2021-05-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det är just DÄR som det är så konstigt !!!!

En sjuksköterska som inte bryr sig ett skvatt om att tre omyndiga barn (då...),,,har BLIVIT AV med sin mamma ;antingen så är hon kidnappad eller i värsta fall har någon tagit livet utav henne !

Och den enda tanken från sjuksköterskan är ; -Hoppas hon är död !

Trodde att ; Bry sig om ! hörde till prio ETT när det gällde folk inom Vården ?

Pratade HD i de termerna - att hon önskade HD död - tror du även i sitt /sina samtal med JG då LW försvunnit?
Citera
2021-05-24, 22:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är just DÄR som det är så konstigt !!!!

En sjuksköterska som inte bryr sig ett skvatt om att tre omyndiga barn (då...),,,har BLIVIT AV med sin mamma ;antingen så är hon kidnappad eller i värsta fall har någon tagit livet utav henne !

Och den enda tanken från sjuksköterskan är ; -Hoppas hon är död !

Trodde att ; Bry sig om ! hörde till prio ETT när det gällde folk inom Vården ?
Du har förstått vad jag reagerar på även ur ett perspektiv där hon ska vara professionell och rädda liv snarare än önska folk ska dö.
Det finns även risk att en patient överhör samtal.

Förutom detta skiter hon blankt i barnens oro, det är om hur det ska påverka henne om LW är död. Hon har knappt ens försvunnit som sagt.

Sjuk sköterska.
Citera
2021-05-24, 22:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Pratade HD i de termerna - att hon önskade HD död - tror du även i sitt /sina samtal med JG då LW försvunnit?
Du är medveten om att det finns en variabel ang vad hon kan sagt?

Att det är hypotetiskt utifrån hennes hatprat på morgonen och inte buggat samtal som återges?

Eftersom hon kan stå helt gränslös i sin yrkesroll och önska LW död - då är det inte omöjligt att hon kan ge uttryck för likande termer i förtroliga samtal med JG?
Citat:
Om jag hör en försmådd kvinna, som hatar älskarinnan i ett mångårigt triangeldrama prata i termer likt på jobbet samma dag ( hoppas hon är död) eller rent värre:
Då hade jag också ringt polisen.
Mer komplicerat än så behöver det inte vara.
Citera
2021-05-24, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Prata för dig själv.

I deras chatt i slutet på april pratar HD pratar om LW som psykiskt sjuk, labil, läskig och rent farlig.
Varav JG gasar på från sin front om att LW är "skitzofren" osv.

HD:
" Helt ärligt så tycker jag att det är lite läskigt med henne just för att hon hennes sätt är så
sjukligt. Vet aldrig vad hon tar sig till."

Hon fokuserar på samma sak i förhör då
LW är fortfarande inte återfunnen och dess innan kör hon hur sjuk LW är även på viber.

Trakasserad trots att de knappt har kontakt 2018 mer än det HD själv är med och påverkar (flytt och att logga cacher hon inte medverkat fysiskt på).

Här är tråden till mina nuvarande argument.

Att JG är bekymrad framgår med all tydlighet i det han säger till LÅ och via att han ringer polis den 18 maj och tycker de borde leta efter "kroppen" även där.

1. Jag utgår från citat och vad han säger till LÅ:

" Hanna och jag pratade en hel del om försvinnande på tisdag, då S var på ett annat förhör.Jag vill veta om polisen har uteslutit H's inblandning."

Samma dag som sjuksköterskan säger följande till sin chef MT:

"Mot slutet av samtalet tittade Hanna på Maria och sa, "jag hoppas att hon är död". Då hon sa det var hennes ansiktsuttryck inte särskilt allvarligt. Ofta då Hanna pratar om även allvarliga och svåra saker har hon ett leende i mungipan.

"M beskriver det som att Hanna gjorde en "resa" under samtalet. Att hon kastades mellan
olika känslor. Det var båda delarna; en bestörtning men samtidigt inte oro över att hon var borta, men också funderingar över vad det skulle kunna innebära för Hanna på sikt.
M uppfattade det Hanna sa som något som hon sa i förbifatien. Hon sa det inte på ett allvarligt eller hotfullt sätt utan mer med en underton att det skulle lätta på trycket för hennes familj."

HD vill ha SD med på resan och pratar hon med chefen om följande i månadsskiftet mars/april:

" Vid det samtalet visste Hanna fortfarande
inte om de faktiskt skulle åka. Hon sa, "jag kan tänka mig det, men Stefan vill inte". M
fick uppfattningen att Stefan inte ville åka på resan med anledningen av att han tyckte att det var jobbigt att resa iväg med Hanna utifrån hur deras relation såg ut."

