2021-05-25, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tixerz
Gå in på deras sida dutch passion. Sen gå till auto ultimate o kolla deras fototävling där är en planta jag odlade inomhus står tixerz på fotot oxå så ser du nog säkert va jag menar med bästa breeders. Odlad under ksk en 100 äkta w cfl. Mvh

Jag beställde precis från dutchpassion hur snabbt levererar dem? Har du nån strain där att rekomendera för ska beställa mer. Köpte 7 white widow auto som ska odlas ute i dem södraste delarna av landet.
Och rekomenderar du jordbädd eller krukor samt hur stora krukor? Sorry for alla frågor men du verkar veta vad du pratar om.
Citera
2021-05-25, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaz12wow
Jag beställde precis från dutchpassion hur snabbt levererar dem? Har du nån strain där att rekomendera för ska beställa mer. Köpte 7 white widow auto som ska odlas ute i dem södraste delarna av landet.
Och rekomenderar du jordbädd eller krukor samt hur stora krukor? Sorry for alla frågor men du verkar veta vad du pratar om.

Jordbädd alla dagar i veckan om du har möjlighet. Täckodla på det. Krukor kräver en jävla massa mer passning och vatten och syns dessutom jävligt tydligt. Minst 20 l om du ska använda krukor, själv kör jag 30 och har ett automatiskt solcellsdrivet bevattningsystem som vattnar varje dag, hade aldrig gått med krukor för min del annars.
Citera
2021-05-25, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogshuggaren401
Jordbädd alla dagar i veckan om du har möjlighet. Täckodla på det. Krukor kräver en jävla massa mer passning och vatten och syns dessutom jävligt tydligt. Minst 20 l om du ska använda krukor, själv kör jag 30 och har ett automatiskt solcellsdrivet bevattningsystem som vattnar varje dag, hade aldrig gått med krukor för min del annars.

kan du länka bevattningssystemet?
Citera
2021-05-25, 15:23
Medlem
Citat:

Okej hur mkt jord för ca 7 plantor autoflower?
behöver jag nån pressening under jordbädden eller? Vad menas med täckodla?
Senast redigerad av Kaz12wow 2021-05-25 kl. 15:35.
Citera
2021-05-25, 15:29
Medlem
Det står att mina autos ska ta 11 veckor inomhus.

Hinner de bli klara utomhus innan Augusti? Jag satte dem 1 maj.
Citera
2021-05-25, 17:56
Medlem
Citat:
Okej hur mkt jord för ca 7 plantor autoflower?
behöver jag nån pressening under jordbädden eller? Vad menas med täckodla?

Jord mot jord är bäst så att rötterna kan leta sig ner i marken. Alt wellpapp eller kartong och sen på med jord för att slippa ogräs. Täckodling innebär att man täcker jorden med organiskt material vilket förhindrar avdunstning av vatten och samtidigt ger det näring till dina plantor. I en välfungerande täckodling så finns det tusentals maskar som bearbetar jorden och ger det finaste gödslet du kan tänka dig. Man matar på jorden mer organiskt material ungefär ett 10-15 cm lager som man fyller på några gånger under säsongen i takt med att det dras ner av maskarna i jorden. Satsa på 4 påsar kogödsel och 4 påsar p-jord som 10 l skrev. Blir en bra bädd.
Citera
2021-05-25, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Italyboy164
kan du länka bevattningssystemet?
https://www.wexthuset.com/tradgardsskotsel-underhall/vattna-bevattna/solcellsdriven-bevattning/irrigatia-solcellsdrivet-bevattningssystem-sol-c24

Kan tydligen vara rätt högljudd men den nya 2021s års modellen ska vara tystare. Ska testa nu i sommar och utvärdera sen.
Citera
2021-05-25, 18:37
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Från vilken sida köpte du dina ifrån Dutch passion?

Direkt från dutch passion! Annars gillar jag sensimilla.
Citera
2021-05-25, 18:38
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop
Hur ofta ska man fylla på med snigel pellets? Hur många liter vatten behöver en auto som är 1 månad gammal?

Såfort du ser dom försvinner. Och svårt o säga ksk 1-2l mvh
Citera
2021-05-25, 18:42
Medlem
tixerzs avatar
Citat:

Du gjorde ett bra val. Express ups tar max 4 5 dagar. Sen mazar är kanon. Ultimate. Deras blackberry. Tja alla e riktigt fina!. Jag själv kör bädd eller inviduella hål. En 50l säck i varje hål o hönsgödsel. Kanon concept som kommer ge avkastning. Inga problem alls bara kul folk frågar. Men bädd eller inviduella hål hadde ja kört. Mvh! Tänk på beställa fort deras autos tar längre änn många andra.
Citera
2021-05-25, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tixerz
Du gjorde ett bra val. Express ups tar max 4 5 dagar. Sen mazar är kanon. Ultimate. Deras blackberry. Tja alla e riktigt fina!. Jag själv kör bädd eller inviduella hål. En 50l säck i varje hål o hönsgödsel. Kanon concept som kommer ge avkastning. Inga problem alls bara kul folk frågar. Men bädd eller inviduella hål hadde ja kört. Mvh! Tänk på beställa fort deras autos tar längre änn många andra.

Yes ska beställa mer idag. Men jag kan göra en jordbädd direkt den behöver inte tid för att växa till sig?
Citera
2021-05-25, 23:17
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Yes ska beställa mer idag. Men jag kan göra en jordbädd direkt den behöver inte tid för att växa till sig?

Tjaa du många säger si och så. jag kör somsagt bara hönsgödsel de viktigaste enligt mig är att jorden är rätt lukrad och fin , så rötterna tar sig snabbt o blir stora ! sen enligt mig behöver absolut ingen bädd ligga o dra sig i mina metoder jag kör. vissa kör ju med kalk o grejjer som kanske behöver ligga ett tag för ge effekt. men jag gräver ett stort hål o fyller med premium jord sen hönsgödsel i jorden så ska du se de kommer bli kanon fina plantor !!!!!!!!!!! mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in