2021-05-22, 12:27
Medlem
TheCryptKeepers avatar
En tanke som slog mig.
Hur hade det uppfattats om en man hade betett sig mot en kvinna, så som Peg beter sig mot Filip?
Och sedan skyllt det beteendet på sitt dåliga mående?
Tycker tankeexperimentet att byta ut deras könsroller sätter ljus på vilket trist beteende hon har.
Citera
2021-05-22, 12:29
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Vad glad jag blir av att hon har tatueringar! Jag minns ett avsnitt av "Parneviks" där pappan förbjöd henne att tatuera sig.
Tatuering är WT. Iaf stora, synliga. Alla som tatuerat sig så nuförtiden kommer ångra sig djupt när dom blir gamla.
Citera
2021-05-22, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
...du glömde ful som stryk.

Klart man kan tycka att hon har visat på ett dåligt beteendemönster, det tycker jag själv. Men att kalla någon ful som stryk, det är lågt, elakt också.
Citera
2021-05-22, 12:42
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fransitrans
Klart man kan tycka att hon har visat på ett dåligt beteendemönster, det tycker jag själv. Men att kalla någon ful som stryk, det är lågt, elakt också.

Försöker som sagt undvika henne i media så mycket som möjligt, men det lilla jag sett är ett beteende som vore hon Guds gåva till mänskligheten. Var tror du PP skulle lägga sig själv på en ful-snygg-skala 1 till 10??? Just det, 10. Då är det varken lågt eller elakt att någon delar ut den där välförtjänta tvåan, om inte annat som ett wake-up call.
Citera
2021-05-22, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goofie1
Nej fy satan vad Peg har sjunkit i mina ögon sedan lets dance startade. Hon är så jävla jävla pinsam. Var inne och kollade på hennes story på IG idag och jag fattar verkligen inte vad hon håller på med. Så jävla pinsam.

Det är en slags desperation över det.

Någon som genuint bryr sig om henne borde be henne hålla sig från Instagram ett tag nu. Men hennes familjemedlemmar (som verkar vara de enda som kommenterar nu) hejar på.
Senast redigerad av Fransitrans 2021-05-22 kl. 12:53.
Citera
2021-05-22, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Var tror du PP skulle lägga sig själv på en ful-snygg-skala 1 till 10??? Just det, 10. Då är det varken lågt eller elakt att någon delar ut den där välförtjänta tvåan, om inte annat som ett wake-up call.

Ok, då tycker vi olika. Om jag inte tycker någon ser bra ut i kombination med ett beteende jag inte gillar. Då spelar det ingen roll. Utseendet hos någon kommenterar jag aldrig på det sättet.
Senast redigerad av Fransitrans 2021-05-22 kl. 12:52.
Citera
2021-05-22, 13:02
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ok, då tycker vi olika. Om jag inte tycker någon ser bra ut i kombination med ett beteende jag inte gillar. Då spelar det ingen roll. Utseendet hos någon kommenterar jag aldrig på det sättet.

När Arne Hegerfors för miljoner TV-tittare sa om Krutov "med ett utseende bara en mor kan älska" var det... ja lågt och elakt (i synnerhet som han själv inte var någon George Clooney). Men det ingår ju i PP;s USP att hon är snygg. vilket hon inte är! Sammanhanget gör det till en himmelsvid skillnad.
Citera
2021-05-22, 13:24
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Pengar kan verkligen inte köpa klass, hennes fula äckliga tatueringar är ett tvättäkta exempel på det.
Förstår inte heller varför man vill göra fula tatueringar på sin unga kropp.
Citera
2021-05-22, 15:14
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tatuering är WT. Iaf stora, synliga. Alla som tatuerat sig så nuförtiden kommer ångra sig djupt när dom blir gamla.
Jag förstår att ungdomar blir påverkade av modet att tatuera sig men de tänker kortsiktigt och inte på hur det kommer att se ut när dom blir gamla.
Citera
2021-05-22, 17:05
Medlem
NakedApples avatar
Bägge Parneviks döttrar är ju fula som ödlor!

Bara att kolla flodhästen som kalvat ut ungarna och sedan givit dom en helt skev världsbild.

Jesper är ju en pappskalle också.
Citera
2021-05-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goofie1
Ja det är så jävla konstigt? När hon beter sig såhär så förstår jag varför hon får hat. Förstår verkligen inte varför folk följer henne?
Jag tror hon mår väldigt dåligt. Det är slut med Filip. Hon är avundsjuk och svartsjuk, på Filip, sin systers Pennys familjelycka. Hon har dålig självkänsla och nu vill hon få annan bekräftelse genom utmanande bilder. Problemet är ju att hon inte får det, tvärtom.Henns bilder är patetiska.
Citera
2021-05-22, 21:22
Medlem
Citat:
Lyssnar på podden hon och hennes syster har. Reagerat från start hur negativ hon är och hur hon hela tiden säger åt Penny att hon tycker, tänker och känner fel. Hennes syster är så snabb till att då ”lägga sig”, förklara sig så att det passar Peg.

Peg själv skulle inte vilja bemött så, skulle känna sig så kränkt, arg och dödligt sårad. Det är hela tiden hennes känslor i centrum.

I Parneviks visade hon även upp hur illa hon beter/betedde sig mot sin pojkvän/ex. Riktigt illa. Till och med svartsjuk när han och Penny varit iväg på dagen och umgåtts. Penny och Filip var väldigt bra vänner redan innan Peg och han blev tillsammans.

I senaste podden hyllar Peg sig själv och tar ingenting till sig gällande alla reaktioner kring hur hon beter sig.

Istället berättar hon om och om igen i podden hur otroligt positiv och bra hon är på alla sätt och vis, även väldigt vacker och söt. Alla som träffar henne i verkligheten, enligt henne själv, tycker det. Det är bara i media som det framställs som att hon är negativ, missunnsam, extrem svartsjuk och kontrollerande.

Hoppas Filip går vidare. Hade jag varit hans mamma hade det verkligen varit min önskan. Varför ska en så ung och fin kille sitta i parterapi med Peg, år efter år. 😳

Bra beskrivet.

Peg beter sig vidrigt mot alla i sin omgivning. Allt fokus ska hela tiden ligga på henne. På hennes känslor. Alla i hennes omgivning vet att hon i tid och otid får känsloutbrott om hon inte får vara i centrum och om inte hennes känslor får företräd. Därför tex Penny lägger sig platt i diskussionerna - hon orkar inte med fler av Pegs psykotiska utbrott. Ganska vanligt beteende hos folk som tvingas leva med psykiskt sjuka människor - de tippar på tå och slätar över saker bara för att slippa se den psyksjuka få ännu fler utbrott.

Hoppas Filip snart inser hur galen Peg är och hur destruktivt deras pajasförhållande är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in