Åter till tisdag då LW försvinnit varav ressugna HD säger att " det är så typiskt att det ska hända nu när vi ska åka utomlands, nu ska väl Stefan sitta och oroa sig för vart hon
är hela resan".

➡️ Detta är egocentrering versus LWs barn och hon drar snabbt växlar om att hon är död fast hon knappt ens är anmäld försvunnen.

Att hon avskyr LW framkommer på olika ställen i FUP bla hennes chef, JS, JEB och mer förutom tyckte jätteilla om LW och var förbannad, såg rött och förbjöd att hennes namn ens fick uttalas.

Nån granne ser hur hon mulnar till erinrar jag mig i skrivande stund och enligt JS orkar hon inte ens se LWs cacher, så illa tyckte hon om henne (logga om dem efter hennes död går dock bra).

➡️ Jag kan återkomma separat med hur HDs hat med all tydlighet framgår i en sammantaget bild via FUP (citat):
... och är det nån som lär ha insyn så är det JG. Han är inte ett strå bättre själv via sitt allierande kring syndabocken.

Han säger även att HD påstår att LW hotat henne i närtid till mordet, men det dementerar hon när hon får frågor i förhör.

Det jag undrade var om det stämmer det som du skriver att HD pratat med JG i samma ordalag och termer som med sin chef? Alltså en önskan om att LW var död. Ogillandet vet vi fanns. Men de här termerna om död i samtal med JG?

Så här skrev du i inlägget jag svarade på:

"Bortom alla välvilliga tolkningar:

Om jag hör en försmådd kvinna, som hatar älskarinnan i ett mångårigt triangeldrama prata i termer likt på jobbet samma dag ( hoppas hon är död) eller rent värre:

HDs reflektioner på jobbet är för övrigt hur hennes död skulle påverka henne personligen.
Samt om SD kommer sitta och typ grubbla över LW ang deras resa för bla återförening.
"

Länk till inlägget:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2021-05-24, 22:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Det jag undrade var om det stämmer det som du skriver att HD pratat med JG i samma ordalag och termer som med sin chef? Alltså en önskan om att LW var död. Ogillandet vet vi fanns. Men de här termerna om död i samtal med JG?

Så här skrev du i inlägget jag svarade på:

"Bortom alla välvilliga tolkningar:

HDs reflektioner på jobbet är för övrigt hur hennes död skulle påverka henne personligen.
Samt om SD kommer sitta och typ grubbla över LW ang deras resa för bla återförening.
"

Länk till inlägget:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Strax innan ditt inlägg ses hur jag resonerar:

Sensmoralen är att JGs reaktioner kan återspegla nåt liknande hon sagt tidigare samma dag.
För ATT han uppenbart är bekymrad om HDs ev inblandning.
Citera
2021-05-24, 22:26
Medlem
Citat:

Att det är hypotetiskt utifrån hennes hatprat på morgonen och inte buggat samtal som återges?

Eftersom hon kan stå helt gränslös i sin yrkesroll och önska LW död - då är det inte omöjligt att hon kan ge uttryck för likande termer i förtroliga samtal med JG?

Det låter otroligt att HD önskat livet ur LW tills det är bevisat det du skriver.

Alltså att du likställer ett omvittnat samtal med chefen (där hon visade viss ånger för uttalandet) med ett icke omvittnat/dokumenterat samtal med JG där du dessutom petar in din egen gissning om att hon i det samtalet pratat med JG om önskan LW död.

Tänker att det är en okvalificerad gissning från dig på vad det samtalet kan ha handlat om. Frågan är vilka verktyg du har för att läsa in sån info? Din människokännedom?

HD har agerat mycket märkligt i detta fallet, i värsta fall olagligt, och det finns många frågetecken att reda ut men hålla på att gissa att hon önskat livet ur LW i samtal med JG är kanske att dra det ett varv för långt tänker jag.
Citera
2021-05-24, 22:32
Medlem
landbandys avatar
Är det verkligen bra att en person som både önskat livet ur sig själv ;sina barn och även sin grannfru ; ATT en sådan person jobbar med människor som är på väg att dö på ett sjukhus ? Strokepatienter är ju sköra och det vore ju hemskt om det finns någon som råder över dö eller inte dö -situationen .....där?

