2021-05-25, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Helt uppenbart är han bekymrad, varav jag återkopplade till om hon kunde sagt nåt hätskt samma dag.
Hon kan tydligen vräka ur sig på arbetsplatsen.

I en sammantagen bild, ihop med att HD knappast är nån trovärdig person och att hon hatar LW:

... Så tror jag inte att hennes chef far med osanning.

Jag ska fö inte bevisa ett dugg i diskussioner utifrån FUP och kommer fortsätta undra vad HDs roll är i det hela i aktuellt forum.

Bekymrad? Ja han har gråtit säger han i samtalet väl. Men antagligen "bekymrad" över att LW är borta främst och hans vän är misstänkt. Det bekymrade kanske alltså har ett större perspektiv än ett hypotetiskt uttalande från HD?

Ja hennes chef talar kanske sanning även om det graverande vittnesmålet tyvärr inte gått att backa upp med annan bevisning vad gäller tiden. I teorin kan hon ha tagit fel på tiden även om hon verkar rätt säker i sitt vittnesmål..

MEN det betyder inte att din spekulation om att HD ska ha sagt till JG samma "termer" att HD önskade LW död.

Ja fortsätt undra du men så snart du menar att någon kan ha önskat livet ur någon på ett sånt sätt som hade gjort att du också ringde polisen så ska du nog ta det lite vackert om du inte har mer på fötterna vad hon sa till en helt annan person. Som dessutom var mer insatt i HD:s "inre liv" och som HD dryftat en hel del LW med redan om jag fattat allt rätt.

Och indirekt misstänkliggör du ju JG för att dölja nåt också. Alltså att HD skulle ha pratat önskan död LW. Som han då inte berättat om i förhör. Trots att han är angelägen att det ska bli husrannsakan i HD:s hus. Motsägelsefullt.

JG:s samtal till polisen handlade ju vidare bl.a. om att paret D bara hade en bilnyckel och det tyckte han var misstänkt att HD påpekat. Så det var lite spridda skurar där.

Hans poäng var väl annars att eftersom polisen kollat i LW:s och SD:s hus så borde de också kolla HD:s hus då det hade varit ett triangeldrama. De bodde på "samma gata" osv. Och det har han ju rätt i. Det är ju väldigt nära mellan husen där. Så tolkar jag hans förvåning att han inte såg någon avspärrning eller motsvarande vid HD:s hus.
Citera
2021-05-25, 00:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
HD ska nog inte hoppas allt för mycket på att bli tilldelad årets Florence Nightingale pris och inte heller Moder Theresa priset.
Om jag vore en patient som hör medicinskt ansvarig sjuksköterska säga "hoppas hon är död" och inte ens vet vem eller vad det rör sig om...

Så skulle jag dra öronen åt mig och i värsta fall bli rädd. Börja packa necessären om jag hade kraft nog.
Citera
2021-05-25, 00:50
Medlem
Citat:
Finns ingenting om ånger i det samtalet.

Menade inte att hon uttryckte ånger i samtalet. För det minns hon inte menar hon (149/213-214). Men hon är inne på en ångerfull linje i förhöret iaf då hon gråtandes uttalar:

"Jag önskar ingen människa
död. Jag önskar verkligen ingen människa död
"

"FL1: Jag hoppas hon är död
MT: Och jag skäms när du läser upp det
FL:Mm
MT: Jag skäms att jag har sagt dom orden, men jag kommer inte ihåg. Jag önskar jag kom
ihåg men jag kommer inte ihåg (gråter)
"

Hon skäms och gråter över de orden hon uttalat. Hon uttrycker tecken på ånger iaf.
Citera
2021-05-25, 01:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Ja fortsätt undra du men så snart du menar att någon kan ha önskat livet ur någon på ett sånt sätt som hade gjort att du också ringde polisen så ska du nog ta det lite vackert om du inte har mer på fötterna vad hon sa till en helt annan person. Som dessutom var mer insatt i HD:s "inre liv" och som HD dryftat en hel del LW med redan om jag fattat allt rätt.

