2021-05-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Då kanske du kan visa källa på att hon försökte lämna SD?
Skärp dig. Du har inte kunnat visa källa på 99% av dina förtalsinlägg och ändå begär du att andra skall göra det.
Ja, hon tänkte lämna honom:

"Jag åker till Norge. Bestämdes igår. Jag har stannat för att jag vill. Du har ingen makt över mig längre" - fritt ur minnet. Då skrev hon på sin egen dödsdom.

Nästa gång du själv påstår något i ett inlägg så vänligen lämna källa till ditt påstående. Det går utmärkt med endast aktbilagans nummer och sida om du inte orkar gå in och kopiera citat. Du är nämligen inte trovärdig sedan ganska länge.
Citera
2021-05-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Du har läst domen och vad rätten tyckte om dessa indicier?
Det var inte ens nära.
HR kommer självklart göra samma bedömning
Om det varit så självklart så hade man inte begärt en second opinion. I exvis Vallentuna-mordet så friades en av mördarna från mord i HR och fick 4 år för rån istället, trots att denne var på brottsplatsen och trots att man inte kunde bevisa att den andre stått för båda morden.

HELT självklart är det inte att man gör "samma bedömning". Nu har vi tre juristdomare, tre domare som tolkar på annat sätt än Lindén kanske. Eller på samma sätt - det vet vi inte. Juridiken är inte statisk. Det handlar om människor som tolkar.

Med ovan sagt så är det möjligt att SD blir frikänd. Men han är fortfarande lika mycket mördare. Men jag hoppas verkligen att man fäller honom.
Citera
2021-05-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om det varit så självklart så hade man inte begärt en second opinion. I exvis Vallentuna-mordet så friades en av mördarna från mord i HR och fick 4 år för rån istället, trots att denne var på brottsplatsen och trots att man inte kunde bevisa att den andre stått för båda morden.

HELT självklart är det inte att man gör "samma bedömning". Nu har vi tre juristdomare, tre domare som tolkar på annat sätt än Lindén kanske. Eller på samma sätt - det vet vi inte. Juridiken är inte statisk. Det handlar om människor som tolkar.

Med ovan sagt så är det möjligt att SD blir frikänd. Men han är fortfarande lika mycket mördare. Men jag hoppas verkligen att man fäller honom.
Ganska säker på att man inte hade överklagat, om det allmäna intresset inte varit så massivt. Är väl det mest uppmärksammade mordfallet i Örebros historia.
Citera
2021-05-23, 17:47
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:

Det är lite det som är så konstigt.. det finns en möjlighet att Stefan Davidsson går fri.
Jag tror han går fri och varför behåller jag lite löjligt för mig själv. (Det har med SOA att göra)
Inget med släktskap eller något sådant löjligt.. hint SJ.

Samtidigt hoppas jag på att SOA tycker Stefan är en belastning.
Citera
2021-05-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ganska säker på att man inte hade överklagat, om det allmäna intresset inte varit så massivt. Är väl det mest uppmärksammade mordfallet i Örebros historia.
Åh jo. Ingen åklagare skulle vara nöjd med ett frikännande i TR om samme åklagare ansett att den tilltalade faktiskt begått brottet och tror sig ha på fötterna och går till åtal.
Citera
2021-05-23, 17:53
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Skärp dig. Du har inte kunnat visa källa på 99% av dina förtalsinlägg och ändå begär du att andra skall göra det.
Ja, hon tänkte lämna honom:

"Jag åker till Norge. Bestämdes igår. Jag har stannat för att jag vill. Du har ingen makt över mig längre" - fritt ur minnet. Då skrev hon på sin egen dödsdom.

Nästa gång du själv påstår något i ett inlägg så vänligen lämna källa till ditt påstående. Det går utmärkt med endast aktbilagans nummer och sida om du inte orkar gå in och kopiera citat. Du är nämligen inte trovärdig sedan ganska länge.

Jag har postat källa massor med gånger men det hjälper ju inte. Efter några veckor är ni där igen med era lögner. Jag skriver det jag kommer ihåg. Jag vill inte läsa mer i denna skitiga FUP. Jag skiter i om du tycker att jag är trovärdig eller inte.

Citat:
Det går utmärkt med endast aktbilagans nummer och sida om du inte orkar gå in och kopiera citat.

Varför gör du inte det själv då?

Citat:
Jag åker till Norge. Bestämdes igår. Jag har stannat för att jag vill. Du har ingen makt över mig längre

Så det är ett försök att lämna SD? Att åka till Norge medan SD skulle vara i USA med HD? Det är ett försök att göra honom svartsjuk och få honom att välja henne.

Så varför skickade hon en duschbild till SD 13/5 om hon försökte lämna honom?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-05-23 kl. 17:59.
Citera
2021-05-23, 18:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag har postat källa massor med gånger men det hjälper ju inte. Efter några veckor är ni där igen med era lögner. Jag skriver det jag kommer ihåg. Jag vill inte läsa mer i denna skitiga FUP. Jag skiter i om du tycker att jag är trovärdig eller inte.

Varför gör du inte det själv då?

Så det är ett försök att lämna SD? Att åka till Norge medan SD skulle vara i USA med HD? Det är ett försök att göra honom svartsjuk och få honom att välja henne.

Så varför skickade hon en duschbild till SD 13/5 om hon försökte lämna honom?

För att visa honom vad han skulle gå miste om?

En som vittnar om att LW inte ville fortsätta med SD är den som tränade på samma rehab som hon. LW berättade att hon fått ny granne (HD) och kompisen (tror det är TT) sa att ”du ska väl inte passa på med SD nu när de separerat” (fritt från minnet) och LW svarade: ”nej, nu har vi sett varandras mörkaste sidor”.
Finns i förhör från TR.

