2021-05-20, 21:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Majsan var ju kompis med Z om jag inte minns helt fel. Så det var nog inte Erik som gjorde det valet.
Ja. Det var Zlatan som var den egentlige förbundskaptenen under Hamréns tid. En förutsättning för att han skulle ställa upp.
Citera
2021-05-20, 21:52
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Det var Zlatan som var den egentlige förbundskaptenen under Hamréns tid. En förutsättning för att han skulle ställa upp.

Ja och nu skulle han helt plötsligt, mer verklighetsfrånvänd än någonsin tidigare, anpassa sig efter den nya landslagsledningen. Trodde verkligen Janne att det skulle ske?
Citera
2021-05-20, 23:52
Medlem
Vart mycket tjafs om spelares vara och icke vara ett tag nu, vore kul att sätta lite fokus på dom spelarna som är med och då främst start och troliga inhoppare.

Isak har gjort en riktigt stark säsong, avslutat fint och hoppas han får göra en sista stark insats på lördag. Hans form känns riktigt bra.

Kulos säsong har väl varit svajig men gjorde en fin match här senast.

Berg, Clasesson och Olsson har jag ingen koll på, hur har deras form sett ut? Laget i sig har väl haltat rejält denna säsong.

Larsson och Lustig har väl hittills inte imponerat där Lustig inte varit speciellt bra i någon matcher.

Forsberg och VNL är våra två stora stjärnor och hoppas dom når högsta nivå till EM, det är ett måste för att gå långt.

Ekdal och Augustinsson är två personliga favoriter men både har väl varit skadedrabbade men gjort det okej när dom kunnat i sina respektive klubbar?
Citera
2021-05-21, 09:13
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba
Vart mycket tjafs om spelares vara och icke vara ett tag nu, vore kul att sätta lite fokus på dom spelarna som är med och då främst start och troliga inhoppare.

Skämtar du med mig jag kommer.
Ska du göra det Sossiga, konsensusmjäkiga "nu vänder vi blad" när man ser uppenbar koruption, anti-elitism, och nepotism flina en rakt i ansiktet i form av avskrädet JA/Granen.

Om personen du älskat ovillkorligt sviker allt du och ni står för går du bara vidare då?
Vad är det för jävla hanrej inställning?

Diskutera hur spännande Landslaget är det kan man ju göra på officiella sidor med sina kompisar.

Citat:
Isak har gjort en riktigt stark säsong, avslutat fint och hoppas han får göra en sista stark insats på lördag. Hans form känns riktigt bra.

Skiter i Isak
Det kvittar
Vad har han presterat i landslaget sen. sin debut?

Citat:
Kulos säsong har väl varit svajig men gjorde en fin match här senast.

Kommer tappa Motivation då han vet att bäst spelare inte får spela
Citera
2021-05-21, 10:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Ska du göra det Sossiga, konsensusmjäkiga "nu vänder vi blad" när man ser uppenbar koruption, anti-elitism, och nepotism flina en rakt i ansiktet i form av avskrädet JA/Granen.

Om personen du älskat ovillkorligt sviker allt du och ni står för går du bara vidare då?

Diskutera hur spännande Landslaget är det kan man ju göra på officiella sidor med sina kompisar.

Skiter i Isak
Det kvittar

Bäst spelare? Menar du näzan? Sanningen är ju att den landslagsanfallare som är bäst just nu är Alexander Isak.

Isak: 16 ligamål

Näzan: 15 ligamål

Några noteringar:

3 av näzans ligamål är straffmål medan inget av Isaks mål har gjorts via en straffspark.

Isak spelar i en bättre liga än näzan.

Isak spelar, till skillnad från näzan, inte i ett lag med en struktur som är helt anpassad efter honom.

Isak spelar i ett lag som nog är något sämre än näzans lag.

Näzan är alltså inte landslagets bästa spelare, han är inte ens landslagets bästa anfallare. Men du kanske syftade på någon annan? Ditt inlägg var en aning svårbegripligt men det förvånar mig inte.
Citera
2021-05-21, 13:25
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Skiter i Isak
Det kvittar
Vad har han presterat i landslaget sen. sin

6 mål på 20 matcher är inte illa samt att han tillför rörelse, bra passningsspel och gör ett bra försvarsarbete.
Definitivt Sveriges bästa anfallare just nu.

Visst är det ett jävla skämt att Granqvist är uttagen men det är väl bara att trampa vidare och hoppas på det bästa, han kommer troligtvis få sitta på läktaren under EM utan att vara aktuellt för spel.
Senast redigerad av Kalikamar 2021-05-21 kl. 13:32.
Citera
2021-05-21, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Ja han kanske rent av kan gå till championship . Skämt åsido.

OnT: Tyckte det var kul med både Cajuste och Svanberg(även om jag tycker att det inte ens borde föreligga en diskussion om Svanbergs vara eller icke vara i en trupp), tur att det var 26 platser annars hade betongfoten Gurra fått platsen iallafall istället för Cajuste. Kul också med Jordan men det kändes ganska givet när Zlatan blev skadad.

Samma resa som Diogo Jota

Det skall bli intressant att följa Cajuste, undrar om ÖIS har någon vidareförsäljningsklausul.
Citera
2021-05-21, 15:12
Medlem
Citat:

Skiter i Isak
Det kvittar

Märkligt resonemang du har. Jag håller med om kritik mot Granqvist, men att du börjar kritisera spelare som håller kvalitet och gör bra prestationer som Isak blir ju bara larvigt. Isak har varit bänknötare till Berg i landslaget, det är först nu han kanske blir en ordinarie spelare.
Citera
2021-05-21, 16:20
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Vem av JA och Granen är det som du har älskat ovillkorligt?
Citera
2021-05-21, 23:39
Medlem
Är inte känslan att 4-2-3-1 hade varit ganska optimalt efter EM och generationsväxlingen som lär följa?

Olsen
Krafth, Lindelöf, Jansson, Augustinsson
Ekdal (K), Olsson
Kulusevski, Forsberg, Claesson
Isak

Litet frågetecken på det defensiva mittfältet där jag egentligen inte håller Olsson särskilt högt. Inte omöjligt att Svanberg tar den platsen. Tror i och sig att en renodlad defensiv mittfältare som Cajuste, eller Jakob Johansson om han kan kriga sig tillbaka igen, vore ett ännu bättre komplement till Ekdal.
Citera
2021-05-22, 01:51
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Är inte känslan att 4-2-3-1 hade varit ganska optimalt efter EM och generationsväxlingen som lär följa?

Kanske 4-3-3 vore ett okej alternativ?

Olsen
Krafth, Lindelöf, Helander, Augustinsson
Svanberg, Cajuste, Ekdal
Kulusevski, Isak, Forsberg
Citera
2021-05-22, 02:18
Medlem
Hur tror ni förresten att Jannes reservlista ser ut? Kan tänka mig något åt det här hållet.

Andreas Linde
Mattias Johansson, Carl Starfelt, Joakim Nilsson, Pierre Bengtsson
Jesper Karlsson, Oscar Hiljemark, Alexander Fransson, Niclas Eliasson
Isaac Kiese Thelin, Branimir Hrgota
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här