2021-05-23, 02:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tack. Oj vad jag har letat efter detta vittnesmål från hittegods! Tittade under lugg, log OCH flackade med blicken. Obehagligt. Tror han att han är charmig eller varför beter han sig så? Vet att minst ett annat vittne har berättat samma sak. Usch!

Sen undrar jag hur HD kan ha väninnor öht. Kanske bygger vänskapen på att de tycker synd om henne pga hennes långa depressionsperiod? Eller beter sig HD på olika sätt beroende på vilka hon talar med? Säger bara det: stackars barn att växa upp i ett sånt hem.
Ja, hon är som en berg- och dalbana, en variabel. Det är väl inte en direkt rar bild:
"Ex frun är sur mot alla"
"dålig i käften och att hon mår dåligt psykiskt."

"Hanna inte var mottaglig utan ville vända det till att det var Ls dotter som bar ansvar."
"Hanna svartmålade"
"Hanna visade ingen empati eller förståelse."

Tidigt reagerade jag på hur hon lät i TR när hon mopsar upp sig (text hade gett mig en helt annan bild) och det är intressant ihop med hur hon spyr galla över LW och som värst - hoppas hon är död.

Jag har full förståelse för att hon är sur på LW, men det är inte normalt att stå som sköterska och vräka ur sig som hon gör.
Därav mitt ordval Janusansikte.

Hon har även vrålat dra åt helvete vid nån FTF strax innan hon börjar sitt kuttrasju med JS bakom ryggen på SD.

Sen verkar det som om LWs cacher råkar ut för än det ena och det andra. Paret D ryker ihop i samband med deras adevent och LWs lussekatter försvinner.
Ett fantastisk verk i sig, det är som tittskåp:
https://www.bildtagg.se/bild/86mmsr3dv2pz6gyrnaj8t6nq

Men det ska jag återkomma till så ingen får ta luktsalt om jag skriver fel om stackars HD.
Jag undrar nämligen vad som händer på senhösten/vintern då väninnan KH nämner ett par kriser mitt i att kärleksresan bokas.
Citera
2021-05-23, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
Tackar! Vet du eller någon annan om det gjordes några kompletterande förhör med SD i HR?
Nej, inga kompletterande förhör.
Citera
2021-05-23, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
"-Vi kommer förmodligen få en väldig
tråkig löpsedel
inom kort i Orebro". "

Detta sagt av SD till sin chef. Hans chef nämner följande i förhör:

Den 15:de var hans sista arbetsdag, och vi jobbar ganska
mycket ute båda två, han och jag. Men vi sprang ihop på förmiddagen på kontoret och
nämnde han för mig, h
an så_l!, lite besvärad ut och sa, "-Vi kommer förmodligen få en väldig
tråkig löpsedel inom kort i Orebro".

Lite märkligt. Det var innan han ens varit på förhör. Bara några timmar efter att N*oa ringt honom. Lika märkligt som att HD visste kl 8.00 samma morgon att Lena var borta och att HD sa att "jag hoppas hon är död" till SIN chef.

Sonen ringde SD vid 07, UW:s sms vid 11 (om jag kommer ihåg rätt).

Däremellan brydde sig inte SD om att höra sig för om LW kommit tillrätta. Det mest troliga när någon försvinner är ju att människan kommer tillbaka snart av sig själv.

Vi vet exakt när UW skickade sitt sms... dock inte tiden exakt när SD berättade om rubriker för sin chef.
Var det före eller efter att han fått sms från UW? Såklart inte lätt för chefen att komma ihåg vilken minut det var som SD kom med det stora avslöjandet.

Oavsett... vem drar slutsatsen att något förskräckligt hänt LW? Finns väl bara ett svar: Den skyldige!

Vid tiden som sonen ringde SD hade ju LW kunnat varit försvunnen bara 5 minuter, kommit på att hon saknade något och cyklat till macken för att köpa grädde eller vad som helst.
Citera
2021-05-23, 07:26
Medlem
develis avatar
I blåbärsskogen.
Läcker som ett kånkelbär.
https://www.bildtagg.se/bild/b5xys85h7tyuous03ldbofj9

Resan till Amerikat för nystart.
- Jag tyar inte mer, Karl-Stefan.
https://www.bildtagg.se/bild/jftxvc2nqsiuuvb0bynkd7ah
Citera
2021-05-23, 07:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
"-Vi kommer förmodligen få en väldig
tråkig löpsedel
inom kort i Orebro". "

Detta sagt av SD till sin chef. Hans chef nämner följande i förhör:

Den 15:de var hans sista arbetsdag, och vi jobbar ganska
mycket ute båda två, han och jag. Men vi sprang ihop på förmiddagen på kontoret och
nämnde han för mig, h
an så_l!, lite besvärad ut och sa, "-Vi kommer förmodligen få en väldig
tråkig löpsedel inom kort i Orebro".

Lite märkligt. Det var innan han ens varit på förhör. Bara några timmar efter att N*oa ringt honom. Lika märkligt som att HD visste kl 8.00 samma morgon att Lena var borta och att HD sa att "jag hoppas hon är död" till SIN chef.
Ok, tack för rättelsen.
Citera
2021-05-23, 07:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hur vet du att hon vill ha tillbaka honom?
HD:s mamma sa enligt något protokoll att HD vill gifta om sig med SD.
Berodde inte skilsmässan på att hon ville ha en ny vigselförrättare?

