Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag har inte haft fel. Jag har sagt hela tiden det. Dvs, att smittan rasar 3-4 veckor efter eleverna går på julledighet. Vi så det förra sommaren, vi såg det under jullovet och vi lär säkerligen se det även under denna sommar, då vaccinationerna går för långsamt för ev verkningar ska märkas redan. Här tycks man ju dessutom missat att ge folk dos 2 inom rätt intervall.
Det är ju bara det jag upprepat, så vad är det för pollett som trillat ned menar du? 3-4 veckor efter lov, minskar smittan kraftigt.
Varför tror du att smittan inte sprids i skolan? Det får du gärna tala om , för du är ju tämligen ensam i din uppfattning. Stöds väl i princip enbart av Folkhälsomyndigheten.
.
Ajdå, polletten hade visst inte trillat ner ännu.. . Trots att du haft snart ett år på dig att fundera. Hursomhelst, nej smittan "rasar" just nu, precis som under april/maj förra året. Och nej det är inte tanken på att sommarlovet närmar sig som på något magiskt sätt gör så att smittspridningen minskar snabbt just nu (eller under april/maj förra året).
Efter mitten av juli då "skolstägningseffekten" enligt dig borde kicka in så var smittspridning konstant på låga nivåer (alltså ingen hastighetsförändring) eftersom vi i princip inte hade någon spridning kvar vi denna tidpunkt . Med du kommer låtsas att din ärthjärtna inte klara av att förstå dessa enkla samband.
Sen verkar du inte heller läskunnig, jag skrev att skolan inte driver smittan (alltså är den faktor /variabel som dominerar map coronaspridningen). Du verkar felaktigt uppfattat det som att jag skrev att corona inte kan spridas i skolmiljö överhuvudtaget 😂.