2021-05-23, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Så tror jag också, men tror på en annan kandidat än Mr P.

Visst är hans beteende skumt under mordnatten men jag tror det beror på att han kanske vet vem som mördade Eva men inte kan säga det och att han kanske saknar bevis för det.

Tror även Mr P hade kontakt med mördaren under natten eller dagarna innan, det var nog ett svartsjukedrama inblandat med knarkaffärer, därav 10.000kr tipset. Eva kanske skulle lämna dessa pengar till en bekant men något hände på vägen och mördaren fick reda på att Eva hade pengar på sig, pengar som skulle gå till flytt och diverse samt betala den här "vännen" /grannen en skuld för Mr Ps räkning. Dock blev mördaren sugen på 10.000kr sedeln.

Så klart teorier om än rimliga sådana med tanke på vad som sagts i media.

Citat:
Ursprungligen postat av Uppsala666
Det du säger är osannolikt...det verka många tycka...

Mördaren bodde troligen i närheten av mordplatsen och var antagligen hög på droger, därav det överdrivna våldet mot Eva. Det förklarar även hur mördaren kunde känna sig trygg i omgivningen och kunde återvända till brottsplatsen för att städa upp.
Citera
2021-05-23, 20:53
Medlem
Citat:
Mördaren bodde troligen i närheten av mordplatsen och var antagligen hög på droger, därav det överdrivna våldet mot Eva. Det förklarar även hur mördaren kunde känna sig trygg i omgivningen och kunde återvända till brottsplatsen för att städa upp.

Överdrivet brukar annars ske just i passionsdraman.
Citera
2021-05-23, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppsala666
Det du säger är osannolikt...det verka många tycka...

Bara här på Flashback. Som sagt vanligt på mindre orter att skylla skylla allt på de som inte passar in i samhället. Var väl därför man lade så mycket resurser i onödan på han stackars "Cykel-sture".
Senast redigerad av GeorgeForeman1980 2021-05-23 kl. 20:59.
Citera
2021-05-23, 23:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
Bara här på Flashback. Som sagt vanligt på mindre orter att skylla skylla allt på de som inte passar in i samhället. Var väl därför man lade så mycket resurser i onödan på han stackars "Cykel-sture".

Men å andra sidan var ju rikskrim snabbt på plats, märkligt att dom inte lyckades styra upp utredningen. Man bör även ha i åtanke att "hundvittnet" (som gav sig till känna först 5 dagar efter mordet) har stor del i att misstankarna riktades mot cykel-Sture.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-05-23 kl. 23:29.
Citera
2021-05-24, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Men å andra sidan var ju rikskrim snabbt på plats, märkligt att dom inte lyckades styra upp utredningen. Man bör även ha i åtanke att "hundvittnet" (som gav sig till känna först 5 dagar efter mordet) har stor del i att misstankarna riktades mot cykel-Sture.

Ja, shit happens. Känns som många utredningar gick åt skogen på den tiden (80-90 tal). Palme, Quick, den här med många andra. Polisen är nog mycket proffsigare idag och sedan har DNA hjälpt mycket.
Citera
2021-05-24, 06:25
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ja, shit happens. Känns som många utredningar gick åt skogen på den tiden (80-90 tal). Palme, Quick, den här med många andra. Polisen är nog mycket proffsigare idag och sedan har DNA hjälpt mycket.
Skojar du? Idag hade man lagt ner utredningen redan till kvällen med "Spaningsuppdrag saknas" stämplad på kartongen. I anslutning till jordfästningen hade man till pressen svamlat ihop något om socioekonomiska orsaker samt att Eva haft otur att vara på fel plats vid fel tillfälle.
Citera
2021-05-24, 18:18
Avslutad
Citat:

Det finns en person i Evas närhet som aldrig blev utredd av det jag kan förstå iaf.
Denna person har hund och häst intresse, håller på med droger, är psykiskt instabil, passar perfekt in som GM då denne är stor och stark, kroppsbyggare, bodde nära mordplatsen. Kanske befann sig denna person i en haschpsykos just där och då, inte långt ifrån sitt hem, på sin bakgård.
Det kan vara sista pusselbiten tror jag.
Denna person har upprepade psykoser genom åren och vad jag förstår är inlagd på psyket.
Personen kan mycket väl ha haft en hemlig crush på Eva och att hon skulle lämna Kramfors kanske var sista droppen.
Citera
2021-05-24, 21:17
Medlem
Citat:
Det finns en person i Evas närhet som aldrig blev utredd av det jag kan förstå iaf.
Denna person har hund och häst intresse, håller på med droger, är psykiskt instabil, passar perfekt in som GM då denne är stor och stark, kroppsbyggare, bodde nära mordplatsen. Kanske befann sig denna person i en haschpsykos just där och då, inte långt ifrån sitt hem, på sin bakgård.
Det kan vara sista pusselbiten tror jag.
Denna person har upprepade psykoser genom åren och vad jag förstår är inlagd på psyket.
Personen kan mycket väl ha haft en hemlig crush på Eva och att hon skulle lämna Kramfors kanske var sista droppen.

Otroligt osannolikt. Du blir dessutom inte våldsam av hasch.
Citera
2021-05-24, 21:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Pulvercity = Amfetamin --> Psykos --> Mord.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-05-24 kl. 21:49.
Citera
2021-05-25, 11:51
Avslutad
Citat:

Det våldsamma har man i sig från början, någon med mycket testosteron, kanske anabola kombinerat med andra droger.
Jag tror det är någon som kan verka snäll på ytan men någon som har en kort stubin om denne blir förråd. Personen kan mycket väl ha börjat med droger i större omfattning efter mordet för att döva sin ångest.
Mördaren är någon som är manisk(där av våldet), pedantisk(där av städningen av mordplatsen, självgod(någon som tycker sig ha rätt att döda för att försvara sin heder), manipulativ(lurar sin omgivning).
Senast redigerad av BerraSWE 2021-05-25 kl. 11:58.
Citera
2021-06-07, 14:10
Avslutad
Citat:
Pulvercity = Amfetamin --> Psykos --> Mord.

Ja jag tror hunden mördades först för att denne sprang lös och gjorde sina behov på fel gård, plus att det kan ha varit så att Laban gick loss på någon av tikarna på gården och ha fastnat i tikarna.

Mördaren lessnade på Laban som hela tiden gjorde ifrån sig utan att Eva plockade upp efter sig. Mördaren kan också för dagen ha varit påverkad av droger och därför flippade totalt, det var ju trots allt helg och mycket droger i omlopp.

Kanske var det så att mördaren dödade Laban för att denne försökte para sig med någon av hundarna.
Eva försöker springa därifrån men blev då knivhuggen i ryggen och sedan var det ingen återvändo för Eva och hennes hund.

Det var alltså hunden som mördades först och det var huvudanledningen till mordet på Eva. Kanske är det en sån enkel sak som fick en psykiskt sjuk mördare att gå loss.

Sedan får mördaren ångest och väljer att snygga till mordplatsen varpå denne besöker platsen någon gång under natten igen, därför finns den röda damcykeln där. Mördaren ville kolla platsen och städa upp.
Citera
2021-06-08, 00:00
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Är mordet på Eva ett skammord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in