Citat:
Ursprungligen postat av
alleyezonme
Jag fick 300 nya A-kassa dagar men är samtidigt nu inne på stöd och matchning hos af.
A-kassan sa jag kan kontakta af och gå ut ur det programmet och nyttja a-kassan istället.
Skrev till AF På chatten idag fick bara ett kort svar av någon arrogant kvinna "Amanda" att : det är inte något giltigt skäl för att gå ur stöd och matchning för.
Vad ska jag göra?
Som jag fattar det så är man underkastad arbetsförmedlingens tramsåtgärder om man går på A-kassa. Du måste ju vara inskriven på Arbetsförmedlingen och aktivt arbetssökande om du ska få lyfta A-Kassa. Jag är tveksam till om det faktiskt går att avböja stöd och matchning och fortsätta få A-kassa. Sen tycker jag att du ska kontakta din aktuella handläggare och maila denne och fråga istället för att fråga på chatten. Men AF.s handläggare, och f f a säkert de som sitter i chatten, har inte full koll på vad som gäller.
Sen att AF.s så kallade åtgärder ledet till något vettigt vet vi ju alla att det är mycket ovanligt. Så mitt råd till dig är att försöka hitta ett jobb så snart som det bara går. Har du bara ett jobb så är det nästan alltid lättare att få ett annat jobb.