Och indirekt misstänkliggör du ju JG för att dölja nåt också. Alltså att HD skulle ha pratat önskan död LW. Som han då inte berättat om i förhör. Trots att han är angelägen att det ska bli husrannsakan i HD:s hus. Motsägelsefullt.
Jag tar inga direktiv från dig och japp!

... jag tror han hört betydligt mer än han vill delge och är därav bekymrad om HDs inblandning som han de facto skriver om.

Därmed inte vad hon ordagrant kan ha sagt, men förmiddagens ord ger en vink om att hon kan vräka ur sig tunga saker.
Jag tror dock inte det berör sakfakta kring mord, nåt erkännande från HD.
Citat:
Menade inte att hon uttryckte ånger i samtalet. För det minns hon inte menar hon (149/213-214). Men hon är inne på en ångerfull linje i förhöret iaf då hon gråtandes uttalar:
Jag menar där och då till chefen.

Hennes retroaktiva krokodiltårar ger jag inte ett vittnen för.

Hon har helt fokus på sig själv fö och resan den aktuella dagen som diskuteras:

"Hanna var bestört och irriterad på att Lenas försvinnande skulle ta Stefan fokus och att han skulle oroa sig över Lena under resan. Det var som att de inte ens kunde resa iväg utan att Lena skulle lägga en grå hinna över resan."
Citera
2021-05-25, 01:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Sjukt nog har hon knappt försvunnit och inte är det de oroliga barnen hon tänker på.
Det är sig själv (hur hennes död påverkar hennes tillvaro) och resan (hur det typ förstör om han sitter och tänker primärt på LW).

Hon visste inte då att LW var död.
Citera
2021-05-25, 01:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hon visste inte då att LW var död.
Trög?

Hon börjar fundera på hur just död kan komma att påverka henne efter hon uttalat orden:

"Mot slutet av samtalet tittade Hanna på M och sa, "jag hoppas att hon är död". "

" M beskriver det som att Hanna gjorde en "resa" under samtalet. Att hon kastades mellan olika känslor. Det var båda delarna; en bestörtning men samtidigt inte oro över att hon var borta, men också funderingar över vad det skulle kunna innebära för Hanna på sikt. "
Senast redigerad av develi 2021-05-25 kl. 01:31.
Citera
2021-05-25, 02:54
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Trög?

Hon börjar fundera på hur just död kan komma att påverka henne efter hon uttalat orden:

"Mot slutet av samtalet tittade Hanna på M och sa, "jag hoppas att hon är död". "

" M beskriver det som att Hanna gjorde en "resa" under samtalet. Att hon kastades mellan olika känslor. Det var båda delarna; en bestörtning men samtidigt inte oro över att hon var borta, men också funderingar över vad det skulle kunna innebära för Hanna på sikt. "

Tror du att LW skulle ha agerat annorlunda om det hade varit HD som försvunnit?
Citera
2021-05-25, 03:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Tror du att LW skulle ha agerat annorlunda om det hade varit HD som försvunnit?
1. HD har sagt detta enligt hennes chef.
2. LW är mördad=död som då HD hoppades på.
3. Det du kommer med är en värdelös nonsensfråga.

.. men jag kan säga såpass mycket att om HD är inblandad i mordet, om det som minst är skyddande av brottsling, så gillar nog inte LW henne. Eller vad tror du?
Citera
2021-05-25, 03:46
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
1. HD har sagt detta enligt hennes chef.
2. LW är mördad=död som då HD hoppades på.
3. Det du kommer med är en värdelös nonsensfråga.

.. men jag kan säga såpass mycket att om HD är inblandad i mordet, om det som minst är skyddande av brottsling, så gillar nog inte LW henne. Eller vad tror du?

Den som hatade rivalen var LW. Hon hoppades att HD skulle bli sämre och gå tillbaka till att vara "ett tomt skal". Ingen empati för HD och ingen tanke på hennes barn. Bara LW fick flytta in i det fina huset och åka på dyra resor utan barn med SD. Hon verkar inte ha fattat varifrån pengarna kom. Inbillade hon sig att HDs föräldrar skulle betala för SD och LWs resor?
Citera
2021-05-25, 07:49
Medlem
Citat:
Jag tar inga direktiv från dig och japp!

