2021-05-22, 19:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hur kom det sig att Steffe inte lyckades haffa "mugglarna" som förstörde Lenas "burkar"
Han om någon, borde ha koll på de "snorungar" som rört sig i området, med tanke på hans nattliga utflykter, kontroll av de som kör för fort, glömt släcka lampan eller ljus mm
Hur kommer det sig att han inte "lyckades ta fast" den som förstört?

Jag tror att det bara var en, och att det inte var någon mugglare...
Citera
2021-05-22, 19:04
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Tack, ser den är länkad nu!
Sanslös läsning. Sanslös. Och en sån "människa" ska jobba som sköterska??
Någon som vet ifall golvbrunnsdrottningen är i tjänst på strokeavdelningen?
Jag säger det, HD är en riktig myst. Hon vet inte vilken dag det är, men är duktig på sitt jobb...
Undra på att man är ambivalent när det gäller henne.
Citera
2021-05-22, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hur kom det sig att Steffe inte lyckades haffa "mugglarna" som förstörde Lenas "burkar"
Han om någon, borde ha koll på de "snorungar" som rört sig i området, med tanke på hans nattliga utflykter, kontroll av de som kör för fort, glömt släcka lampan eller ljus mm
Hur kommer det sig att han inte "lyckades ta fast" den som förstört?

Det rimmar väl bra att det var Sd själv som förstörde LWs cache.
Så kom han över mitt i natten med ett verktyg för att få henne till platsen och utan att hon skulle reagera på "verktyget ".
Citera
2021-05-22, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Tack, ser den är länkad nu!
Sanslös läsning. Sanslös. Och en sån "människa" ska jobba som sköterska??
Någon som vet ifall golvbrunnsdrottningen är i tjänst på strokeavdelningen?

Jag vet iaf att några bytt avd för att slippa jobba i närheten av henne.
Det faktum att hon ofta fusksjukskriver sig för att cacha, gör ju att andra måste hoppa in och ta hennes pass.
Så nej, hon är varken populär eller pålitlig på jobbet...
Citera
2021-05-22, 19:10
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Exakt! Försäkringskassan hade då iaf en gräns att förhålla sig till. Idag är de ändå oresonliga men med annan lagstiftning.

Anledningen till min fråga är hur i helsefyr det fanns ekonomiskt utrymme för renovering, georesor, USA-resa för SD, spabad, sedvanliga utgifter för bostad, villaunderhåll, barnaktiviteter etc.
Stöld i Umeå?

HDs föräldrar är rika.
Citera
2021-05-22, 19:25
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
HDs föräldrar är rika.
Är det inte bara SOA som är det ?
Citera
2021-05-22, 20:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
17/1 hade ni lite samma tema.
Då skrev Develi så här:

”LW har i chatt anförtrott en av sina väninnor att SD fått hålla koll på sin hustru för att hon inte ska skada det yngsta barnet.”

Nåt sånt du kanske mindes?

SD säger till LW som säger till någon som berättar i förhör. Svårt veta vad som är samt kring google spädbarnsdöd.
Kan du länka till citatet, tack, så jag ser sammanhang.
Jag finner inte vid sökning via mig själv.

Oavsett berör det inte aktuell diskussion.
Citera
2021-05-22, 20:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det verkar som om det stämmer, om det är Jenn det handlar om. LW skriver om att SD har nattgäster, och refererar till middagen hos HÅ.
Hon skriver även att SD inte presenterat LW för MissJenn, och inte gett LW cred för något elektroniskt pass som hon hittat på.
(164/1115)
Va bra att du hittade. Såg du skärmdumpen där också? Den vet jag finns.
Citera
2021-05-22, 20:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Va bra att du hittade. Såg du skärmdumpen där också? Den vet jag finns.
Det här jag såg var ett helt mail, ett av flera. Ingen skärmdump, utan utskrift.
Citera
2021-05-22, 20:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Vem säger till sin chef att tråkiga (min minnesbild av ordval) rubriker kommer, på förmiddagen 15 maj när ”alla” vet om LW att LW alltid har telefonen med sig och rätt osannolikt ligger skadad vid en cache nånstans, om hon inte ringt efter hjälp.

