Citat:
Ursprungligen postat av
Bengt-Birger
Ja någonting är det ju som får Jerry att be polisen kolla efter ”kroppen” hos Hanna. Kanske räckte med hatet hon visat innan men känns lite som att det är något mer.
Helt uppenbart är han bekymrad, varav jag återkopplade till om hon kunde sagt nåt hätskt samma dag.
Hon kan tydligen vräka ur sig på arbetsplatsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Det låter otroligt att HD önskat livet ur LW tills det är bevisat det du skriver.
Alltså att du likställer ett omvittnat samtal med chefen (där hon visade viss ånger för uttalandet) med ett icke omvittnat/dokumenterat samtal med JG där du dessutom petar in din egen gissning om att hon i det samtalet pratat med JG om önskan LW död.
Tänker att det är en okvalificerad gissning från dig på vad det samtalet kan ha handlat om.
Frågan är vilka verktyg du har för att läsa in sån info? Din människokännedom?
HD har agerat mycket märkligt i detta fallet, i värsta fall olagligt, och det finns många frågetecken att reda ut men hålla på att gissa att hon önskat livet ur LW i samtal med JG är kanske att dra det ett varv för långt tänker jag.
I en sammantagen bild, ihop med att HD knappast är nån trovärdig person och att hon hatar LW:
... Så tror jag inte att hennes chef far med osanning.
Jag ska fö inte bevisa ett dugg i diskussioner utifrån FUP och kommer fortsätta undra vad HDs roll är i det hela i aktuellt forum.