Där är det väl ändock en tanke om rädda ,vårda och få patienterna att leva vidare som gäller ...eller ?

Att ha tankar om dödande inom sig, är just ingen bra kombo ...
Senast redigerad av landbandy 2021-05-24 kl. 22:35.
Citera
2021-05-24, 22:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Sjukt nog har hon knappt försvunnit och inte är det de oroliga barnen hon tänker på.
Det är sig själv (hur hennes död påverkar hennes tillvaro) och resan (hur det typ förstör om han sitter och tänker primärt på LW).

Jo jo. Det synes ju f.ö. kunna antyda att hon är oskyldig själv och inget vet om SDs (ev.) skuld. Och att de två inte planerat vad hon borde säga. För det låter inget vidare. Men det låter rätt spontant.
Citera
2021-05-24, 22:39
Medlem
Citat:
Är det verkligen bra att en person som både önskat livet ur sig själv ;sina barn och även sin grannfru ; ATT en sådan person jobbar med människor som är på väg att dö på ett sjukhus ? Strokepatienter är ju sköra och det vore ju hemskt om det finns någon som råder över dö eller inte dö -situationen .....där?

Där är det väl ändock en tanke om rädda ,vårda och få patienterna att leva vidare som gäller ...eller ?

Att ha tankar om dödande inom sig, är just ingen bra kombo ...

Jag förstår hur du menar att hon kanske skulle vara "lite" instabil. Men hon har inte haft ihjäl nån patient än va så det verkar gå rätt hyfsat på pappret? Hon fick väl lovord från kollegerna osv om att hon var rätt bra på det hon gjorde/gör vill jag minnas.
Citera
2021-05-24, 23:00
Medlem
Citat:

HD hatade Lena helt gränslöst, riktigt riktigt ruskigt. Men med SD har hon knappt ens pratat om saken. Inget gräl, inte pratat ens på flyget till USA (tar väl minst 10 timmar dit?)

Hon ville skiljas, men pratar om brist på tillit - fast vad jag förstår har de inte ha pratat särskilt mycket om otroheten i klarspråk. Hon verkar ha fastnat totalt i hatet trots att Lena är död sen 3 år.

Själva orsaken till debaclet, att det faktiskt var SDs fel och att han har förstört deras äktenskap, verkar sekundärt. Allt, precis allt verkar handla enbart om HD själv och hennes mående. Inte om Lenas barn. Inte heller om sina egna.

Det är helt sjukt.
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-24 kl. 23:04.
Citera
2021-05-24, 23:14
Medlem
Citat:

Hd sa precis detta till sin chef Maria Thor tidigt på tidsdag morgon den 15e Maj. MT har även vittnat om detta och att hon själv blev chockad av vad HD sa. Det kan du väl inte ha missat ;-)?

Lyssnade återigen på JGs vittnesmål idag. Han säger (nästan) samma sak. Dock lite inlindat och förskönat. Han är ju mycket god vän med HD. Var innan mordet och är det uppenbarligen fortfarande.

Jag tror att JG i grunden har ett starkt rättspatos, kanske rent av är en bra man, men att han är totalduperad och manipulerad av SD. Kanske även av HD, som i JG har en axel att luta sig mot när hon är skör (som hon verkar bli så fort hon möter det vi övriga kallar Livet. Lite motstånd.)
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-24 kl. 23:25.
Citera
2021-05-24, 23:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jo jo. Det synes ju f.ö. kunna antyda att hon är oskyldig själv och inget vet om SDs (ev.) skuld. Och att de två inte planerat vad hon borde säga. För det låter inget vidare. Men det låter rätt spontant.
Jag diskuterar inte skuldfrågan.
Men jag är inte lika säker på just den biten oavsett hur spontant det än kan förefalla.
Hon kan veta om vad som hänt, men iom att hon hoppas så vet hon inte om LW är död.

Jag diskuterar däremot att hon a) pratar en hel del med JG samma dag om LWs försvinnande som hon yttrar vissa störda meningar till sin chef och b) kan hon stå och säga detta i sin sjuksköterskeroll så kan hon nog säga en hel del till den uppenbart bekymrade JG.

Dvs den som hon allierat sig med i tystnadspakten mars 2017 relaterat till syndabocksyndrom och uppenbart pratar skit om ända bort i slutet på april 2018.
Varav båda tycks ha en mer överslätande syn på SDs roll i det hela ang otrohet.
Senast redigerad av develi 2021-05-24 kl. 23:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in