Hon skriver JÄD till SD varvat med att hon skriver porriga meddelanden till Sillen.
Det verkar som om HD ville ha Sillen för sex och SD för äktenskap.
Lite samma upplägg som SD hade med både LW och HD.

HD och SD umgås intensivt hela tiden enligt rapporter i tråden.

Fast jag kanske har fel.
Det kanske är så att HD bara väntar på att SD ska åka in på livstid så att hon kan leva sitt eget liv?
Citera
2021-05-23, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Sonen ringde SD vid 07, UW:s sms vid 11 (om jag kommer ihåg rätt).

Däremellan brydde sig inte SD om att höra sig för om LW kommit tillrätta. Det mest troliga när någon försvinner är ju att människan kommer tillbaka snart av sig själv.

Vi vet exakt när UW skickade sitt sms... dock inte tiden exakt när SD berättade om rubriker för sin chef.
Var det före eller efter att han fått sms från UW? Såklart inte lätt för chefen att komma ihåg vilken minut det var som SD kom med det stora avslöjandet.

Oavsett... vem drar slutsatsen att något förskräckligt hänt LW? Finns väl bara ett svar: Den skyldige!

Vid tiden som sonen ringde SD hade ju LW kunnat varit försvunnen bara 5 minuter, kommit på att hon saknade något och cyklat till macken för att köpa grädde eller vad som helst.

Citerar mig själv.

Kom på att SD tog med en arbetskamrat ut till arbetsplatsen Backahallen (granne med Gustavsvik) på morgonen/förmiddagen (där jag misstänker att SD gjort sig av med mordvapnet i en byggcontainer).

Kanske kan dessa (chefen och arbetskamraten) gemensamt komma fram till vilken tid SD kläckte ur sig det här med "rubrik ang tråkiga nyheter". Före eller efter UW skickade sitt sms...? Undrar om de fått frågan?
Citera
2021-05-23, 08:21
Medlem
Squamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Nej, inga kompletterande förhör.

Tack för svar. 😀

Gällande att HD:s försvar av barnet gentemot en förmodad bullmorsa ska vara komprometterande verkar det något onyanserat. Det är enligt min uppfattning ganska vanligt i samhället att föräldrar träter på grund av respektive barn. Något som i sin tur säkerligen sker instinktivt och definitivt inte behöver vara tecken på en skev världsbild, bristande empati eller något annat.
Citera
2021-05-23, 09:23
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det var detta citat jag menade när ni diskuterade 17/1. Då avhandlades spädbarnsdöden och suicid och jag tänkte att det var från den diskussionen Nötis mindes kanske:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Alltså inte att du sagt nåt speciellt för det andra citatet som kom med för det var Reviews inlägg såg jag nu.

Jag läste för fort så det blev felciterat. Glömde länka annars så hade ni sett direkt att det inte var du som skrivit. Sorry!

Och nu ser jag varför förresten det blev fel för ditt namn dök upp i sökningen så la väl fel skribent på minnet där helt enkelt:

https://www.bildtagg.se/bild/a1quy2if66rzrzog7dzunxju
Kan det vara nedanstående ord av LW som avses?

LW augusti 2017 chattar med KJ, A168 Del C s 2317 (läses nerifrån):

Citera
2021-05-23, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Citerar mig själv.

Kom på att SD tog med en arbetskamrat ut till arbetsplatsen Backahallen (granne med Gustavsvik) på morgonen/förmiddagen (där jag misstänker att SD gjort sig av med mordvapnet i en byggcontainer).

Kanske kan dessa (chefen och arbetskamraten) gemensamt komma fram till vilken tid SD kläckte ur sig det här med "rubrik ang tråkiga nyheter". Före eller efter UW skickade sitt sms...? Undrar om de fått frågan?
Har ingen betydelse. Det finns så otroligt mycket. Rena rama Hans och Greta-sagan. Brödsmulor överallt som visar på gärningsmannen. Men inga bevis. Dock totalströsslat med indicier. Fhl och, senare, åklagare, är snällare i sin utfrågning av SD än han själv var i strösselförhöret med T.
Citera
2021-05-23, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jo, det är ju det jag kanske tror. Att barnen och/eller UW "säkert förklarad exakt vad som hände". Det jag inte riktigt hänger med på är varför SD var det enda alternativet så tidigt. Kan det inte ha varit en olycka på natten med tanke på geocache tex?

Inlägg från 2018-07-30 21.04 sid 1593 (enl min sidbrytning)

"Kan det inte ha varit en olycka på natten med tanke på geocache tex?"

Du som i tråden hänvisat till att du och dina kamrater känner/fått info av inblandade parter SD, HD, LW, UW, NW, MH.

Vad vi vet nu att NW kom att tänka på den typ "konstigaste" han kände på morgonen när de saknade LW och ringde SD.

Det var SD som inte tänkte tanken att någon olycka skett, tvärtom "rubriker i tidningen".

Hur går era tankar nu?
Citera
2021-05-23, 09:30
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Att Lena skickade nakenbilder vet vi alla, men jag avser söndagen/måndagen. Kan du skicka en länk rörande detta? FUP innehåller 1000-tals sidor...
A17, s 94:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in