2021-04-23, 12:49
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jag bor i Stockholm norra förorter men umgås inte med alla jag stöter ihop med. Det är du som får förklara ditt sanslöst stora umgänge. Hur hinner du med? Känner du dom eller känner du bara igen dom? Du förväxlar att du är känd med att du känner. Alla känner apan vet du!

"KÄNNER TILL"
Men herregud jag träffar 10 till 30 personer om dagen och har gjort så genom hela pandemin.
Det är ingen överdrift att jag känner till upp emot 100 fall i företaget, familjen och alla andra företag som jag har kontakt med.

Du måste leva i en gated community och sitta hemma och glo på en dator hela dagarna för annars är det otroligt att när 1-2 av 10 har haft corona så känner du fortfarande ingen.

Eller så är du världens ensammaste människa.
Citera
2021-04-23, 12:52
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
T cellsimmunitet kan man ha i flera år efter att antikropparna försvunnit. Jag tycker att 1 spruta, på samma sätt som influensasprutan, 1 gång per år är rimligt.

Jag går till tandläkaren 2 gånger per år för kontroll och lite puts. 2 läkarbesök som kan bli fler ibland. 3 gånger lämnar jag blodprov. Kan bli fler. Byter däck 2 gånger per år besiktar, vart annat år. Tvättar bilen varannan vecka. Liver är fullt av måsten som man ska ha tid till. Har inte du sådana???

Kunde absolut vara kul att bli en mutant men inte grön, blå tror jag om man får välja.

.... hur många kem-injektioner får du hos däckfirman, när du tvättar bil mm?

... Vad skulle du säga om det införs ett "gröna bitvättcertifikat" som TVINGAR dig att tvätta bilen X antal ggr som någon annan bestämt.. annars får du inte köra på Europavägarna?
Citera
2021-04-23, 12:53
Medlem
Enligt de senaste siffrorna från EU:s smittskyddsenhet (ECDC) har 42,3 procent av befolkningen över 18 år i Ungern fått åtminstone en dos, medan 18 procent blivit helt vaccinerad.

Har siffrorna i Ungern börjat rasa?
Citera
2021-04-23, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
https://www.sydsvenskan.se/2021-04-23/tidiga-data-smittan-rasar-efter-en-spruta

– Dessa rön från ute i verkligheten är extremt lovande, säger hälsominister James Bethell.
Mer än 1,6 miljoner testsvar från perioden den 1 december till den 3 april ingår i studien. Resultatet är att bland de deltagare som fått en första dos av antingen Astra Zenecas eller Pfizer-Biontechs vaccin var antalet infektioner efter tre veckor 65 procent lägre.

65% skydd - ungefär som att singla slant med andra ord (50%)!
Citera
2021-04-23, 12:58
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Dina konspirationsteorier blir bara löjliga. Varför skulle det behövas ett vaccinationspass för att bestraffa dig? Räcker inte vaccinationsregistret?
Edit: Förstår vid närmare eftertanke att straffet du menar är att du inte kommer in där du vill. Hoppades på mer kännbara straff som högre skatt för antivaxxers.

mmmm.. eller hur?

Var lugn...med vaccinationspass/Digital Green Certificate är det precis det som kommer ske.
Kristiserar du regering på sociala medier.. då kommer straffen.

En mycket läsvärd artikel: https://time.com/collection/davos-2019/5502592/china-social-credit-score/

"And some elements are indeed worthy of dystopian fiction. In certain areas of China, call a blacklisted person on the phone and you will hear a siren and recorded message saying: “Warning, this person is on the blacklist. Be careful and urge them to repay their debts.” When a blacklisted person crosses certain intersections in Beijing, facial-recognition technology projects their face and ID number on massive electronic billboards. "

Visste inte att vi hade så många kommunister i landet
Senast redigerad av MittMalmoe 2021-04-23 kl. 13:00.
Citera
2021-04-23, 12:59
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Enligt de senaste siffrorna från EU:s smittskyddsenhet (ECDC) har 42,3 procent av befolkningen över 18 år i Ungern fått åtminstone en dos, medan 18 procent blivit helt vaccinerad.

Har siffrorna i Ungern börjat rasa?

Ja, faktiskt ganska kraftigt.
Och då använder de väl till viss del det värdelösa kinesiska giftet?
Citera
2021-04-23, 13:00
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
65% skydd - ungefär som att singla slant med andra ord (50%)!

Eh. Nej!
Utan vaccination är det 0%
Citera
2021-04-23, 13:03
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Eh. Nej!
Utan vaccination är det 0%

Ehhh.. Tankevurpa.. Tänk igenom en gång till.. ta din tid.

På vilket sätt är 0% relevant för asymptoma eller de med milda besvär?
Citera
2021-04-23, 13:04
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
.... hur många kem-injektioner får du hos däckfirman, när du tvättar bil mm?

... Vad skulle du säga om det införs ett "gröna bitvättcertifikat" som TVINGAR dig att tvätta bilen X antal ggr som någon annan bestämt.. annars får du inte köra på Europavägarna?

Men är det inte redan så, fast kanske inte just med bilen?

I min kommun måste man ha sophämtning varannan vecka. Genererar du mindre sopor påläggs en extra utgift för fördröjt sophämtnings intervall.

Jag förstår inte riktigt. Samhället har sett ut som det gör nu länge. Är detta första gången du inte passar i mallen?

Jag skulle gissa på att passet handlar om ekonomi, de vill öppna och köra igång turism. Men utan att lokalbefolkningen blir sjuka och de får sådana problem som Spanien fick i slutet av sommaren.

Negativt test, antikroppar, eller vaccin. Det ser ut som om vi kommer att kunna välja där i mellan.

Men jag skull kunna slå vad. Det kommer vara knytet till våra telefoner. Och igenom våra telefoner kan man se var vi är och med vilka. Fortsatt frivillig övervakning med andra ord.
Citera
2021-04-23, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Nej nej och åter nej. Skyddet är inte alls särskilt stort efter första dosen. Har en vän som jobbar på golvet med skiten och han ser hur många som helst som kommer in svårt sjuka mellan första och andra dosen eller kort efter andra dosen..

Nu väljer jag att lita på forskare och den samlade eliten mer än på "din vän som jobbar på golvet".
Citera
2021-04-23, 13:11
Medlem
Citat:
Nu väljer jag att lita på forskare och den samlade eliten mer än på "din vän som jobbar på golvet".

Någon annan här citerade ju just en artikel som sade att skyddet är 65% efter första dosen AZN eller Pfizer. Som att singla slant alltså i princip!

Jag skulle nog personligen satsa på ett mrna-vaccin med 95% skydd två veckor efter andra dosen och vänta till jag varit just fullvaccinerad innan jag börjar krama barnbarnen. Helt galet råd av FHM det där.
Citera
2021-04-23, 13:12
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Ja, faktiskt ganska kraftigt.
Och då använder de väl till viss del det värdelösa kinesiska giftet?
Njet, Orban kör all in på Sputnik.

Edit: Att det går ner den här tiden på året kan lika gärna vara säsongsbaserat. Det är nog först i höst vi får se hur bra dom olika vaccinen fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in