2021-05-22, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBT
Hon kommer garanterat börja gräva i deras finanser och de kommer gräva i hennes. Kommer bli underhållande den tid det varar tycker jag.

Så meningslöst. Det som i så fall skulle vara underhållande är väl själva ”kampen” i sig självt, men innehållet är nog knappast av värde för någon annan i något annat syfte. Ingen bryr väl sig genuint om hur Rebecca försöjer sig själv och ingen bryr sig om hur några poddare försörjer sig - de enda som bryr sig är såna som på ett machiavellianistiskt strategiskt sätt kan använda information för att med en eller annan ful slag-under-bältet-metod ”sätta dit” den part man för tillfället råkar vara oense med. Det finns ju inte många andra frågor eller ämnen än i personliga konflikter som man kan ha användning av sådan information i.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-05-22 kl. 19:55.
Citera
2021-05-22, 20:05
Medlem
Henko grinar på Twitter om effekterna efter att han aktivt hånar, hänger ut och beter sig som ett svin mot andra människor i en offentlig podd:

Citat:
Men det stannar inte där. Han och hans vänner skryter om det. Här. På Facebook. På flashback. Under egna namn och självoutade konton.

Polisens råd till oss hittills: [1] Titta åt ett annat håll. Det finns enligt dem ingen anledning att tro att han ska göra nått.

.. bla bla bla ...

Jag är vid vägs ände. [2] Jag vet fan inte vad jag ska göra.

[3] Polisen hade kunnat satt stopp för det här. För länge sedan. Om viljan funnits såklart.

https://twitter.com/mrhenko123/status/1396160195886260224

2: Förslag, följ Polisens råd, se [1], dvs t.ex.: lek inte nyhetsreporter som live-rapporterar offentligt på Twitter.
3: Se Polisens råd [1]. Det är vad som stoppar det. Det är det bästa rådet och det enda du behöver följa Henko, för att det ska stoppas. Denna Twitter-tråd jag citerar ur är exempel på raka motsatsen vad Polisen uppmanar dig att göra.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-05-22 kl. 20:12.
Citera
2021-05-22, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Henko grinar på Twitter om effekterna efter att han aktivt hånar, hänger ut och beter sig som ett svin mot andra människor i en offentlig podd:

2: Förslag, följ Polisens råd, se [1], dvs t.ex.: lek inte nyhetsreporter som live-rapporterar offentligt på Twitter.
3: Se Polisens råd [1]. Det är vad som stoppar det. Det är det bästa rådet och det enda du behöver följa Henko, för att det ska stoppas. Denna Twitter-tråd jag citerar ur är exempel på raka motsatsen vad Polisen uppmanar dig att göra.

Ganska tragiskt ändå, Henko har muckat gräl med nazister och SD:are i massor av olika tänkbara offentliga sammanhang så länge minnet kan nå, han har verkligen tiggt om det, utan att ”ha känt” sig speciellt hotad för det - det är först när han börjar mucka med en okänd icke-offentlig dörrvakt som arbetat med Acta Publica och en lika okänd snubbe vars enda närvaro varit ett Twitter-konto som hela hans skyddade värld med vadderad väggar och rosa enhörningar plötsligt rasar samman. ”Är det verkliga människor jag har att göra med? Kan inte Polisen hjälpa mig att få bort dessa verkliga människorna?” Man kan bara skratta åt fåneriet.
Citera
2021-05-22, 20:32
Medlem
Citat:
Så meningslöst. Det som i så fall skulle vara underhållande är väl själva ”kampen” i sig självt, men innehållet är nog knappast av värde för någon annan i något annat syfte. Ingen bryr väl sig genuint om hur Rebecca försöjer sig själv och ingen bryr sig om hur några poddare försörjer sig - de enda som bryr sig är såna som på ett machiavellianistiskt strategiskt sätt kan använda information för att med en eller annan ful slag-under-bältet-metod ”sätta dit” den part man för tillfället råkar vara oense med. Det finns ju inte många andra frågor eller ämnen än i personliga konflikter som man kan ha användning av sådan information i.

Det jag tycker är underhållningsvärdet är att RWU inte är den som är den utan kommer "gräva" på samma sätt Haveristerna gör. Kul med lite mothugg mot några som satt sig själva på en alldeles för hög piedestal.
Citera
2021-05-22, 20:37
Medlem
basistensbass avatar
Refererar till Henkos twittertråd Linus länkat ovan

Citat:
Jag är vid vägs ände. Jag vet fan inte vad jag ska göra.

Ja, det har uppenbarligen inte fungerat att gapa om att man ska öppna upp skallen eller att man ska slå sönder folk som är arga för att de blivit kränkta och så vidare.

Citat:
Polisen hade kunnat satt stopp för det här. För länge sedan. Om viljan funnits såklart.

Inga av de påstådda brotten hade renderat annat än bötesstraff, så nej de hade inte kunnat sätta stopp för det här.

