2021-05-23, 14:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Bra du posta utdraget från P7:an om det. Det står nästan svart på vitt här!

Han blir så jäkla uppenbar när man synar sömmarna lite extra.
Det är som ett mord manus alltihop.
Därför skakar jag i huvudet åt P7an oavsett om jag vet vad aps innebär.
Han låter helt störd och är värd ett litet kryss.
Citera
2021-05-23, 14:27
Medlem
Jag undrar precis som ShHolmes om delar av "Järngänget" sagt upp bekantskapen med Steffe o Hax.

Anar att de med självbevarelsedrift försöker undvika alla kontakter genom att hålla koll på Dsons så de inte riskerar mötas i skogen. Annars jobbar väl Steffe o Hax på att skaffa nya geovänner i Skåne nu.

Jelly Gråskägg, den ångestladdade, är nog fortsatt skitnödigt nervös för vad Steffe, Hax o SOA kan tänkas göra mot honom för att han tipsade polisen om att kolla efter "kroppen" hos Hax.
Citera
2021-05-23, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Förvånad över att du tar till begreppet "troligt". Det har du ju avfärdat som argument i en beviskedja. Ok, men jag accepterar det som spekulation utan betydelse. Och naturligtvis måste det inte varit många celler på ringen, eller hur?
Vi får väl se hur hovrätten tolkar detta det är de som bestämmer inte du eller jag.
Citera
2021-05-23, 15:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Hoppas kan man göra, men så kommer det inte bli.
Inget av dna-spåren binder honom till mordplatsen vid tiden för mordet

Nä, men DNA är inte det enda indiciet som pekar mot SD.
Om det fanns DNA spår som band SD till mordplatsen då hade saken varit avgjord.

Det är ju indicierna tillsammans som pekar på att SD är mördaren. Inget enskilt DNA- prov.
Citera
2021-05-23, 15:32
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bombarderades men EN nakenbild?

Jag skrev att hon bombarderade honom med bilder. Inte med nakenbilder. Skärp dig
Citera
2021-05-23, 15:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Överdriv inte!
Av alla foton i listan finns en bild i listan som KAN vara en nakenbild. Blött hår är långt ifrån naket.

Bilder på sig själv avklädd, av den gifte SD och som han skickade till LW är i mitt tycke ett större moraliskt övertramp.

Eller helt offentliga nakenbild där hela minipillevitten finns att beskåda; SD exponerar sig som nudist men jag saknar ojande från dig.

Det var inte det det handlade om. Någon påstod att LW gått vidare och inte ville ha SD längre. Att det var därför han mördade henne. Jag anser att hennes beteende visar att hon inte gått vidare eftersom hon bombade honom med random foton på söndagen och tjatade på honom att komma till henne och äta hjärtkaka på måndagen.
Citera
2021-05-23, 16:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja det stämmer. Många bilder, men EN nakenbild. Duschbild.

En för mycket om hon gått vidare som du påstår.
Citera
2021-05-23, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det var inte det det handlade om. Någon påstod att LW gått vidare och inte ville ha SD längre. Att det var därför han mördade henne. Jag anser att hennes beteende visar att hon inte gått vidare eftersom hon bombade honom med random foton på söndagen och tjatade på honom att komma till henne och äta hjärtkaka på måndagen.

Så det handlade inte om naket? Det var ovanligt för att komma från dig.

Att du inte förstår hur söndermanipulerade kvinnor (och män likaså) i destruktiva förhållanden agerar helt mot sunt förnuft, om man som ”normalmanipulerad” ser på det utifrån, det vet vi.
LW var ingen ängel i relationen, men trots det så var hennes ”låsning” till SD och varför hon inte klarade av att lämna tidigare - men verkligen försökte och ville mot slutet - av det slag som kännetecknar våld i nära relationer.
Citera
2021-05-23, 16:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon tjatar öht inte på mordkvällen.
HAN tar kontakt på kvällen.
Med reservation, egen avskrift.

Flyttade om meningarna, dvs SDs berättelse i P7an, satte rubriker och la till mina kommentarer i kursiv text.

Originaltext i spoilern:
Motiv
"Davidsson kände sig pressad av kvinnan som han hade ett kärleksförhållande med eftersom hon så gärna önskade att det skulle bli de två."

"Deras relation var destruktiv med känslomässig manipulation."

[HD kom hem nu. RT. Öppet.HD jobbar kväll. Då måste du kunna komma. HD kom hem tidigare! Rt, Rt, Rt, Rt. Du bröt mot regeln! Blockerar. Hepp!]

Planering
"Detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska, hat"

[Frustrerad. Måste få stopp. HD får inte veta. Paranoid. Kontrollförlust.]

.Mord
"Han hade kraftfulla övertag över henne som han visade många gånger både fysiskt och mentalt."

"samt stark sexuell attraktion"

[Åh, Softis, jag fick en minut över i mitt överdrivet späckade program, klart jag hinner med dig och kaka, älskling. Ska vi smyga ut och busa lite först?

Avvärjningsskador, låg stänkbild, frakturer på fingrarna. Multipla skalltrauma, svåra inre blödningar. Kraftfullt övertag, aggressiv attack.]
Senast redigerad av develi 2021-05-23 kl. 16:37.
Citera
2021-05-23, 16:18
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Jag skrev att hon bombarderade honom med bilder. Inte med nakenbilder. Skärp dig

Citat:
Det finns i FUP. Hon bombade honom med blider hela dagen utan att få svar. Bl.a. nakenbilder.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Var det därför hon skickade nakenbilder till honom på söndagen och tjatade om att han skulle komma till henne och äta hjärtformad kaka på måndagen?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Seriöst, Smokey? Jag brukar aldrig svara på ditt hat och hittepå (ett ord som du bör lära dig om SD/HD planerar att flytta till Skåne), men nu gör jag ett undantag. Du har rätt till dina åsikter i fallet - precis som alla vi andra har det - men du kan väl sluta ljuga och hata hela tiden? LW är död, om du har missat det? Vad är du för en människa som kan sitta och sprida hat och lögner om en död 3-barnsmamma år efter år?

Nu är det mindre än 5 dygn kvar tills SD döms till livstid och sedan kommer de förhoppningsvis efter fler inblandade. "..ensam, eller tillsammans med någon annan...". (Jag vet att orden inte är 100% rätt).

Kanske hör man åter någon - som uppför sig som en yrkeskriminell - skrika, gapa och försöka smita från polisen igen i Nya Hjärsta?

VÄGRA defeatism, se fram emot
SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding
Citera
2021-05-23, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, men DNA är inte det enda indiciet som pekar mot SD.
Om det fanns DNA spår som band SD till mordplatsen då hade saken varit avgjord.

Det är ju indicierna tillsammans som pekar på att SD är mördaren. Inget enskilt DNA- prov.

Du har läst domen och vad rätten tyckte om dessa indicier?
Det var inte ens nära.
HR kommer självklart göra samma bedömning
Citera
2021-05-23, 17:28
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Så det handlade inte om naket? Det var ovanligt för att komma från dig.

Att du inte förstår hur söndermanipulerade kvinnor (och män likaså) i destruktiva förhållanden agerar helt mot sunt förnuft, om man som ”normalmanipulerad” ser på det utifrån, det vet vi.
LW var ingen ängel i relationen, men trots det så var hennes ”låsning” till SD och varför hon inte klarade av att lämna tidigare - men verkligen försökte och ville mot slutet - av det slag som kännetecknar våld i nära relationer.

Citat:
inte klarade av att lämna tidigare - men verkligen försökte och ville mot slutet

Då kanske du kan visa källa på att hon försökte lämna SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in