Citat:
Ursprungligen postat av
Amazing-Grace
Får verkligen inte den känslan, snarare tvärtom. De greppar tag i allt som går, indiska mutationen, monstertrippelviruset, vaccinerade på IVA, Sverige-är-sämst-i-världen-på-allt, osv osv. De kommer vilja skrämma befolkningen en lång tid framöver, trots att faran verkligen är över. Förhoppningsvis går inte de allra flesta på eländet.
Helt ofarligt är väl inte viruset? Se på *dam *lsing *=A som var mitt i karriären och drev något program om bilar samt pratade i radion, han blev 51 år vilket inte är någon ålder som någon dör av eller med covid. Fick aldrig någon klarhet i vad som hände där men måste erkänna att jag blev rädd då jag också börjar vara medelålders.
Mitt BMI ligger på 25 och jag tar D vitamin och zink ibland samt äter frukt med C-vitamin och rör på mig. Enligt statistik bör jag klara mig om olyckan är framme. Nu har jag respekt för viruset men är inte rädd längre efter allt jag följt denna tråd under lång tid. Han kan ju ha dött av andra orsaker men skrämselpropagandan från media har förvisso påverkat.
Jag tror som ni att de flesta får väldigt lindriga symptom och jag har kortison hemma ifall man blir smittad och kortisonet kan man väl ta efter några dagar, dock tror jag som dig att allt är överdrivet för skrämselpropagandans skull.