2021-05-25, 13:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tona ner HDs roll?
Exakt vilken roll pratar du om att hon har? Som jag tonar ner?

Hm, vi båda har ofta mycket text. Du är inget undantag där.

Du och du och du... Mycket anklagelser i ditt inlägg.

Jag fär väl säga att sedan du kom in i tråden så har fokus på HD växlat från närapå noll till hundra.

Om vi vänder på steken, ägnar du dig åt något annat än att peka på HDs roll och svärta ner hennes väsen?

Som jag ser det är HDs roll oklar.
Jag ser inga tydliga bevis för att hon är den skyldiga till mordet.

Jag är enbart ute efter att försöka se bilden så sanningsenlig som möjligt. Det är inte svart-vitt.

Jag tänker också att det är ganska empatilöst att lägga så mycket ansvar på henne när vi vet så lite. Hon har under lång tid lidit av psykisk ohälsa, hon har levt med en gravt störd och kontrollerande individ.

Det vi vet är att hon skyddar SD (och sig själv) genom att undanhålla, minnesförluster och att ljuga i förhör.

Personligen tycker jag att jag har skrivit inlägg om allt möjligt i den här tråden. Om allt.

Du kan väl ändå vara nöjd hittills. Du har ju fått med dig så gott som alla i tråden på ditt tåg? Räcker inte det?

Man får väl ha en annan åsikt/tro/spekulation än vad du har?
Nej, jag bara undrar eftersom hon inte vore den första som kan hamna inom skranket senare som tex anstiftare.
Skillnaden mot att hålla mer öppet kring en person som i högsta grad beter sig ytterst suspekt vill säga.
Citat:
Du kan väl ändå vara nöjd hittills. Du har ju fått med dig så gott som alla i tråden på ditt tåg? Räcker inte det?
Tror du inte att det går att ha en åsikt utan att samla stöd?
Jag har inget behov av andra så sett, jag är mer intresserad i sak av olika rättsfall.

Varav SD är en rätt uppenbar figur och jag finner HDs lögner och skeva beteende mer intressant ju mer jag läser i FUP.
Citera
2021-05-25, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Känsloladdad?
Trampat på nån öm tå när det gäller stackars HD?

Du kan väl snarare berätta varför du letar syndabockar inom kåren, vilket är helt ok för min del, men jagar upp dig om tex HD ifrågasätts?

Nej men jag undrar bara varför du menar att Nötis försvarar HD efter hennes insatta nyanserade resonemang medans du själv är inne i nån form av personligt korståg mot HD dag 75?

Du menar syndabockar inom kåren? Likt PW du ältat? Jag har kontaktat åklagaren om de saker som dessa "syndabockar" ställt till med. Och det är en del. Sen har jag även skrivit spaltmeter om bakgrunden till deras situation. Hånad av dig då när jag hänvisat till rapporten och annat. Din vanliga stil.

Jag har letat fel i utredningen och uttalat mig i NA om det. Inte stämd än vad jag vet?

Du kanske ska kontakta NA med ditt material om HD och PW så ser vi vad det blir för respons på det materialet du forskat fram här?

Det är skillnad på det jag kommit fram till även om min ton är raljant och ironisk emellanåt så är det för att på nåt sätt stötta här. Med barnen i åtanke vilket du också ifrågasatt av någon anledning. Du har inte get så mycket för min "utredning". Som du i sig nog har rätt svårt att hänga med i detaljerna kring.

Men pumpa på för all del. Fint att du enligt egen utsago iaf har trovärdigheten "intakt" och inte letar syndabockar likt oss andra som ägnar sig åt klappjakt på stackars IT-forensik chefer, utredare, spaningsledare och förundersökningsledare och andra här helt utan belägg för deras prestation under tre år.
Citera
2021-05-25, 13:23
Medlem
Citat:
Nej, jag bara undrar eftersom hon inte vore den första som kan hamna inom skranket senare som tex anstiftare.
Skillnaden mot att hålla mer öppet kring en person som i högsta grad beter sig ytterst suspekt vill säga.

Jag har inget behov av andra så sett, jag är mer intresserad i sak av olika rättsfall.

