2021-05-24, 01:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hahaha, menar du Sillen? Det finns inte någon annan än SD och HD som har motiv drivet av hat till den gränsen att mord är en utväg

Nej, jag menar inte Sillen. Jag menar coco_c.

Citat:
Det finns inte någon annan än SD och HD som har motiv drivet av hat till den gränsen att mord är en utväg

Det vet ju inte du något om.
Citera
2021-05-24, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Litenensam:
Jag gillar inte toccoa80 efter att hen misstrodde mig men när det gäller hens slutsats om utgången i detta fall delar jag tyvärr den. (Även om jag hoppas ha fel).

Jämför med mordet på mamman Susanne Sallinen som mördades framför vittnen (sina barn), det fanns DNA osv och ändå friades mördaren.

Däremot har toccoa80 nog fel om mest uppmärksammade mord i Örebro.

En annan Stefan mördade sin älskarinna (Eva) i Örebro 2011 och styckade henne.
Det skrevs det nog mer om.
Han tog dock sitt eget liv innan rättegången.
Jag hoppas att detta får ett välförtjänt avslut på fredag.
Ytterligare en Stefan, med samma efternamn som den nu huvudmisstänkte, har omskrivits massor, men då som mordoffer, Stefan Davidsson från Örebro.
Massor har gått fel i denna utredning, mycket pga personliga kontakter.
Det finns mycket att ta lärdom av när det gäller vem som ska göra vad i fall som detta.
Kanske upprätta en Lex Lena, där personliga kopplingar måste ses över.
Kanske inte lämpligt att DunderKarlsson och Blom utreds av Kling och Klang.
Kanske värt att ta in NOA direkt?
Citera
2021-05-24, 03:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Litenensam:
Jag gillar inte toccoa80 efter att hen misstrodde mig men när det gäller hens slutsats om utgången i detta fall delar jag tyvärr den. (Även om jag hoppas ha fel).

Jämför med mordet på mamman Susanne Sallinen som mördades framför vittnen (sina barn), det fanns DNA osv och ändå friades mördaren.
Jämför du med bland det mest udda rättsfallet?
Där hängde det ordagrant på håret. Han var svarthårig, barnen sa ljus hårfärg och dna var i slängda handskar varav hans story inte kunde bortses ifrån, reglering av knarkskuld som gick fel.

Det är inte alltid lätt att fånga de som springer ärenden åt andra som lättlurade marionetter (alternativt betalning) .
Det är än mer att svårt sätta dit de som lägger en order men säg aldrig aldrig.
Det rättsfallet är mer intressant utifrån att misstänkt mördare blev friad - men anstiftaren fick livstid. Avlyssnad och fortsatt span likt då de nitade blåsta anstiftar-Karin. Game over.
Senast redigerad av develi 2021-05-24 kl. 03:48.
Citera
2021-05-24, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Nej, jag menar inte Sillen. Jag menar coco_c.

Det vet ju inte du något om.
Men du vet någonting om det?
Det är bara Stefan och Lena som vet, enligt
honom själv?
Citera
2021-05-24, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det är lite märkligt att inte det framgår i FUP från vem uppgiften kommer. Det borde ju vara en mycket viktig länk i indiciekedjan, som kan kopplas ihop med det HD berättar för sin chef tisdag morgon.
Hur i hela friden kan komma sig att det inte framkommit mer om i fup eller rättegångarna? 🥺

Kanske det är något av barnen D som sagt att pappa var där? Något förhör med dessa borde väl finnas i slasken?
Citera
2021-05-24, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag hoppas att detta får ett välförtjänt avslut på fredag.
Ytterligare en Stefan, med samma efternamn som den nu huvudmisstänkte, har omskrivits massor, men då som mordoffer, Stefan Davidsson från Örebro.
Massor har gått fel i denna utredning, mycket pga personliga kontakter.
Det finns mycket att ta lärdom av när det gäller vem som ska göra vad i fall som detta.
Kanske upprätta en Lex Lena, där personliga kopplingar måste ses över.
Kanske inte lämpligt att DunderKarlsson och Blom utreds av Kling och Klang.
Kanske värt att ta in NOA direkt?

Nu har vi kommit till veckan där det ska avgöras... hoppas FB håller för trycket det lär bli kl 11 på fredag!

Offt När i tid skulle denne Stefan Davidsson från Örebro blivit mördad? Det är något som gått mig helt förbi.
Citera
2021-05-24, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Läser vidare i förhör med HD, nu är det förhör nr 3 som misstänkt, 3/9 -19.
AB 149/291

"F 1: Det finns en uppgift i utredningen, som säger att Stefan ska ha kommit hem till dig,
natten mellan 14:e och 15 :e.

H: Okej.
F 1: Är det någonting som du kan kommentera?
H:Nej.
F 1: Den uppgiften säger också att du ska ha varit mycket lättad över att Polisen inte gjorde
husrannsakan i din bostad.

H: (Fnissar till) okej.
F2: Du skrattar?
H: Nej jag skrattar inte jag (suckar) suckade ut.
F2: Okej.
H:Mm.
F2: Vad betyder det då den reaktionen vad tänker du?
H: Jag blir chockad jag blir, jag blir väldigt fundersam och tänker, oj! Ja, vart kom det här
ifrån?"

Det undrar jag också.
Vad är det för uppgift?

Ja det där har ju dryftats lite och är något av ett mysterium fortfarande va.

