Citat:
Ursprungligen postat av
Positronbomben81
Jo man kan diskutera men det ska inte gå till överdrift genom att ösa en massa onödiga vokabulära glåpord och eventuella hotfulla ord och inte heller komma med saker och ting som inte ens är verklighetsförankrad och att outa ut deras fullständiga adresser och övriga kontaktuppgifter är helt onödigt . Sen uppskattar nog inte hon skämt som är rent av smaklösa där folk till och med sitter framför sina dataskärmar och gapskrattar och allt smaklösa skämt om Skelettkvinnan. Men i nuläget så vill nog inte hon och Kent att man snackar om Skelettkvinnan alls.
Om hon och Kent hade velat bli lämnade i fred, så hade de kunnat sluta med pajkastning, krig eller vad man nu vill kalla det. Det är i princip ingen som diskuterar hennes brott eller det som hon åtalades för, eller annat. Folk fortsätter att diskutera dem (särskilt Kent), eftersom man håller på med sociala medier, hemsidan etc, och fokuserar mycket på Flashback och flashbackare. Vilket är förståeligt, men samtidigt väcker det uppmärksamhet och folk vill kunna diskutera det. Att man inte vill att folk ska diskutera en på Flashback är förståeligt, men man kanske borde ta lite eget ansvar också?
Och att man ogillar vissa saker betyder inte att man har rätt att få sådant raderat. Vill man inte läsa smaklösa skämt, så kan man hålla sig borta från Humorforumet (eller åtminstone vissa av trådarna). Man behöver heller inte läsa trådar om sig själv.
Och om man nu har problem med uthängningar etc (att personuppgifter finns synligt etc), så kanske man inte borde syssla med samma saker själv? Man kan liksom inte klaga på att det förekommer på Flashback, för att sedan syssla med det själv någon annanstans. Eller kritisera Flashback för något, när motparten gör samma sak men låta bli att anmärka på det. Kent har tidigare hängt ut folk på hemsidan. Nu har Kent skrivit på Twitter (20/5):
"Jag bestämde mig för att gräva fram en person för ett par dagar sedan som visat intresse för mig. Nu är det klart! Skall lägga ut personuppgifterna och användaren snart med lite andra detaljer om personen." Än så länge har jag inte sett något sådant för just den personen, men jag vet att Kent har hängt ut folk förr. Vissa av dem ska ha varit felaktiga.