Varav SD är en rätt uppenbar figur och jag finner HDs lögner och skeva beteende mer intressant ju mer jag läser i FUP.
Båda dessa pappenheimare är fullständigt uppe i det blå i polisförhören. De säger emot sig själva, HD vägrar svara på frågor "eftersom det kan bli fel", SD sitter och fnissar, ljuger, tar tillbaka. SD skriver till JG att han förstår att folk är oroliga vem som är mördaren, "men bara jag vet om jag är mördaren" (fritt ur minnet). Han tycker det är roligt att leka, skrämmas, även vad gäller bäste vännen. Han ligger ofta på gränsen till sanningen när han förhörs - bara för att han får en kick av det.

Fy fan vad jag hoppas han åker in. Men har börjat tvivla. Bäst att hålla ett öga på na.se på fredagmorgonen. De gör inga kvällsuppdrag i såna här fall. Det blir ett gryningsjobb.

Stefan Davidsson: ställ klockan på 5.30 på fredag, så du hinner med en dusch och frukost - Kl 06.00 kanske regionala insatsstyrkan kommer och plockar dig. Fast - du börjar väl vänja dig kan jag tänka.
Citera
2021-05-25, 13:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nej men jag undrar bara varför du menar att Nötis försvarar HD efter hennes insatta nyanserade resonemang medans du själv är inne i nån form av personligt korståg mot HD dag 75?

Du menar syndabockar inom kåren? Likt PW du ältat? Jag har kontaktat åklagaren om de saker som dessa "syndabockar" ställt till med. Och det är en del. Sen har jag även skrivit spaltmeter om bakgrunden till deras situation. Hånad av dig då när jag hänvisat till rapporten och annat. Din vanliga stil.

Jag har letat fel i utredningen och uttalat mig i NA om det. Inte stämd än vad jag vet?

Du kanske ska kontakta NA med ditt material om HD och PW så ser vi vad det blir för respons på det materialet du forskat fram här?

Det är skillnad på det jag kommit fram till även om min ton är raljant och ironisk emellanåt så är det för att på nåt sätt stötta här. Med barnen i åtanke vilket du också ifrågasatt av någon anledning. Du har inte get så mycket för min "utredning". Som du i sig nog har rätt svårt att hänga med i detaljerna kring.
Citat:
Men pumpa på för all del. Fint att du enligt egen utsago iaf har trovärdigheten "intakt" och inte letar syndabockar likt oss andra som ägnar sig åt klappjakt på stackars IT-forensik chefer, utredare, spaningsledare och förundersökningsledare och andra här helt utan belägg för deras prestation under tre år.
Spaningsledningen är miserabel, det finns mängder med konstigheter i fallet.
Jag har inte opponerat mig.
Leta på, inte mig emot.

Däremot kommer jag likaväl ifrågasätta risk för jäv ang PW, risk för mer inblandning av HD och inte tona ner SDs roll vare sig det gäller helgen innan eller mordkvällen.
Du kan ju börja inse att det är ett debattforum och inte en personlig vendetta.
Citera
2021-05-25, 13:24
Medlem
Citat:
En vanlig dag för JG då, likt när SD yrar runt på natt till lördag och mordkvällen?

Bara lite yvig och gör en massa knäppa grejer...

Värst vad du börjat klippa i inläggen så sammanhanget går bort.

Du jämför JG:s beteende med den misstänkte mördaren SD nu också?

Förstår att du är inne på att jag menade att 11/5 och 14/5 förutom att SD ringer in polisen till den tänkta mordplatsen är en rätt så vanlig kväll i hans liv.

Att han gymar i sig gör ju inte SD till en mördare. Det var det jag menade att det var det fler pappor i Örebro som gjorde den kvällen. Och jobbade över. Och cyklade. Och tvättade(?) och meckade(?). Och svängde förbi nån polare eller granne.

Så helt galen är inte den kvällen. Förutom att han ringer in polisen till den tänkta mordplatsen då. Och ja han glömde mobilen. Denna galna kväll.

