2021-05-24, 09:19
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
För the lulz.

(FB) Svenska Fotbollslandslaget /mod

Jag tänkte att man skulle improvisera med det befintliga materialet. Men cred till Bengtsson för att han ställer upp, jag hade inte gjort samma sak i hans skor.
Citera
2021-05-24, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Om man utgår från att både Augustinsson och Olsson lämnar återbud, vilken mer vänsterback än Bengtsson kommer kallas in då? Vill säga Kaib eller Gudmundsson men blir nog säkert Hult eller Gagliolo.

Varför vill du ha Kaib och Gudmundsson framför Hult?
Citera
2021-05-24, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Varför vill du ha Kaib och Gudmundsson framför Hult?

Jag kommer ihåg Hult som en spelare som litade mycket på sin snabbhet, har inte följt honom så mycket nu på sistone så vet inte riktigt om han har gjort något större avtryck i Hannover.

Anledningen att jag tog med Kaib och Gudmundsson är på grund av de är mer utvecklingsbar än Hult och att de är ordinarie spelare i Eredivisie som är ungefär i samma klass som Zweite, speciellt Gudmundsson har haft en bra säsong i Eredivisie om man bortser från hans skador.
Citera
2021-05-24, 14:52
Medlem
Korders avatar
Citat:
Jag kommer ihåg Hult som en spelare som litade mycket på sin snabbhet, har inte följt honom så mycket nu på sistone så vet inte riktigt om han har gjort något större avtryck i Hannover.

Anledningen att jag tog med Kaib och Gudmundsson är på grund av de är mer utvecklingsbar än Hult och att de är ordinarie spelare i Eredivisie som är ungefär i samma klass som Zweite, speciellt Gudmundsson har haft en bra säsong i Eredivisie om man bortser från hans skador.

Problemet med Gudmundsson är att han är väldigt offensiv och gör sig bäst som wing back med en trebackslinje bakom sig. Spännande och ung spelare, men jag bävar i dagsläget inför tanken på att se honom på vänsterbacken i ett 4-4-2 i landslagsfotboll.
Citera
2021-05-24, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Problemet med Gudmundsson är att han är väldigt offensiv och gör sig bäst som wing back med en trebackslinje bakom sig. Spännande och ung spelare, men jag bävar i dagsläget inför tanken på att se honom på vänsterbacken i ett 4-4-2 i landslagsfotboll.

Inte omöjligt att han gör en utveckling likt Sebastian Ohlsson i IFK Göteborg som gick successivt från en halvbra offensiv yttermittfältare till en ytterback i hög klass. Såna utvecklingar är jag lite av en sucker för.
Citera
2021-05-24, 15:25
Medlem
Citat:

Skall väl inte säga att jag följer honom heller, men han är ordinarie i laget, spelat 90 minuter i nästan varje match, 2 mål och 4 assist. Känns väl som en ganska stabil backup om det skulle behövas, Kaib är lite in och ut ur laget och Gudmundsson verkar vara skadebenägen.
Citera
2021-05-24, 20:13
Medlem
eternussermos avatar
Den unge Elanga, är det ett kärleksbarn mellan misshandlaren och den misshandlade, eller en annan gren. Han dömdes ju 2003 och den unge är väl född 2001 eller 2002.

Lägger den här då Party Janne kontaktat honom

Janne Andersson tog kontakt med Elanga efter PL-målet

https://www.aftonbladet.se/a/AleGpA
Citera
2021-05-24, 20:32
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNerfHerder
Nej, Danielsson hade inte löst det bäst. Han är väldigt lång, tung och inte speciellt duktig med fötterna. Han är absolut inte lämpad att spela vänsterback, där du förväntas stå för inläggspelet från kanterna och hålla snabba kantspelare på utsidan av försvarslinjen. Krafth hade däremot löst detta galant då han faktiskt är ytterback.

Danielsson har startat som ytterback i landslaget. Han stod även för en assist, efter ett fint inlägg. Han spelar ofta som vänstermittback, trots att han är högerfotad. Han är alltså van att spela lite ur position.

Men oavsett hur man formerar de fyra nämnda spelarna, så blir det ingen bra balans i backlinjen. Det var det som var poängen. Det var ett sätt att illustrerar backbristen, och behovet av att kalla in fler spelare.

Känns meningslöst att diskutera vilket alternativ som eventuellt är lite mindre dåligt av två dåliga och dessutom hypotetiska alternativ.

Att du hakat upp dig på det är ditt problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Att spela med Danielsson på vänsterbacken är under all kritik i ett EM, ring in Gudmundsson eller Bengtsson.

Att en landslagsdebutant rings in kommer inte att ske. Att Bengtsson blev inkallad var däremot väntat. Undra om Janne tog samtalet själv, eller om han la ut det på Stefan Pettersson...

Nu rapporteras det förresten att Martin Olsson, killen som åkt ur Premier League fyra gånger, är i sämre skick än vad han själv hävdat.
Det var i matchen mot Mjällby för en vecka sedan som 33-åringen utgick med en vadskada strax för halvtid.

Den skadan kan nu kosta vänsterbacken hans EM-medverkan.

Enligt uppgifter till Sportbladet har Olsson undersökts av Häcken i dag och där ska det konstaterats att skadan är värre än befarat. Han kommer undersökas vidare av landslagets medicinska team närmsta dagarna för att ställa en exakt diagnos.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Gapwrm/avslojar-martin-olsson-riskerar-att-missa-em

Janne borde vara lite lack på snuttjafsaren. Martin lovade ju honom att det bara var en "vadkaka". Det litade Janne på, och försämrade sin relation till Pierre rejält, genom att peta honom ur EM-truppen. Kan Olsson inte spela cupfinalen mot Hammarby, bör han bli petad till EM. Det bör han för övrigt bli ändå. Det var befängt av Janne att från första början ta ut två så notoriskt skadebenägna vänsterbackar som Ludde och Olsson.
Citera
2021-05-24, 20:44
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Vem av JA och Granen är det som du har älskat ovillkorligt?

Ingedera
Det är Landslaget
och nu är Janne Andersson dess förvaltare
Citera
2021-05-24, 20:55
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag tänkte att man skulle improvisera med det befintliga materialet. Men cred till Bengtsson för att han ställer upp, jag hade inte gjort samma sak i hans skor.

Klart att du inte hade de ord som beskriver ditt personliga varumärke kan sammanfattas med:

Illojal
Långsint
Trög
Bitter
Senast redigerad av L-illuminato 2021-05-24 kl. 21:02.
Citera
2021-05-25, 06:34
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Klart att du inte hade de ord som beskriver ditt personliga varumärke kan sammanfattas med:

Illojal
Långsint
Trög
Bitter

Du är rolig när du är arg.
Citera
2021-05-25, 11:32
Avslutad
Kanske omöjligt och är okunnig på allas positioner . Men skulle vilja se Jordan Isak och dejan från start tillsammans. Berg kan få vara avbrytare .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in