2021-05-24, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hd sa precis detta till sin chef Maria Thor tidigt på tidsdag morgon den 15e Maj. MT har även vittnat om detta och att hon själv blev chockad av vad HD sa. Det kan du väl inte ha missat ;-)?

Lyssnade återigen på JGs vittnesmål idag. Han säger (nästan) samma sak. Dock lite inlindat och förskönat. Han är ju mycket god vän med HD. Var innan mordet och är det uppenbarligen fortfarande.

Jag tror att JG i grunden har ett starkt rättspatos, kanske rent av är en bra man, men att han är totalduperad och manipulerad av SD. Kanske även av HD, som i JG har en axel att luta sig mot när hon är skör (som hon verkar bli så fort hon möter det vi övriga kallar Livet. Lite motstånd.)

Nej det har jag inte missat. Har hängt med i nästan alla turer i korridorer och bland medicinvagnar där.
Men Develi skrev att HD bör ha pratat med JG i samma termer som hon pratade med chefen. Alltså att HD önskade LW död även i samtal med JG. Och det ifrågasatte jag.

JG mår nog bättre i lite lugnare sammanhang än dessa är min slutsats.
Citera
2021-05-24, 23:55
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag förstår hur du menar att hon kanske skulle vara "lite" instabil. Men hon har inte haft ihjäl nån patient än va så det verkar gå rätt hyfsat på pappret? Hon fick väl lovord från kollegerna osv om att hon var rätt bra på det hon gjorde/gör vill jag minnas.

Jo det har jag också uppfattat ,så antar att det endast och enbart är/var LW som hon hatade så pass ....!!??
Var det inte HD som hade yttrat något i stil med :
//-En vacker dag gör jag mig olycklig på LW . // ...
...tror det var då när hon pangat tallrikar i LW:s huvud så att de krossades !?

Undrar om det var då när LW bjöd in sig själv till D*vidssons kvällsmiddag med några bekanta inom geovärlden ?
Citera
2021-05-24, 23:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag förstår hur du menar att hon kanske skulle vara "lite" instabil. Men hon har inte haft ihjäl nån patient än va så det verkar gå rätt hyfsat på pappret? Hon fick väl lovord från kollegerna osv om att hon var rätt bra på det hon gjorde/gör vill jag minnas.
Dödat nån patient?!
Jag pratar om oetiskt ordval från en sköterska i tjänst.
Citat:
Nej det har jag inte missat. Har hängt med i nästan alla turer i korridorer och bland medicinvagnar där.
Men Develi skrev att HD bör ha pratat med JG i samma termer som hon pratade med chefen. Alltså att HD önskade LW död även i samtal med JG. Och det ifrågasatte jag.

JG mår nog bättre i lite lugnare sammanhang än dessa är min slutsats.
Develi skrev inte "bör".

Jag skrev att det skulle kunna vara en orsak till JGs märkliga beteende och att han uppenbart är bekymrad.
Eftersom hon är gränslös tidigare samma dag med det som kommer till uttryck på jobbet och står JG betydligt närmare.
Varav han säger att de pratade en hel del om LWs försvinnande på kvällen.
Citera
2021-05-25, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dödat nån patient?!

Develi skrev inte "bör".

Jag skrev att det skulle kunna vara en orsak till JGs märkliga beteende och att han uppenbart är bekymrad.
Eftersom hon är gränslös tidigare samma dag med det som kommer till uttryck på jobbet och står JG betydligt närmare.
Ja någonting är det ju som får Jerry att be polisen kolla efter ”kroppen” hos Hanna. Kanske räckte med hatet hon visat innan men känns lite som att det är något mer.
Citera
2021-05-25, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo det har jag också uppfattat ,så antar att det endast och enbart är/var LW som hon hatade så pass ....!!??

Undrar om det var då när LW bjöd in sig själv till D*vidssons kvällsmiddag med några bekanta inom geovärlden ?

Jag vet inte vad HD tyckte om LW mer än det som framgår av FUP.

Känner inte igen uttalandet om göra sig olycklig där.
Har HD pangat tallrikar i LW:s huvud?
Du menar middagen hos bekanta där HD ville gå hem för att LW kom till samma middag?
Citera
2021-05-25, 00:09
Medlem
Citat:
Dödat nån patient?!

Develi skrev inte "bör".