Där finns även RS, psykoterapeuten, som vittnar om att hon gjorde framsteg i den riktningen - även om inte du tolkar det så.
Även han förhörs i TR.

LW och även JH säger att de ”dejtar”.
Han berättar om det i TR.

Det var vad jag kom på rakt över disk, och sammantaget tror jag verkligen att LW ville lämna den destruktiva relationen med SD. Dock inte på det sätt som skedde.
Citera
2021-05-23, 18:12
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
För att visa honom vad han skulle gå miste om?

En som vittnar om att LW inte ville fortsätta med SD är den som tränade på samma rehab som hon. LW berättade att hon fått ny granne (HD) och kompisen (tror det är TT) sa att ”du ska väl inte passa på med SD nu när de separerat” (fritt från minnet) och LW svarade: ”nej, nu har vi sett varandras mörkaste sidor”.
Finns i förhör från TR.

Där finns även RS, psykoterapeuten, som vittnar om att hon gjorde framsteg i den riktningen - även om inte du tolkar det så.
Även han förhörs i TR.

LW och även JH säger att de ”dejtar”.
Han berättar om det i TR.

Det var vad jag kom på rakt över disk, och sammantaget tror jag verkligen att LW ville lämna den destruktiva relationen med SD. Dock inte på det sätt som skedde.

Allt det handlar om vad hon säger. Inte om vad hon gör.
Citera
2021-05-23, 18:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag är snarare den som ofta påminner dig att det är ett debattforum, högt i tak för vitt skilda åsikter. Du behöver inte älta detta.
Jag står ut, jag blir konstant ifrågasatt. Senast har jag Avel som bitit sig fast som en förnärmad blodigel.
Väntar på att få ett citat ang aktuellt ämne som jag inte återfinner från den 17/1.

Varför ska jag leta fram ett till citat i "aktuellt ämne".
Jag letade fram tre stycken.

I ett debattforum är det bra att man har olika åsikter, men också kan accetera att andra har andra åiskter än de man själv har. Argumentera för sina egna åsikter, lyssna på andra. När det blir aggressivt i tråden med nedsättande och förminskande tonfall kan detta rubciseras som härskarteknik till skillnad mot argumentation.

Citat:
Att du inte begriper alt blandar ihop kan jag tyvärr inte beskyllas ang aktuell debatt.

Det är inte så att jag inte begriper. Inte heller är det jag som blandar ihop.

Citat:
Jag repeterar:
Jag har inte öht nämnt spädbarnsdöd.

Du skriver:
"Spelar det nån roll?
Hon ville inte ha dottern. .
Att vilja döda sin dotter är väl ändå problemet.
För att H var sjuk i djup depression
"

Nej, du använder inte exakt det ordet spädbarnsdöd, men det är vad du syftar på.

Nu har vi sett i ett citat från Reviews att Lena skrev något i liknande ordalag till K. Vi vet dock inte hur Lena har fått informationen och det finns väl en stor sannolikhet att den kommer från SD. Det kan vara sant, så är det. Men det kan också ha varit ett sätt för SD att få Lena runt sitt lillfinger, få henne att tycka synd om honom. änna att han behöver stöd och tröst.

Citat:
Ett understatement vad det beträffar HD.

Jättebra, jobba vidare så sköter jag mitt utan att gå off topic. Jag är nämligen helt ointresserad, spänd som en fiolsträng, fylld av prestige och förfärligt hårda ord mot dig.

Citat:
Tack. För. Diskussionen.
Jag har förtydligat vad jag ser och begriper du fortfarande kan jag tyvärr inte tillföra mer.

Det handlar inte om att tillföra mer eller att det är jag som inte begriper.

Citat:
Summeringen är att HD är i ett allvarligt tillstånd, i ett väldigt dåligt psykiskt skick och allt kan inte beskyllas SD ang den damen.

Det var inte alls detta "debatten" handlade om.

Vi pratade om att du skrev att det var HD som stod för planeringen av utplånandet av sin familj och att det var HD som var den som ville döda barnet (som då var ett mycket litet barn när HD hade sin förlossningsdepresion, den sk spädbarnsåldern).

Du skrev detta som att det var fakta och som jag ser det finns det ännu inget som visar hur det ligger till med den saken.

Att vi har olika tro i frågan, det är en helt annan femma.
Vi spekulerar, både du och jag.

Det är det jag vill komma fram till.
Citera
2021-05-23, 18:14
Medlem
Citat:
nej det är det nog inte det mest uppmärksammade mordet i örebrotrakten är nog det på Rut Lind som olle möller dömdes för. Det inträffade några år innan jag föddes men hörde talas om det under hela min uppväxt. Min farfar var kallad att vittna hos polisen men hans vittnesmål stödde inte åklagaren så hans vittnesmål hamnade i slasken. Min farfar var övertygad om att Olle dömdes oskyldig eftersom han hade sett den bil som åklagaren hävdade att olle lånat för att transportera liken hela den aktuella dagen på parkeringen.
Citera
2021-05-23, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är som ett mord manus alltihop.
Därför skakar jag i huvudet åt P7an oavsett om jag vet vad aps innebär.
Han låter helt störd och är värd ett litet kryss.

Ja med allt som kommit fram i tråden om honom, särskilt alla misslyckanden där hans ego fått törnar genom åren, ser jag han som en väldigt bitter, hämdbegärlig och farlig individ i pressade situationer.

Käns som han passerat vad som kan anses som en ”normal gräns” för flera år sen.
Citera
2021-05-23, 18:16
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Allt det handlar om vad hon säger. Inte om vad hon gör.

Bilden skickade hon i all sin dar.
Sen kan man för all del tolka det som man vill.

Att hon träffade och ”dejtade” JH är väl också något hon gör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in