Men berätta gärna om JG:s alla galna dagar och kvällar han haft för sig så blir jag kanske klokare på vad det är d menar med den biten?
Citera
2021-05-25, 13:25
Medlem
Honan6s avatar
Aktbilaga 158 Inspelade samtal pdf sida 328

Denise på PKC kontaktar RLC för hon vill koppla över en man som låter "udda " och "ställer konstiga frågor"

Pdf sida 333

JG: Och jag menar de har gått nu (suckar) va äre 48 ehh snart 72 timmar

P:Mmm

JG: och om hon finns i liv, får man se till att hon måste liksom komma tillrätta liksom

JG: Å då tänker man att kan hon finnas i den lägenhet alltså

P: Menar du hans förre detta frus lägenhet eller?

JG: Ja dom är gifta

P: Dom är gifta okey

JG: Dom har separerat

P: Men dom bor inte tillsammans då?

JG: Nej,å dom bor på samma gata, men hon bor precis bakom Lena

Det är ganska uppenbart att JG är orolig för att hon inte är vid liv, men han nämner inte ordet "kroppen". Det nämns däremot i efterföljande transkription som är från larmsamtalet då Len*s kropp hittades( Aktbil. 158 Pdf sida 337)
Citera
2021-05-25, 13:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Värst vad du börjat klippa i inläggen så sammanhanget går bort.

Du jämför JG:s beteende med den misstänkte mördaren SD nu också?

Förstår att du är inne på att jag menade att 11/5 och 14/5 förutom att SD ringer in polisen till den tänkta mordplatsen är en rätt så vanlig kväll i hans liv.

Att han gymar i sig gör ju inte SD till en mördare. Det var det jag menade att det var det fler pappor i Örebro som gjorde den kvällen. Och jobbade över. Och cyklade. Och tvättade(?) och meckade(?). Och svängde förbi nån polare eller granne.

Så helt galen är inte den kvällen. Förutom att han ringer in polisen till den tänkta mordplatsen då. Och ja han glömde mobilen. Denna galna kväll.

Hoppar över det mer emotionella, det som är OT och drama, därav svar på vissa partier.
Citat:
Men berätta gärna om JG:s alla galna dagar och kvällar han haft för sig så blir jag kanske klokare på vad det är d menar med den biten?
Det ska jag återkomma till skrev jag nyss.
Citera
2021-05-25, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu när Du tar upp tårta kommer jag och tänka på en bild som SD tagit på en tårta med en stor kniv instucken. Var det inte något i bakgrunden... en skärm med en bild?

Någon som kommer ihåg? Om jag kommer ihåg rätt... var bilden före eller efter mordet på LW?

Mitt minne är att jag tyckte att det var osmakligt.

Tillägg: Jag har inte sett videon Du hänvisar till... kanske är det samma tårta jag skriver om?
Tårtan med kniven var från Tredje ad(e)vent (Event Cache) GC80YP4 som ägde rum 2018-12-16 och som vi diskuterade i tråden i januari 2019.

Citera
2021-05-25, 13:36
Medlem
Citat:
Spaningsledningen är miserabel, det finns mängder med konstigheter i fallet.
Jag har inte opponerat mig.
Leta på, inte mig emot.

Däremot kommer jag likaväl ifrågasätta risk för jäv ang PW, risk för mer inblandning av HD och inte tona ner SDs roll vare sig det gäller helgen innan eller mordkvällen.
Du kan ju börja inse att det är ett debattforum och inte en personlig vendetta.

Jaaa PW är säkert superduperjävig. Kör på ett par varv om PW.
Och om HD och hennes kille och hur hon ljuger för SD istället för att vara helt öppen med den relationen osv.

Ja alltså det är nog du som skrivit mest om person. Du har avverkat halva Psykologilexikon snart i din beskrivning av hur kass HD är i alla lägen.
Jag har skrivit mer baserat på de polisanställdas dokumenterade insats här. Eller bristen på dokumentation i vissa fall då.

Jag tror din svaghet är att du läser in just att jag försöker tona ner SD:s roll. Jag förstår att du inte ser det på annat sätt för att du kan helt enkelt inte. Du saknar den förmågan som andra har som kanske ser att även om han är djävulens företrädare på jordens så bör uppgifter som har med hans person och annat att göra gärna vara hyfsat sanningsriktigt.

