Citat:
Helt uppenbart är han bekymrad, varav jag återkopplade till om hon kunde sagt nåt hätskt samma dag.
Hon kan tydligen vräka ur sig på arbetsplatsen.
I en sammantagen bild, ihop med att HD knappast är nån trovärdig person och att hon hatar LW:
... Så tror jag inte att hennes chef far med osanning.
Jag ska fö inte bevisa ett dugg i diskussioner utifrån FUP och kommer fortsätta undra vad HDs roll är i det hela i aktuellt forum.
Hon kan tydligen vräka ur sig på arbetsplatsen.
I en sammantagen bild, ihop med att HD knappast är nån trovärdig person och att hon hatar LW:
... Så tror jag inte att hennes chef far med osanning.
Jag ska fö inte bevisa ett dugg i diskussioner utifrån FUP och kommer fortsätta undra vad HDs roll är i det hela i aktuellt forum.
Bekymrad? Ja han har gråtit säger han i samtalet väl. Men antagligen "bekymrad" över att LW är borta främst och hans vän är misstänkt. Det bekymrade kanske alltså har ett större perspektiv än ett hypotetiskt uttalande från HD?
Ja hennes chef talar kanske sanning även om det graverande vittnesmålet tyvärr inte gått att backa upp med annan bevisning vad gäller tiden. I teorin kan hon ha tagit fel på tiden även om hon verkar rätt säker i sitt vittnesmål..
MEN det betyder inte att din spekulation om att HD ska ha sagt till JG samma "termer" att HD önskade LW död.
Ja fortsätt undra du men så snart du menar att någon kan ha önskat livet ur någon på ett sånt sätt som hade gjort att du också ringde polisen så ska du nog ta det lite vackert om du inte har mer på fötterna vad hon sa till en helt annan person. Som dessutom var mer insatt i HD:s "inre liv" och som HD dryftat en hel del LW med redan om jag fattat allt rätt.
Och indirekt misstänkliggör du ju JG för att dölja nåt också. Alltså att HD skulle ha pratat önskan död LW. Som han då inte berättat om i förhör. Trots att han är angelägen att det ska bli husrannsakan i HD:s hus. Motsägelsefullt.
JG:s samtal till polisen handlade ju vidare bl.a. om att paret D bara hade en bilnyckel och det tyckte han var misstänkt att HD påpekat. Så det var lite spridda skurar där.
Hans poäng var väl annars att eftersom polisen kollat i LW:s och SD:s hus så borde de också kolla HD:s hus då det hade varit ett triangeldrama. De bodde på "samma gata" osv. Och det har han ju rätt i. Det är ju väldigt nära mellan husen där. Så tolkar jag hans förvåning att han inte såg någon avspärrning eller motsvarande vid HD:s hus.