Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag tror det är bäst om vi alla ignorerar det kontot. Blir bara värre och värre. Vi kan ju konstatera att en mördare går fri. Hur frikänd han än blir så kommer han aldrig någonsin blir rentvådd eftersom det inte GÅR att rentvå honom. Finns ingen möjlighet. En sak är att man inte når ända upp i bevisningen - en HELT annan sak är att få en dom som säger att han omöjligen kan ha begått det här brottet. Och DET lär aldrig hända.
Vad vi sedan får vänta på är att en civilperson snubblar över Lenas mobil och/eller domkraftskaftet (som troligen är mordvapnet). Det kan vara en kommunanställd som måste ner i en dagvattenbrunn. Eller nån som är ute och rastar hunden på Arlanda. Var nu SD gjort av bevisen nånstans.
Men till syvende og sidst kommer SD och HD alltid få kika sig över axeln - mord preskriberas inte längre. Och kommer det fram nya bevis såsom mordvapen med blod och fingeravtryck så kan Högsta Domstolen bevilja resning i målet. Och DÅ sitter den jäveln där. Vi håller tummarna nu.
Håller helt med dig, dock har jag inte ännu kastat in handduken, det är några dagar kvar tills dom faller och insatsstyrkan kan komma vilken natt som helst fram tills dess.
Sd och HD har varandra men inget mer, de kan inte ens lita på varandra då de vet att den andre går bakom ryggen, bedrar och ljuger.
Inget förhållande jag skulle välja, även om alla andra vänt mig ryggen och alla avskyr mig som pesten för den mördare jag är. Ett liv i misär.