worth shooting at Bjärred Mansions for!
Citera
2021-06-08, 21:12
Medlem
Enterprises avatar
Googlade runt lite på Innenco Sweden. Förutom Landskrona-klanen (Bosnier) finns det en Rumänsk koppling.
I styrelsen finns en B*GDAN C*NSTANTIN T*UTEANU (*=O,O,A) - uppenbar rumän - som är , gift/sambo med en Sandra Surdu (en Rumänsk konstnärskvinna, ingen idé att maska eftersom hon är en självvalt offentlig person med egen hemsida). Denna rumänska konstnärskvinna är Facebook-vän med en annan rumänsk konstnärskvinna (surprise!) som bor i Malmö (surprise!) och är gift/sambo med en P*ter Mårt*nsson (*=e).

Så gissa vem är denna P.M.? Jo det visar sig att han tidigare satt i styrelsen i det bolag som sen blev Innenco Sweden, Innovative Hifi Sweden AB, tillsammans med just T*mas J*nsson (*=o).

Troligen har P.M. fått kalla fötter pga T.J.s brottsliga kopplingar med Nadarevic-ligan men fixat en rumän att stå på pappret genom sin frus kompis.
Senast redigerad av Enterprise 2021-06-08 kl. 21:23.
Citera
2021-06-08, 21:34
Medlem
Enterprises avatar
Den tredje personen i Innenco Swedens styrelse verkar inte heller vara någon duvunge.
Z*charia Isk*nder Ress*issi (*=a). Svårt att placera ursprunget från namnet, Palestiskt/Tunisiskt?

Anyways, verkar inte otippat finnas ruffel och båg att hämta även här, med danska bolag i kk:
https://ownr.dk/users/public-profile/4007935742

Vilket gäng...
Senast redigerad av Enterprise 2021-06-08 kl. 21:43.
Citera
2021-08-03, 20:52
Medlem
Nu verkar det iofs inte som om SB har rent mjöl i påsen heller.

Satt på en restaurang i Lomma och råkade hör hur SB "lurat" en person som han känt sedan tidig tonår.
SB hade sagt till honom att de dragit in x antal miljoner till ett bolag och var på väg att stänga emissionen men att han kunde fixa fram aktier till sin gamle vän. Problemet i sammanhanget var bara att det tydligen endast hade kommit in några 100 tusen kr. Det pratades om vissa andra saker i sammanhanget där SB tydligen också kommit med felaktig / vilseledande information, Något som också var tydligt i sammanhanget var att SB gått förbi sin gamle vän till dennes kontakter utan vännens kännedom vilket var helt emot hur SB själv uttalat sig om hur han jobbar. Dubbelmoral tolkar jag det som.

Ska se om ja kan hitta mannen igen och snacka med honom.

Vi hörs i caset.
Citera
2021-08-09, 22:16
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Nu verkar det iofs inte som om SB har rent mjöl i påsen heller.

Satt på en restaurang i Lomma och råkade hör hur SB "lurat" en person som han känt sedan tidig tonår.
SB hade sagt till honom att de dragit in x antal miljoner till ett bolag och var på väg att stänga emissionen men att han kunde fixa fram aktier till sin gamle vän. Problemet i sammanhanget var bara att det tydligen endast hade kommit in några 100 tusen kr. Det pratades om vissa andra saker i sammanhanget där SB tydligen också kommit med felaktig / vilseledande information, Något som också var tydligt i sammanhanget var att SB gått förbi sin gamle vän till dennes kontakter utan vännens kännedom vilket var helt emot hur SB själv uttalat sig om hur han jobbar. Dubbelmoral tolkar jag det som.

Ska se om ja kan hitta mannen igen och snacka med honom.

Vi hörs i caset.
Spännande. Nä, det verkar vara flera skurkar inblandade här.
Samtidigt har Innenco Sweden nu stängt sin emission. Det blir nog det sista som investerarna får se av dessa pengar. Samtidigt har "grundaren" T*mas Jon*son och "styrelseproffset" L*nnart Mol*vin hoppat av styrelsen. Mol*vin i all hast, som jag förstått det hela. Han kanske blev hotad med en drive-by när han inte dansade efter skurkarnas pipa? Vänner i Skåne berättar om flera kungörelser där Jons*on eftersöks för delgivning samtidigt som han raggar pengar i Innenco Sweden AB. Snappade upp två stycken hos Post och Inrikes tidningar:
Jag förutspår en ny konkurs inom nära framtid och att de investerade pengarna är spårlöst försvunna.
Citera
2021-08-14, 22:29
Medlem
Enterprises avatar
En uppdatering. Ryktet från Skåne är nu att ett gäng personer knutna till Innenco Sweden är misstänkta för grovt bedrägeri och att stora belopp har tagits i kvarstad genom beslut av domstolen. Åtal väntas inom en nära framtid. Det kanske finns en chans att investerarnas pengar kan räddas trots allt?
Citera
2021-10-17, 23:13
Medlem
[quote=Enterprise|76910278]En uppdatering. Ryktet från Skåne är nu att ett gäng personer knutna till Innenco Sweden är misstänkta för grovt bedrägeri och att stora belopp har tagits i kvarstad genom beslut av domstolen. Åtal väntas inom en nära framtid. Det kanske finns en chans att investerarnas pengar kan räddas trots allt?[/QUOTE

För de som investerat i Innenco hoppas jag att pengarna kan återvinnas och lämnas tillbaka.
Vad gäller han jag refererade till i förra inlägget så kan jag säga att jag stötte på honom igen. Han var inte särskilt glad för vad jag delat med mig av här. Som han uttryckte det så var det "ett privat samtal mellan honom och hans fru" och jag hade ingen rätt att göra vad jag gjort. Han var ganska upprörd. Jag fick alltså inte med mig något mer i caset.
Citera
2021-10-17, 23:22
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
För de som investerat i Innenco hoppas jag att pengarna kan återvinnas och lämnas tillbaka.
Vad gäller han jag refererade till i förra inlägget så kan jag säga att jag stötte på honom igen. Han var inte särskilt glad för vad jag delat med mig av här. Som han uttryckte det så var det "ett privat samtal mellan honom och hans fru" och jag hade ingen rätt att göra vad jag gjort. Han var ganska upprörd. Jag fick alltså inte med mig något mer i caset.
Tackar.

En uppdatering: Det verkar som att åklagaren gjorde någon form av formellt fel med kvarstaden, där man hade beslagtagit cirkus 15 millar som satsats av småspararna i nya Innenco Sweden. Åklagaren var därför tvungen att lämna tillbaka dessa till bolaget. Investerarna kan därför troligen fetglömma sina investerade stålar. Självfallet kvarstår misstankarna om grovt bedrägeri mot Innenco-gänget med J*onsson i spetsen.

Edit:
Hoppla, nu har den helt nyss invalde revisorn hoppat av också.

Senast redigerad av Enterprise 2021-10-17 kl. 23:27.
Citera
2021-11-06, 13:31
Medlem
Är det samma som är igång igen?

https://www.pre-ipo.se/innenco

Pre-Ipo man får 25% rabatt
Inte en enda siffra om hur bolaget går eller värdering. Tror jag passar på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in