Vem vattnar gräsmattan under mordnatten med sin egen spridare och dagar senare frågar en granne om denne har en och kan hjälpa till att vattna, för hans antagligen hamnat bakom miljoner kaninhinder.

Vem påstår dessutom att ”någon” (Mållgan?) stängt av vattningen under mordnatten fast ingen i grannskapet bekräftat?

Vem har dödshotat LW och hennes yngste son?
Ur mitt minne så sa han inte "tråkiga" nyheter utan "hemska" nyheter eller något liknande.
När jag läste det associerade jag inte bara till död, utan till fruktansvärd död.
Att han visste det är ett av de många indicierna mot honom, dvs hans påståenden efter hennes död.
Citera
2021-05-22, 20:52
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varför skaffar du dig inte nån bra terapeut och börjar ta ansvar för dig själv och ditt hat?

LW stal ingen man. Han kör samma beteende långt innan och raggar hej vilt, flörtar järnet under HDs graviditeter ända bort till 2008 enligt digitala spår:
V*ktoria W på dykbloggen 2003/04:
M*aja på dykbloggen 2005/06:
A*nnika 2008:
För övrigt har han nån potentiell tronarvinge som ess i rockärmen och det finns fler han flörtar med enligt sms och förhör.

... och mer framkommer via hans jobb om kontakter med kvinnor. Ab 148.

SD skickar mms med bild på en brud han har armen kring till JW då han är på konferens i januari 2018:
" Superglad var hon inatt, troligen trött nu
Inte så fördelaktig bild på henne, tyckte hon var mycket snyggare inatt... "
" Skulle kunna vara hennes pappa.
Får nöja mig att drömma om andra. Behåller tant gredelin.
"

EW beskriver en kickoff ang nytt dataprogram:
" De bestämde att de skulle skicka anonyma frågor via programmet som skulle besvaras. E satt snett bakom Stefan och såg hans fråga, "vem har haft sex på Örebrokontoret?". Då frågorna ställde skrattades det inom gruppen men ingen sa sig ha skrivit frågan. Den frågan var väldigt avvikande mot de andra frågorna."

"Ytterligare ett tillfälle var på en konferens i Prag 2011. Det blev då ett snack om Stefan och "rödklänningen". "Rödklännigen" jobbade i bolaget men i ett annat land och Stefan var på
jakt efter henne."

JS:
Att det sen står ryktesvägen behöver du inte ens bekymra dig om, det sammanfaller snarare på ett följsamt sätt:
"J har hört ryktesvägen att Stefan, innan han bytte arbetsplats, skickade sms till frånskilda kvinnor på arbetsplatsen vilket genererade att den dårvarande chefen A fick ha ett samtal med honom. En av kollegorna som Stefan skickade sms till tror J är SJ."

" Stefan är en helt vanlig kille med famiij samtidigt är det något med honom som inte är helt hundra. Han hintar om sex hela tiden och att han har sexuella relationer med tjejer, vilket inte stämmer med den bild som J har av honom. Stefan har varit öppen med att han haft en affär med en kvinna. På Exact har Stefan visat en bild på Lena för bland annat MH."
Det är fullständigt otroligt att HD vill ha tillbaka honom.
Ingen människa kan väl tro att han tänker vara trogen.
Citera
2021-05-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ur mitt minne så sa han inte "tråkiga" nyheter utan "hemska" nyheter eller något liknande.
När jag läste det associerade jag inte bara till död, utan till fruktansvärd död.
Att han visste det är ett av de många indicierna mot honom, dvs hans påståenden efter hennes död.
"-Vi kommer förmodligen få en väldig
tråkig löpsedel
inom kort i Orebro". "

Detta sagt av SD till sin chef. Hans chef nämner följande i förhör:

Den 15:de var hans sista arbetsdag, och vi jobbar ganska
mycket ute båda två, han och jag. Men vi sprang ihop på förmiddagen på kontoret och
nämnde han för mig, h
an så_l!, lite besvärad ut och sa, "-Vi kommer förmodligen få en väldig
tråkig löpsedel inom kort i Orebro".

Lite märkligt. Det var innan han ens varit på förhör. Bara några timmar efter att N*oa ringt honom. Lika märkligt som att HD visste kl 8.00 samma morgon att Lena var borta och att HD sa att "jag hoppas hon är död" till SIN chef.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in