Uppgiftslämnaren kommer med info om både SD i bostaden på natten och lättnad över utebliven husrannsakan.

Vem skulle ha lämnat dessa uppgifter? Och vem skulle vetat om/hon ha anförtrott främst nattbesöket? Barnen källan? JG? Men borde framgå av förhör då.

Finns kanske nån naturlig förklaring till att polisen inte gått djupare med detta? För det borde de ju ha gjort då det inte lär vara många som kan ha lämnat dessa uppgifter. Har de kört en liten fuling? Inte särskilt troligt heller.

Men framförallt så ligger det ju i åklagarens intresse att placera SD närmare brottsplatsen så därför är en utebliven djupdykning rätt märklig här oavsett var uppgifterna kommer från.
Citera
2021-05-24, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det där har ju dryftats lite och är något av ett mysterium fortfarande va.

Uppgiftslämnaren kommer med info om både SD i bostaden på natten och lättnad över utebliven husrannsakan.

Vem skulle ha lämnat dessa uppgifter? Och vem skulle vetat om/hon ha anförtrott främst nattbesöket? Barnen källan? JG? Men borde framgå av förhör då.

Finns kanske nån naturlig förklaring till att polisen inte gått djupare med detta? För det borde de ju ha gjort då det inte lär vara många som kan ha lämnat dessa uppgifter. Har de kört en liten fuling? Inte särskilt troligt heller.

Men framförallt så ligger det ju i åklagarens intresse att placera SD närmare brottsplatsen så därför är en utebliven djupdykning rätt märklig här oavsett var uppgifterna kommer från.

Det lite "lustiga" är också HD:s svar när de kommer med sitt påstående om att någon sagt att SD varit hemma hos henne på kvällen/natten...

Den kvällen/natten borde sitta som en smäck i hennes minne. Förmodligen är hon osäker på vad SD har sagt i förhör... vet inte om hon ska hålla med eller ej ang hans ev besök.

Jag tror att det kan vara något av barnen som sagt att pappa brukar vi höra ganska ofta sena kvällar, kan ha varit den natten. Något mer bestämt gick inte att få fram och polisen kanske körde med en liten fuling där (kunde ha varit den natten).
Citera
2021-05-24, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kanske det är något av barnen D som sagt att pappa var där? Något förhör med dessa borde väl finnas i slasken?
Ja, så borde det vara!
Citera
2021-05-24, 08:17
Medlem
Citat:
Nu har vi kommit till veckan där det ska avgöras... hoppas FB håller för trycket det lär bli kl 11 på fredag!

Offt När i tid skulle denne Stefan Davidsson från Örebro blivit mördad? Det är något som gått mig helt förbi.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/han-stampade-hannas-pappa-stefan-till-dods/
2018, dottern heter dessutom Hanna..
Vad är oddsen på det?
Citera
2021-05-24, 08:23
Medlem
Citat:
Det lite "lustiga" är också HD:s svar när de kommer med sitt påstående om att någon sagt att SD varit hemma hos henne på kvällen/natten...

Den kvällen/natten borde sitta som en smäck i hennes minne. Förmodligen är hon osäker på vad SD har sagt i förhör... vet inte om hon ska hålla med eller ej ang hans ev besök.

Jag tror att det kan vara något av barnen som sagt att pappa brukar vi höra ganska ofta sena kvällar, kan ha varit den natten. Något mer bestämt gick inte att få fram och polisen kanske körde med en liten fuling där (kunde ha varit den natten).

Ja måste ha varit uppgifter, om de ens fanns, som inte gick att gå vidare med.

Jag tror det är i förhöret efter så säger fhl till HD att SD ljugit vid bakhållet att han ljugit.

149/373
”FL1: Den här natten då när han ringer till polisen så kommer det också en polispatrull till platsen. Och där så vet vi att Stefan ljög ju för patrullen som kommer dit. Han säger att han bor i Vivalla och att han var på väg hem från krogen. Vad tror du är anledningen att han ljuger om en sån sak?
MT:Ingen aning.
FLl: Varför skulle man ljuga om en sån sak?
MT: Ja inte vet jag.”

Grejen är väl att det inte är bekräftat att han ljög. Skogen blev krogen kanske?

Vad jag ville visa med det exemplet kopplat till uppgiften om nattbesök är att polisen kanske för fram uppgifter i förhör som inte alltid stämmer.

Just ordvalen att SD ljugit om Vivalla är ju inte bekräftat.
Sen att han uppenbart ljuger om annat är en annan sak...

Hur det än är så är det svårt att avgöra var polisen fått uppgiften om hans evtl nattliga besök från. Och nån större grej gör de inte fortsättningsvis av det sen vad det ser ut.
Senast redigerad av Avel 2021-05-24 kl. 08:40.
Citera
2021-05-24, 08:25
Medlem
SloppySecondss avatar
Kan Geocaching och mordet på LW vara relaterat ?
Nerikes Allehanda Länk:
Polisen om brottsutredningen på USÖ: ”Gigantiskt material att gå igenom”
Tiotals miljoner kronor kan ha försvunnit från en avdelning på USÖ.
Ännu har polisen ingen misstänkt i utredningen som rör brottet trolöshet mot huvudman.
– Vi håller på för fullt med att gå igenom ett gigantiskt material, säger K*v*n Mol*ni, gruppchef på Bedrägeri hos polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in