Citat:
Det är inte nån "konsekvens" i ideologin jag pratade om, utan hederlighet och logik i hur man debatterar, och där ligger du på rejält minus. Du undviker svara på argument, vejar undan hela tiden och svarar på något helt annat ofta direkt oväsentligt och fel.
Att din ideologi är "konsekvent" i sin misogyni är det ingen som betvivlat.
Citat:
Statistiskt sett är män mer problematiska från vissa synpunkter, och det bör man beakta. Men, ja det är bättre om föräldrarna kan dela på föräldrauppgiften, men om det av någon anledning inte går, så är det i normalfallet bättre att det blir moderns uppgift.
Och om det "inte går" för någon av parterna?
Vems "uppgift" ska det bli då tycker du?
Och varför inte ha automatisk delad vårdnad för BÅDA ovilliga föräldrarna, så får en domstol eller socialkontor ta ställning i varje enskilt fall, precis som det är idag om en förälder inte klarar uppgiften, istället att automatiskt ge män frikort?
Alternativt!!! Ge människor av BÅDA KÖNEN, möjlighet att själva avgöra om de kan eller vill ta hand om barn som stavas fri aborträtt bl.a.
´
Citat:
Det är därför vi har preventivmetoder.
Och preventivmedtoder räcker inte, de är inte 100% säkra, och därför vi har fri aborträtt.
Citat:
Ingalunda, men min grundläggande princip är ansvar och att inte belöna felbeteenden.
Fast mäns felbeteenden ska ju ha frikort...dvs "belönas" enligt ditt sätt att se det.
Ingen hejd på hur mäns dåliga sexuella beteende "belönas" i ditt samhälle. Alltid någon "annan" som ska stå för alla konsekvenser, med argumentet, för män kan inte ta konsekvenserna.
Citat:
Svenska folket är i en påtaglig demografisk nedgång. Detta har sin grund i tre faktorer:
1) Det föds för få svenska barn.
2) Det flyttar ut för många svenskar från Sverige.
3) Vi har för stor inflyttning, vilka i sin tur föder för många barn i förhållande till svenskar.
Här ett exempel på hur detta gestaltar sig i verkligheten: https://nyhetsbyran.org/2021/05/22/saknas-elever-med-svenska-som-modersmal/
1) Det föds för få svenska barn.
2) Det flyttar ut för många svenskar från Sverige.
3) Vi har för stor inflyttning, vilka i sin tur föder för många barn i förhållande till svenskar.
Här ett exempel på hur detta gestaltar sig i verkligheten: https://nyhetsbyran.org/2021/05/22/saknas-elever-med-svenska-som-modersmal/
nej svenska folket har påtaglig demografisk ökning.
1) för att vi haft stor invandring, dvs nya svenska medborgare.
2) För att vi föder relativt bra med barn.
3) För att vi lever allt längre och friskare liv.
Citat:
Jag tror inte att jag har föreslagit att vi inte skall ha dagis, eller att dessa inte alls skall vara skatteunderstödda, men de behöver inte vara i det närmast obligatoriska eller så pass understödda som de är nu. Det år så klart att organisera detta på andra sätt.
Vilket i princip är samma sak. Understödjer inte samhället dagisplatser, så blir dessa för dyra för de allra flesta och då tvingas någon gå hemma, och denna "någon" tenderar bli en kvinna, vilket sånna som du tycker är toppen.
Citat:
Jag skall ha det? Jag konstaterar att olika kvinnor har olika intressen. Förvånar det Dig? Jag behöver inte uppskatta dessa olika intressen lika mycket.
Intresset för en egen ekonomi som ger självständighet och möjligheter torde vara massiv för alla vuxna medborgare av båda könen.
Din sorts fantasi att där skulle finnas "ett intresse" hos kvinnor för osjälvständighet, ekonomiskt beroende och att arbeta gratis hela sitt liv utanför resten av arbetsmarknadens olika rättigheter är milt sagt äcklig.
och Uven vad med mäns "kortsiktiga egennytta" när de prioriterar att göra karriär och dumpa ungarna på den andre förälderns konto?
Citat:
Hur förknippat detta är med religioner, är mig ganska obekant. Emellertid så har S präglat Sverige under så lång tid att deras åsikter kommit att infiltrera flera andra partier. Detta är ett stort problem, och är ett gott skäl för att Sverige behöver ett långvarigt regeringsskifte och att S under en period inte är det största partiet.
Din ideologi är enormt starkt förknippat med just religion, Uven. Dina konservativa ideer ÄR just patriarkala religioners idéer.
Hela din "grund" av att kvinnan ska ta allt ansvar för reproduktion ex, och HON ska tvingas hit eller dit och hållas i schakt, (dvs kontrolleras) är patriarkala religioners själva grund som mer eller mindre allt är uppbyggt kring.
som helt till - vem som är "etnisk svensk" rår inte politikerna över. Med ledning av demografisk forskning, som jag länkat till, så talar i nuläget det mesta för att etniska svenskar är i påtaglig minoritet i Sverige redan om 100 år. Det är inte ens säkert att svenska är det dominerande språket. Du är orolig för att framtiden handlar om trådgalgar, när det mer sannolika är att det handlar om gruppvåldtäkter, balkongflygningar och omskärelser.