Polisen vet dessutom hur ni har betett er. Hot, hån, förolämpningar, förtal, nidbilder, osv. Det har varit ständiga påfyllningar med bensin på brasan. Inte bara mot han som ni nu uppenbarligen har problem med, utan en handfull andra totalt okända människor utan större makt som ni använt eran plattform för att trycka ner.

Jävla lipsill.
Citera
2021-05-22, 20:40
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBT
Det jag tycker är underhållningsvärdet är att RWU inte är den som är den utan kommer "gräva" på samma sätt Haveristerna gör. Kul med lite mothugg mot några som satt sig själva på en alldeles för hög piedestal.

RWU har kommenterat:
https://www.facebook.com/RWUvell/posts/336314004520974

Vi kan kalla podden ”Psykopaterna”.
Den går ut på att de, fulla eller inte fulla låter jag vara osagt då det är svårbedömt enligt de som lyssnar på den och enligt dem är poddens enda funktion att dessa två nu snart medelålders män skolgårdsmobbar och hånflabbar år folk de hatar så att lössnuset rinner i skäggstubben.

...

Ps. Dessa knapp-feministiska vuxenbäbisar mobbade ut den kvinnliga grundaren och lurade henne på pengar också.
Citera
2021-05-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
RWU har kommenterat:

Den går ut på att de, fulla eller inte fulla låter jag vara osagt då det är svårbedömt enligt de som lyssnar på den och enligt dem är poddens enda funktion att dessa två nu snart medelålders män skolgårdsmobbar och hånflabbar år folk de hatar så att lössnuset rinner i skäggstubben.

...

Ps. Dessa knapp-feministiska vuxenbäbisar mobbade ut den kvinnliga grundaren och lurade henne på pengar också.

Ah, vad bra - läste hennes inlägg och det tyder på att hon inte kommer lägga någon tid på det och återgå till att ignorera dom, vilket är mycket positivt och lovande. Hoppas att hon klarar av att hålla sig bara. Haveristerna ser ju förstås detta inlägg som att handen är kastad och att ”matchen” redan har startat, så de kommer ju fortsätta nämna Uvell i minst 4-5 podd-avsnitt till.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-05-22 kl. 20:52.
Citera
2021-05-22, 23:14
Medlem
Crapmagics avatar
Henko vill verkligen fresta lyssnaren att stänga av redan vid början av showen, detta praktex till
socialgrupp-3 missfoster sitter alltså & arrogant producerar knaper-ljud av sina fetma-snacks in i mikrofonen och tror att det få passera gå, inte så länge jag har någon kraft kvar i ringmuskeln
Senast redigerad av Crapmagic 2021-05-22 kl. 23:16.
Citera
2021-05-22, 23:21
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ganska tragiskt ändå, Henko har muckat gräl med nazister och SD:are i massor av olika tänkbara offentliga sammanhang så länge minnet kan nå, han har verkligen tiggt om det, utan att ”ha känt” sig speciellt hotad för det - det är först när han börjar mucka med en okänd icke-offentlig dörrvakt som arbetat med Acta Publica och en lika okänd snubbe vars enda närvaro varit ett Twitter-konto som hela hans skyddade värld med vadderad väggar och rosa enhörningar plötsligt rasar samman. ”Är det verkliga människor jag har att göra med? Kan inte Polisen hjälpa mig att få bort dessa verkliga människorna?” Man kan bara skratta åt fåneriet.
Det finns givetvis bara en lösning på det här. Allt Henko behöver göra är att ställa upp i min nya podd "Knytkalas i Knutsbo" där jag och mina vänner ämnar ha ett seriöst samtal om hans problem som verkar tynga honom.

Inspelningarna där han gråter inför snuten kommer ligga som Patreon-exklusivt material.

Vägrar han att ställa upp är det en tydlig indikation på att han inte är ute efter att lösa problem, och då tycker jag han får skylla sig själv faktiskt.

Vi visar god vilja här, men vad får man som tack? Ingenting!
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-05-23 kl. 00:07.
Citera
2021-05-22, 23:42
Medlem
Crapmagics avatar
Sitter han och krubbar chips under 2 timmar?, jag bröla rakt ut av hat & stängde av

Var är hans twitter-adress? så jag kan få skriva till honom
Citera
2021-05-23, 00:08
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Sitter han och krubbar chips under 2 timmar?, jag bröla rakt ut av hat & stängde av

Var är hans twitter-adress? så jag kan få skriva till honom
@mrhenko123

Han brukar uppskatta kritiska tweets. Särskilt när han är full på en lördag.

Skål!
Citera
2021-05-24, 10:12
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
RWU har kommenterat:

...

Skrattade åt denna formulering. Hon vet var hon ska slå så att det gör ont.

En gång i tiden försökte en av dem med LOs bidrag under många år få sossar och LO-medlemmar att inte rösta SD genom att kalla dem rasister på Facebook 3 miljoner gånger. När de började hade SD 10 % av LOs medlemmar.
Nu är de större än S typ. På över 30 %.
Så hatten av för bra jobb ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in