2021-05-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Läser vidare i förhör med HD, nu är det förhör nr 3 som misstänkt, 3/9 -19.
AB 149/291

"F 1: Det finns en uppgift i utredningen, som säger att Stefan ska ha kommit hem till dig,
natten mellan 14:e och 15 :e.

H: Okej.
F 1: Är det någonting som du kan kommentera?
H:Nej.
F 1: Den uppgiften säger också att du ska ha varit mycket lättad över att Polisen inte gjorde
husrannsakan i din bostad.
H: (Fnissar till) okej.
F2: Du skrattar?
H: Nej jag skrattar inte jag (suckar) suckade ut.
F2: Okej.
H:Mm.
F2: Vad betyder det då den reaktionen vad tänker du?
H: Jag blir chockad jag blir, jag blir väldigt fundersam och tänker, oj! Ja, vart kom det här
ifrån?"

Det undrar jag också.
Vad är det för uppgift?
Ha! Jag visste det! Han VAR hemma hos HD den natten och det är därför hon visste om allt på morgonen när chefen och hon delade ut mediciner mellan 7.30 och 8.00. Stoort tack för att du hittade detta Studebaker!
Senast redigerad av Picasso2 2021-05-23 kl. 21:31.
Citera
2021-05-23, 21:28
Medlem
Citat:
AB 149/291

"F 1: Det finns en uppgift i utredningen, som säger att Stefan ska ha kommit hem till dig,
F 1: Den uppgiften säger också att du ska ha varit mycket lättad över att Polisen inte gjorde
H: Jag blir chockad jag blir, jag blir väldigt fundersam och tänker, oj! Ja, vart kom det här
ifrån?"

Det undrar jag också.
Vad är det för uppgift?

Hds förhållningssätt till och svar på frågorna är tämligen skumt. Det säger ju en hel del. Inte konstigt då att HD visste om mordet redan tidigt på morgonkvisten...
Citera
2021-05-23, 21:36
Medlem
Citat:
AB 149/291

ifrån?"

Det undrar jag också.
Vad är det för uppgift?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ha! Jag visste det! Han VAR hemma hos SD den natten och det är därför hon visste om allt på morgonen när chefen och hon delade ut mediciner mellan 7.30 och 8.00. Stoort tack för att du hittade detta Studebaker!

Det är lite märkligt att inte det framgår i FUP från vem uppgiften kommer. Det borde ju vara en mycket viktig länk i indiciekedjan, som kan kopplas ihop med det HD berättar för sin chef tisdag morgon.
Hur i hela friden kan komma sig att det inte framkommit mer om i fup eller rättegångarna? 🥺
Citera
2021-05-23, 21:38
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ha! Jag visste det! Han VAR hemma hos HD den natten och det är därför hon visste om allt på morgonen när chefen och hon delade ut mediciner mellan 7.30 och 8.00. Stoort tack för att du hittade detta Studebaker!

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hds förhållningssätt till och svar på frågorna är tämligen skumt. Det säger ju en hel del. Inte konstigt då att HD visste om mordet redan tidigt på morgonkvisten...

I det här förhöret har HD fått medicin precis innan, och hon är inte direkt klar i knoppen.
Jag undrar vem som lämnat denna ”uppgift”...
Verkar lattjo om den bara försvunnit.

Apropå medicin - det beryktade samtalet vid medicinvagnen har inte lämnat några spår hos HD, hon har inte skuggan av ett minne om det.
Citera
2021-05-23, 21:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det är lite märkligt att inte det framgår i FUP från vem uppgiften kommer. Det borde ju vara en mycket viktig länk i indiciekedjan, som kan kopplas ihop med det HD berättar för sin chef tisdag morgon.
Hur i hela friden kan komma sig att det inte framkommit mer om i fup eller rättegångarna? 🥺

