Citat:
Ursprungligen postat av
Beserwisser
Katrineholm. En sossestad med tråkig arkitektur mitt i ingenstans som dessutom har invaderats av somalier.
Katrineholm är lite smådeppigt, korrekt men det finns en fin stadspark och forsarna i Djulökvarn att titta på. Dessutom ligger Katrineholm väldigt bra till geografiskt med goda kommunikationer. Tar 1 timme med regionaltåget till Stockholm.
Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Hässleholm är den stad som har gett mig absolut sämst vibbar i Sverige. Och då är jag tämligen välberest inom Sverige från Mora och nedåt.
Hässleholm är i likhet med Katrineholm en järnvägsknut, men Hässleholm är faktiskt trevligare och har
mer stadskänsla än Katrineholm, hembygdsparken med snapphanestatyn är värt ett besök.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disco-Mannen
Hallsberg säger jag, järnvägsknutpunkter brukar inte vara upplyftande
Hallsberg är lite som en förort till Örebro, rätt livligt i centrum pga stationen, är ingen stad men känns ändå rätt urbant med tanke på hur få som bor där. Ligger i tråkighetsnivå med Katrineholm, men gillar man ljudet av tåg och tung trafik så är det helt ok.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pessimus-Dux
Jag nominerar Nässjö. Hårt sliten kommunistisk järnvägsknut. Tappat allt vad framtidstro heter.
Nässjö, klart underskattat med stort torg och rådhus, omgivet av skog och små sjöar, väldigt pizzeria-tätt. Tåg , tåg och långtradare väldigt hög knegarfaktor på Nässjö.
Citat:
Ursprungligen postat av
VanDick
Skulle säga att Finspång stämmer in på rubriken, gammal bruksort. Verkar vara ett riktigt tråkigt ställe.
Också underskattat, finns ett 1600-talsslott och slottspark i centrum, inte bara Siemens och industrier i Finspång.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tullamore
Konstigt att ingen nämnt Mjölby. Staden ligger som en blötskit på östgötaslätten, otroligt ful stad med ett skämt till centrum. Dessutom full med white trash, oönskade tonårsgraviditeter, missbrukare och babbar. Dialekten är dessutom Sveriges löjligaste.
Mjölby är faktiskt inte alls deppigt, här finns Svartån och den fina Gästisparken. Inte mycket skog omkring utan slättmark. Bra pendeltågsförbindelser till Linköping och Motala.
Inga av de ovanstående ställena är i närheten av att vara så deppiga som Fagersta och Karlskoga.