2021-05-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue

För visst är man ivrig att resa utomlands just efter att man har blivit gruvligt traumatiserad av 8 timmars våldtäkt och tortyr?

Om man nu har blivit gruvligt traumatiserad av 8 timmars våldtäkt och tortyr, så handlar man inte rationellt. Och att fly utomlands kan nog locka.
Citera
2021-05-24, 18:52
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Om man nu har blivit gruvligt traumatiserad av 8 timmars våldtäkt och tortyr, så handlar man inte rationellt. Och att fly utomlands kan nog locka.
Fast i det här fallet åkte "förövaren" också utomlands dagen efter, ändå till Tokyo i över en vecka, vilket hon visste att han skulle. Han messade henne 13.01 att han var på Arlanda. Så vad fanns att fly från?

Och observera att det var "förövaren" hon chattade med om sina och ett av de andra "offrens" reseplaner, strax efter att de lämnat "förövarens" hem där de blivit "våldtagna och torterade i 8 timmar". Klart man vill redogöra för den förövare man bara vill fly från hur ens omedelbara reseplaner ser ut?
Senast redigerad av outoftheblue 2021-05-24 kl. 18:58.
Citera
2021-05-24, 19:19
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKLambertz
Finns inte mycket information om Sekretess A. Av att förstå av Görans blogginlägg så var det denna kvinnan som EA hade kontakt med under julafton 2020, som också intygade att EA skulle varit "redlös" - om jag minns rätt.

Det var denna kvinnan som gjorde den ursprungliga anmälan om våldtäkt mot PA, dagen efter (25:e) den påstådda våldtäkten som skulle skett 24:e september.
Intressant var att anmälan endast nämnde ett BO - Sekretess A.
Jag hittar inte heller mycket om Sekretess A men det finns ett LPT mål på henne som ligger några år tillbaka. Vet inte utgången då jag inte beställt ut domen.
Citat:
Sekretess C finns det mycket mer information om, i form av domar. Jag har fått ut 3 av dem. Finns eventuellt några till.

Jag skulle inte kalla henne för kriminell eller pundare. Hon har dock stått åtalad för och också dömts för ringa narkotikabrott.
Jag hittar sex olika domar för ringa narkotikabrott avseende diverse preparat på Sekretess C. Om det kvalificerar någon som "pundare" eller "missbrukare" undandrar sig min bedömning. Det finns många människor som brukar narkotika och lever fullt fungerande liv.

Allmänt kan jag säga att jag drar mig lite för att nysta vidare kring dessa andra kvinnor. Även om de är avidentifierade känns det lite tveksamt att gräva i målsäganden från ett nedlagt ärende, särskilt när det kan finnas element av psykisk ohälsa och/eller missbruk m.m.

Jag vill samtidigt passa på och tacka dig för ett bra arbete i denna tråd! Måste ge beröm för ett idogt och omdömesgillt arbete med alla maskningar och publiceringar.
Citera
2021-05-24, 19:51
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk

I den här rötan finns snart endast offer i form av skattebetalare.
Citera
2021-05-24, 19:51
Medlem
Citat:
Att en av dem skulle vara avliden verkar vara ren desinformation från en oseriös postare. Åtminstone enligt detta svar:

På det viset. Man får lite en känsla av att det handlar om tre tjejer med problem. Det är väl svårt att veta om någon av dem varit den drivande i våldtäktsanmälan men jag får väl känslan av att det inte var EA. Det var ju inte hon som anmälde GA heller. Sedan kunde hon inte låta bli att sprida dynga på fb och det har verkligen kommit att stå henne dyrt.
Citera
2021-05-24, 20:52
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
På det viset. Man får lite en känsla av att det handlar om tre tjejer med problem. Det är väl svårt att veta om någon av dem varit den drivande i våldtäktsanmälan men jag får väl känslan av att det inte var EA. Det var ju inte hon som anmälde GA heller. Sedan kunde hon inte låta bli att sprida dynga på fb och det har verkligen kommit att stå henne dyrt.
Frågan är hur dyrt. Eftersom det får anses bevisat att EA visste att ingen våldtäkt ägt rum (inga minnesluckor, chattar med PA före och efter det påstådda brottet, hon är medveten om att det fotograferats m.m) så tycker man att fängelsedelen av straffskalan borde komma i fråga.

Men det är nog att hoppas på för mycket.
Citera
2021-05-25, 08:39
Medlem
Citat:
Kommer om 24h och 34 minuter.
..och en stund senare kommer vi att i svensk msm kunna läsa om den fällande domen?
Nej, sannolikt inte.

Men kanske något senare i Dagens Juridik?
Citera
2021-05-25, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
..och en stund senare kommer vi att i svensk msm kunna läsa om den fällande domen?
Nej, sannolikt inte.

Men kanske något senare i Dagens Juridik?

Expressen och AB tror jag nog kommer rapportera ganska tidigt.
Citera
2021-05-25, 11:23
Medlem
FÄLLANDE DOM
Kvinnan döms för grovt förtal.

Påföljd:
- Villkorlig dom
- Dagsböter 80 om 50kr

Skadestånd till MÄ: 70.000kr
Senast redigerad av JKLambertz 2021-05-25 kl. 11:27.
Citera
2021-05-25, 11:35
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
FÄLLANDE DOM
Kvinnan döms för grovt förtal.

Påföljd:
- Villkorlig dom
- Dagsböter 80 om 50kr

Skadestånd till MÄ: 70.000kr
Det lär inte ta många minuter för Förtalskassan att skramla ihop 74.000 kronor. Allt för att förövaren inte ska behöva betala ett öre.
Citera
2021-05-25, 13:14
Medlem
Citat:
Expressen och AB tror jag nog kommer rapportera ganska tidigt.
Tack för din gissning.
Scrollade nyss hastigt både AB och Expressen men fann ingenting.

Glad att svensk rättvisa skapades i detta mål. Gissar att GL boostades av beskedet.
Citera
2021-05-25, 13:18
Medlem
Citat:
Det lär inte ta många minuter för Förtalskassan att skramla ihop 74.000 kronor. Allt för att förövaren inte ska behöva betala ett öre.
Retorisk fråga:
Är det ett sånt här samhälle vi verkligen vill ha?

Hade jag begått ett brott hade jag sett till att betala böterna själv. Fast det är ju jag det. En som inte siktar på att bli jurist, som EA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in