Eller hur.
Falskt spår eller?
Det vore mumma om det stämmer, men det är ju ett förhör från -19, det är ju inte senaste nytt precis.
Så förmodligen är det nåt som inte stämmer. Blev lite häpen bara när jag läste det, för jag kommer inte riktigt ihåg det.
Apropå dåligt minne 😉
Citera
2021-05-23, 21:44
Medlem
Citat:
Hon BLEV misstänkt för mord och/eller skyddande av brottsling. Och de återkommer då och då ang det i fupen. Men det går inte att sätta dit henne när hon ljuger. Men jag har sagt det säkert hundra gånger i tråden att hon visste på morgonen exakt vad SD gjort redan på morgonen när hon kom till jobbet. Och det enda sättet är att han besökte henne på natten och berättade. Inte ens om de frågat ut henne i rättegången skulle hon talat sanning - hon stod inte under ed. Och hennes vittnesmål var inte vatten värd.
Citera
2021-05-23, 22:10
Medlem
Citat:
Eller hur.
Falskt spår eller?
Det vore mumma om det stämmer, men det är ju ett förhör från -19, det är ju inte senaste nytt precis.
Så förmodligen är det nåt som inte stämmer. Blev lite häpen bara när jag läste det, för jag kommer inte riktigt ihåg det.
Apropå dåligt minne 😉

Men polisen får väl inte fabricera påståenden och ljuga i förhör om vilka uppgifter de har?
Citera
2021-05-23, 22:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi pratade om att du skrev att det var HD som stod för planeringen av utplånandet av sin familj och att det var HD som var den som ville döda barnet (som då var ett mycket litet barn när HD hade sin förlossningsdepresion, den sk spädbarnsåldern).
Så du tar omtag?
Med huvudsakligen off topic och trots förklaringar.
Så här lite on topic blev det kvar.

Avel la sig i för att pusha mot nåt som jag inte diskuterar, ryckt ur äldre debatt och helt fel.
Jag är fullt medveten hur denna gärna lägger sig i.

Jag diskuterar inte googlat spädbarn överhuvudtaget i dagens diskussion om HD i maj 2021

Barnen i pluralis.
Citat familj.

Lägg nu ner för jag h a r tröttnat på både dig och ämne.
Senast redigerad av develi 2021-05-23 kl. 22:13.
Citera
2021-05-23, 22:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Men polisen får väl inte fabricera påståenden och ljuga i förhör om vilka uppgifter de har?

Nej, jag menade att det var en uppgift som visade sej inte stämma. Inte att polisen skulle ljuga.

Men var kom uppgiften ifrån - och vart tog den vägen? Någon som har koll?
Citera
2021-05-23, 22:18
Medlem
Citat:
Det enkla svaret är... nej, det får dom inte. Inte överhuvudtaget. Så någonstans bör det finnas uppgifter. Sen är det ju inte säkert att just dessa poliser följer regelboken fullt ut.
Citera
2021-05-23, 22:19
Medlem
Citat:
Hon BLEV misstänkt för mord och/eller skyddande av brottsling. Och de återkommer då och då ang det i fupen. Men det går inte att sätta dit henne när hon ljuger. Men jag har sagt det säkert hundra gånger i tråden att hon visste på morgonen exakt vad SD gjort redan på morgonen när hon kom till jobbet. Och det enda sättet är att han besökte henne på natten och berättade. Inte ens om de frågat ut henne i rättegången skulle hon talat sanning - hon stod inte under ed. Och hennes vittnesmål var inte vatten värd.

Men om polisen säger att det finns uppgift om att SD var där hos HD borde det väl framgå i något förhör med någon annan? Att uppgiften skulle förpassats till slasken låter märkligt. Eller är det ett vittne som återtagit uppgiften? Varför i så fall?
Citera
2021-05-23, 22:22
Medlem
Citat:
Men om polisen säger att det finns uppgift om att SD var där hos HD borde det väl framgå i något förhör med någon annan? Att uppgiften skulle förpassats till slasken låter märkligt. Eller är det ett vittne som återtagit uppgiften? Varför i så fall?
Har letat som fan - men jag har inte laddat ner samtliga filer - saknar en del av de protokoll som visar sms, chattar osv. Uppgiften kan finnas där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in