2021-05-21, 00:13
Medlem
Jag fick 300 nya A-kassa dagar men är samtidigt nu inne på stöd och matchning hos af.

A-kassan sa jag kan kontakta af och gå ut ur det programmet och nyttja a-kassan istället.

Skrev till AF På chatten idag fick bara ett kort svar av någon arrogant kvinna "Amanda" att : det är inte något giltigt skäl för att gå ur stöd och matchning för.

Vad ska jag göra?
Citera
2021-05-21, 00:14
Medlem
Akassa 300 nya dagar men får ej gå ur stöd o matchning

Jag fick 300 nya A-kassa dagar men är samtidigt nu inne på stöd och matchning hos af.

A-kassan sa jag kan kontakta af och gå ut ur det programmet och nyttja a-kassan istället.

Skrev till AF På chatten idag fick bara ett kort svar av någon arrogant kvinna "Amanda" att : det är inte något giltigt skäl för att gå ur stöd och matchning för.

Vad ska jag göra?
Citera
2021-05-21, 00:30
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme

Vad ska jag göra?

Skaffa dig ett jobb och sluta leva på bidrag.
Citera
2021-05-21, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Skaffa dig ett jobb och sluta leva på bidrag.

Men han kan stanna kvar hos AF och gå den där skriva cv kursen, samtidigt som han söker jobb. Hoppar han av blir det inga mynt alls, samt att man skall betala sin akassa även om man går på AF, annars så rasar man ner till miniminivå i ersättning.
Citera
2021-05-21, 02:23
Medlem
Citat:

Vad ska jag göra?

Hur gjorde du för att bli berättigad dessa 300 dagar om du är inskriven?
Citera
2021-05-21, 05:57
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men han kan stanna kvar hos AF och gå den där skriva cv kursen, samtidigt som han söker jobb. Hoppar han av blir det inga mynt alls, samt att man skall betala sin akassa även om man går på AF, annars så rasar man ner till miniminivå i ersättning.

Fast nu låter det på TS att han inte vill göra något alls utan bara lyfta A-kassa utan krav.
Citera
2021-05-21, 08:30
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:

Vad ska jag göra?
Vad menar du det är för skillnad på a-kassa och stöd o matchning? Ersättningen du får är densamma enda skillnaden jag kan se är att du får pengarna från F-kassan istället för A-kassan.

Att vara med o stöd o matchning innebär ju också att arbetsgivaren kan anställa dig o få lönebidrag och du har möjlighet att t.ex. studera o få betalt under tiden.
Citera
2021-05-21, 09:30
Medlem
Suecotes avatar
Du får nog svälja stoltheten och infinna dig på vuxendagiset. Du måste följa AF:s anvisningar för att få behålla din a-kassa, även om de sätter dig att måla om stolar hela dagarna.
Citera
2021-05-21, 09:46
Avslutad
Gå på vuxendagiset. Lyssna på en ljudbok i ena örat så gör du något konstruktivt samtidigt.
Citera
2021-05-21, 10:35
Medlem
anre24s avatar
Allting sköts ju via telefon. Hur svårt kan det vara att prata med en coach , 15 min varje vecka?
Det är ju bara den sista perioden det börjar bli jobbigt för då slängs man ut i heltidspraktik 40/h veckan, 3 månader.
Citera
2021-05-21, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Allting sköts ju via telefon. Hur svårt kan det vara att prata med en coach , 15 min varje vecka?
Det är ju bara den sista perioden det börjar bli jobbigt för då slängs man ut i heltidspraktik 40/h veckan, 3 månader.

När jag var arbetslös så fick jag aldrig någon äcklig praktik, jag nekade allt skitjobb de försökte lura mig på och faktiskt hittade ett fantastiskt jobb helt själv utan någon hjälp från dessa idioter.

Jag fick full A kassa i 300 dagar sedan var jag på ett sådant skit ställe de kallar för "jobb och stöd" där var jag ytterligare i ett år och fick fortsätta få min A-kassa så länge jag satt där några timmar 2-3 ggr i veckan, ibland var jag där bra knappt två timmar, kollade lite på film och sedan gick hem.

Mitt mål var att dröja ut och få A kassa så länge som möjligt tills jag skulle hitta ett jobb som passar just mig vilket jag lyckades till sist och det är jag glad över.

Ska jag vara ärlig så är det bättre att jobba än att hamna på arbetsförmedlingen.
Citera
2021-05-21, 14:21
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khrosh-Nori
Ok, tror inte myndigheten kommer lyckas sparka mig men då vet jag att a-kassa gäller mig

Khrosh Nori
Använder du narkotika som du skriver om så är det skäl nog för uppsägning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in