Och du vill få det till att jag är inne på dråp emellanåt skulle göra att jag tonar ner hans våld. Det är ju mycket möjligt att det var just så det gick till. Gräl, handgemäng, eskalerat våld. Alltså helt i linje med hur det sett ut vid just två tidigare tillfällen.

I bilen.

När hon ville kramas och han slet sig loss och de började "slåss".

Den förklaringen ligger nära till hands. Så ett dråp eller inte så är hon ju död på ett eller annat sätt.
Och du glömmer att jag faktiskt skrev att han kan ha fått henne medvetslös med ett "spontant" tillhygge men att sen ha tagit sig hem för att hämta säg ett domkraftskaft och då av rädsla för att misshandeln ska uppdagas har ihjäl henne.

Så du får börja sätta dig in lite mer i hur huvudpersonerna här funkar och även kanske visa lite intresse för vad andra skriver och varför så ska du se att polletterna börjar ramla ner till slut.
Citera
2021-05-25, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Denise på PKC kontaktar RLC för hon vill koppla över en man som låter "udda " och "ställer konstiga frågor"

Pdf sida 333

JG: och om hon finns i liv, får man se till att hon måste liksom komma tillrätta liksom

Det är ganska uppenbart att JG är orolig för att hon inte är vid liv, men han nämner inte ordet "kroppen". Det nämns däremot i efterföljande transkription som är från larmsamtalet då Len*s kropp hittades( Aktbil. 158 Pdf sida 337)

Tack för du också kikade. Då har alltså JG inte pratat om någon "kropp" med polisen.
Citera
2021-05-25, 13:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Det är en annan sak, men att säga att jag "tonar ner HDs roll", kräver att det finns en roll att tona ner. Den "rollen" ser jag inte lika tydligt som du. Jag tycker att HD är väldigt otydlig och svår att tyda.

Citat:

Här fattar jag inte om du pratar om mig eller dig själv?
Ja, jag tycker att HD beter sig suspekt, men jag håller inte öppet krig mot henne. Det är väl du som gör det?
Eller fattar jag dig fel här?

Hur som helst, anser jag att det är viktigt att föröka se vad som är vad. och försöka tolka det utifrån de uppgifter vi har. Vi tolkar olika, men jag tycker också att du ibland drar in tolkningar på ett för mig alltför grovhugget sätt. Te x det nedan.

Du skriver:
"[...]Åter till tisdag då LW försvinnit varav ressugna HD säger att " det är så typiskt att det ska hända nu när vi ska åka utomlands, nu ska väl Stefan sitta och oroa sig för vart hon
är hela resan".

➡️ Detta är egocentrering versus LWs barn och hon drar snabbt växlar om att hon är död fast hon knappt ens är anmäld försvunnen.[...]
"

Jag kan inte riktigt förstå varifrån/hur du gör den tolkningen att HD gör ett antagande att Lena är död när hon pratar med MT 15 maj?

Kanske jag missuppfattar något?

Citat:

Jo, det är klart att man kan ha en åsikt utan att ha något beslutsstöd för det. Det är väl inte det som är frågan.

Citat:

Vet inte om jag förstår den här meningen riktigt.
Men jag uppfattar det som att du abolut har behov av vad andra tycker, annars skulle du väl inte så hårt ifrågasätta mig? Dvs ifrågasätta varför (som du tycker) endast bryr mig om att försvara HD (vilket är en grov feltolkning av dig) och anklaga mig för att enbart skriva inlägg för att stöja HD (vilket jag abslut inte anser vara sant)?

Citat:

Vilket jag inte tror att nästan någon annan i tråden har en annan åsikt om.

Du har absolut hittat intressanta vinklingar om HD, även om många redan har varit uppe i tråden många gånger under årens lopp.

För mig är HD något av en gåta. Och inget är svart eller vitt.
Min tolkning av HD är i vissa (stora) delar mycket annorlunda än din tolkning, i andra lika.
Citera
2021-05-25, 13:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Pdf sida 333

Det var bra att du kollade upp det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in