... jag tror han hört betydligt mer än han vill delge och är därav bekymrad om HDs inblandning som han de facto skriver om.

Därmed inte vad hon ordagrant kan ha sagt, men förmiddagens ord ger en vink om att hon kan vräka ur sig tunga saker.
Jag tror dock inte det berör sakfakta kring mord, nåt erkännande från HD.

Jag menar där och då till chefen.

Hennes retroaktiva krokodiltårar ger jag inte ett vittnen för.

Hon har helt fokus på sig själv fö och resan den aktuella dagen som diskuteras:

"Hanna var bestört och irriterad på att Lenas försvinnande skulle ta Stefan fokus och att han skulle oroa sig över Lena under resan. Det var som att de inte ens kunde resa iväg utan att Lena skulle lägga en grå hinna över resan."

Jo men hur du än krumbuktar dig här i dina repliker så skrev du specifikt att HD till JG önskat LW död. Ett uttalande som du menade hade fått t o m dig att ringa polisen. Likt JG gjorde. Men utan att han berättar detta hemska uttalande från HD du är inne på.

Alltså misstänkliggör du dem båda med dina inlägg på temat och då får du köpa att det ifrågasätts.

Främst med tanke på att du menade att det var en direkt anledning till att han ringde polisen. Likt du själv skulle göra alltså. Men där kom inget vittnesmål om detta uttalande eller liknande önskan död.
Senast redigerad av Avel 2021-05-25 kl. 08:08.
Citera
2021-05-25, 08:28
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jo jo. Det synes ju f.ö. kunna antyda att hon är oskyldig själv och inget vet om SDs (ev.) skuld. Och att de två inte planerat vad hon borde säga. För det låter inget vidare. Men det låter rätt spontant.

Absolut spontant och oskyldigt ur mordsynpunkt. Hon verkar inte tro att LW är i någon verklig fara öht.
Mot bakgrund av HD:s och JG:s snack om en sjuk/galen LW "som man aldrig vet vad hon tar sig till" ligger det väldigt nära till hands att anta att HD kanske tror att LW håller sig undan på flit för att störa/hindra den stundande USA-resan.

Vilket knappast är någon slump. SD har minst sagt legat i med sin hjärntvätt av samtliga sina offer, alla har en bild av varandra som går helt i linje med SD:s agenda.
Citera
2021-05-25, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jo men hur du än krumbuktar dig här i dina repliker så skrev du specifikt att HD till JG önskat LW död. Ett uttalande som du menade hade fått t o m dig att ringa polisen. Likt JG gjorde. Men utan att han berättar detta hemska uttalande från HD du är inne på.

Alltså misstänkliggör du dem båda med dina inlägg på temat och då får du köpa att det ifrågasätts.

Främst med tanke på att du menade att det var en direkt anledning till att han ringde polisen. Likt du själv skulle göra alltså. Men där kom inget vittnesmål om detta uttalande eller liknande önskan död.

Inlägget inte till mig...

Jag har länge funderat på vad som fick JG att "ettrigt" ringa polisen mitt i natten och tipsa om att söka hemma hos sin vän HD.

Varför misstänkte JG att hans bästa vänner överhuvudtaget kunde vara inblandade? Att SD vid tiden varit på förhör x 2 är inte konstigt, JG visste om tidigare anmälan från LW.

Vid tiden visste inte JG att SD fortsatte sitt umgänge med LW (jag tror inte heller att HD med bestämdhet visste om det... men hade så klart sina misstankar/svårt att släppa vad som hänt under lång tid).

Varför väljer han inte att kontakta SOA som säkert hade nyckel hem till HD? Litade han inte på honom eller ville han inte lämna sin misstanke/oro där? JG hade kunnat ringt SOA och bara frågat om han hade varit hem till HD efter att de åkt till Arlanda.

Vad tror Du fick JG att ringa till polisen mitt i natten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in