Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag är snarare den som ofta påminner dig att det är ett debattforum, högt i tak för vitt skilda åsikter. Du behöver inte älta detta.
Jag står ut, jag blir konstant ifrågasatt. Senast har jag Avel som bitit sig fast som en förnärmad blodigel.
Väntar på att få ett citat ang aktuellt ämne som jag inte återfinner från den 17/1.
Varför ska jag leta fram ett till citat i "aktuellt ämne".
Jag letade fram tre stycken.
I ett debattforum är det bra att man har olika åsikter, men också kan accetera att andra har andra åiskter än de man själv har. Argumentera för sina egna åsikter, lyssna på andra. När det blir aggressivt i tråden med nedsättande och förminskande tonfall kan detta rubciseras som härskarteknik till skillnad mot argumentation.
Citat:
Att du inte begriper alt blandar ihop kan jag tyvärr inte beskyllas ang aktuell debatt.
Det är inte så att jag inte begriper. Inte heller är det jag som blandar ihop.
Citat:
Jag repeterar:
Jag har inte öht nämnt spädbarnsdöd.
Du skriver:
"
Spelar det nån roll?
Hon ville inte ha dottern. .
Att vilja döda sin dotter är väl ändå problemet.
För att H var sjuk i djup depression"
Nej, du använder inte exakt det ordet spädbarnsdöd, men det är vad du syftar på.
Nu har vi sett i ett citat från Reviews att Lena skrev något i liknande ordalag till K. Vi vet dock inte hur Lena har fått informationen och det finns väl en stor sannolikhet att den kommer från SD. Det kan vara sant, så är det. Men det kan också ha varit ett sätt för SD att få Lena runt sitt lillfinger, få henne att tycka synd om honom. änna att han behöver stöd och tröst.
Citat:
Ett understatement vad det beträffar HD.
Jättebra, jobba vidare så sköter jag mitt utan att gå off topic. Jag är nämligen helt ointresserad, spänd som en fiolsträng, fylld av prestige och förfärligt hårda ord mot dig.
Citat:
Tack. För. Diskussionen.
Jag har förtydligat vad jag ser och begriper du fortfarande kan jag tyvärr inte tillföra mer.
Det handlar inte om att tillföra mer eller att det är jag som inte begriper.
Citat:
Summeringen är att HD är i ett allvarligt tillstånd, i ett väldigt dåligt psykiskt skick och allt kan inte beskyllas SD ang den damen.
Det var inte alls detta "debatten" handlade om.
Vi pratade om att du skrev att det var HD som stod för planeringen av utplånandet av sin familj och att det var HD som var den som ville döda barnet (som då var ett mycket litet barn när HD hade sin förlossningsdepresion, den sk spädbarnsåldern).
Du skrev detta som att det var fakta och som jag ser det finns det ännu inget som visar hur det ligger till med den saken.
Att vi har olika tro i frågan, det är en helt annan femma.
Vi spekulerar, både du och jag.
Det är det jag vill komma fram till.