Det fetade var till Landbandy som undrade om HD var frisk nog att jobba med patienter osv.

Så här skrev du:
"Om jag hör en försmådd kvinna, som hatar älskarinnan i ett mångårigt triangeldrama prata i termer likt på jobbet samma dag ( hoppas hon är död) eller rent värre:
Då hade jag också ringt polisen.
"

Hon är väl gränslös i nån sekund innan hon ångrar uttalandet inför chefen ja. Sen vad hon egentligen tyckte vet vi ej.

Men JG hörde inte samma "termer" så vitt vi vet. Det är bara din spekulation.
Citera
2021-05-25, 00:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Dödat nån patient?!

Develi skrev inte "bör".

Det är inte så ovanligt som du tycks tro att försmådda kvinnor med psykisk ohälsa tänker och t.o.m. affekt kan uttala att de hatar och/eller önskar att älskarinnan eller den otrogne mannen dog.
Citera
2021-05-25, 00:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Ja någonting är det ju som får Jerry att be polisen kolla efter ”kroppen” hos Hanna. Kanske räckte med hatet hon visat innan men känns lite som att det är något mer.
Helt uppenbart är han bekymrad, varav jag återkopplade till om hon kunde sagt nåt hätskt samma dag.
Hon kan tydligen vräka ur sig på arbetsplatsen.
Citat:
Det låter otroligt att HD önskat livet ur LW tills det är bevisat det du skriver.

Alltså att du likställer ett omvittnat samtal med chefen (där hon visade viss ånger för uttalandet) med ett icke omvittnat/dokumenterat samtal med JG där du dessutom petar in din egen gissning om att hon i det samtalet pratat med JG om önskan LW död.

Tänker att det är en okvalificerad gissning från dig på vad det samtalet kan ha handlat om.
Frågan är vilka verktyg du har för att läsa in sån info? Din människokännedom?

HD har agerat mycket märkligt i detta fallet, i värsta fall olagligt, och det finns många frågetecken att reda ut men hålla på att gissa att hon önskat livet ur LW i samtal med JG är kanske att dra det ett varv för långt tänker jag.
I en sammantagen bild, ihop med att HD knappast är nån trovärdig person och att hon hatar LW:

... Så tror jag inte att hennes chef far med osanning.

Jag ska fö inte bevisa ett dugg i diskussioner utifrån FUP och kommer fortsätta undra vad HDs roll är i det hela i aktuellt forum.
Citera
2021-05-25, 00:16
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

Citat:

Det har jag missat. Var kommer den infon från?

Citat:

LW bjöd inte in sig till D*vidssons på kvällsmiddag. Middagen var hos HÅ och LÅ. SD, HD och ena dottern vände i dörren när de såg att LW var där.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-05-25 kl. 00:20.
Citera
2021-05-25, 00:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är inte så ovanligt som du tycks tro att försmådda kvinnor med psykisk ohälsa tänker och t.o.m. affekt kan uttala att de hatar och/eller önskar att älskarinnan eller den otrogne mannen dog.
Så är det säkert.

Men att sjuksköterskor i tjänst står och hoppas att nyss försvunna person är döda är något udda.
För att;
Det rimmar illa relaterat till hennes profession, det skulle uppfattas väldigt konstigt om en patient riskerar överhöra samtalet i korridoren.

Hon är självcentrerad, oetisk och oprofessionell - även med tanke på LWs barn som är djupt oroliga.
Senast redigerad av develi 2021-05-25 kl. 00:31.
Citera
2021-05-25, 00:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon är väl gränslös i nån sekund innan hon ångrar uttalandet inför chefen ja. Sen vad hon egentligen tyckte vet vi ej.
Finns ingenting om ånger i det samtalet.
Citera
2021-05-25, 00:34
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Så är det säkert.

Men att sjuksköterskor i tjänst står och hoppas att nyss försvunna person är döda är något udda.
För att;
Det rimmar illa relaterat till hennes profession, det skulle uppfattas väldigt konstigt om en patient riskerar överhöra samtalet i korridoren.

Hon är självcentrerad, oetisk och oprofessionell - även med tanke på LWs barn som är djupt oroliga.

HD ska nog inte hoppas allt för mycket på att bli tilldelad årets Florence Nightingale pris och inte heller Moder Theresa priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in