Citat:
När jag skrev det i sitt ursprungliga inlägg - vilket jag påminner om i det inlägget du citerar - så skrev jag att även om det var grov misshandel från början så KAN det ha eskalerat på nåt sätt att han kände sig pressad av att ha misshandlat henne då han visste det innebar trubbel minst sagt ifall han blir anmäld för misshandel. Och då sannerligen grov.
Då spekulerade jag i att han KAN ha tagit en vända hem för att hämta ett ordentligt tillhygge för att ta det ödesdigra beslutet att avsluta hennes liv.
En ren spekulation som exempel på hur det kan ha gått till ifall han blivit "rädd" för misshandelskonsekvenserna.
Det skulle då kunna förklara att han initialt var inne på att han tog flera turer med cykeln spekulerade jag i mitt hypotetiska exempel på hur det KAN ha gått till om han var rädd att han gått för långt (minst sagt) i den plötsliga uppkomna dispyten där.
Om man ska vara lite grafisk så har det ju tyvärr varit en utdraget förlopp. Iaf såtillvida att det krävdes många slag och vittnen berättar att det verkar pågå under minuter.
Den högljudda delen KAN vara under misshandeln. Som han sen KAN ha velat dölja med ett "större"
hämtat tillhygge då. Under dessa evtl cykelturer.
Analysförmågan är säkert "intakt" här. Ovan är inte mitt huvudalternativ alls at "så gick det till" utan något som jag skrev till någon för att visa på hur ett dråp KAN ha gått till om det inte var planerat.
Sen vad SD kalkylerade med hur avsvimmad hon var osv har jag ingen aning om.
Då spekulerade jag i att han KAN ha tagit en vända hem för att hämta ett ordentligt tillhygge för att ta det ödesdigra beslutet att avsluta hennes liv.
En ren spekulation som exempel på hur det kan ha gått till ifall han blivit "rädd" för misshandelskonsekvenserna.
Det skulle då kunna förklara att han initialt var inne på att han tog flera turer med cykeln spekulerade jag i mitt hypotetiska exempel på hur det KAN ha gått till om han var rädd att han gått för långt (minst sagt) i den plötsliga uppkomna dispyten där.
Om man ska vara lite grafisk så har det ju tyvärr varit en utdraget förlopp. Iaf såtillvida att det krävdes många slag och vittnen berättar att det verkar pågå under minuter.
Den högljudda delen KAN vara under misshandeln. Som han sen KAN ha velat dölja med ett "större"
hämtat tillhygge då. Under dessa evtl cykelturer.
Analysförmågan är säkert "intakt" här. Ovan är inte mitt huvudalternativ alls at "så gick det till" utan något som jag skrev till någon för att visa på hur ett dråp KAN ha gått till om det inte var planerat.
Sen vad SD kalkylerade med hur avsvimmad hon var osv har jag ingen aning om.
Tyvärr anser jag att ditt exempel på scenario hur mordet gått till som fullständigt osannolikt. Kom också ihåg att SD sa att "skulle jag ha utfört mordet hade det inte varit så här klantigt" ( ej ordagrant). Skulle han då ha utfört mordet så som du gav exempel på? Nope. Han riskerade i så fall i högsta grad att det skulle gå åt pipan för honom. Var det då klantigt utfört? Brottsplatsen "helt ren" från bevismaterial. Det var inget hafsverk.