2020-05-02, 17:32
Medlem
Den svenska/skånska frustrationens näste borde rimligen vara Aaargh!-löv. Sedär, det hörs ju redan på namnet så att säga.

Även kommunens minnesskrift är rätt underhållande läsning: "Burlöv, vad var det?" (gott om bilder på miljonprogramshöghus och industrier från Arlöv, samt storslagna planer på liknande bebyggelse som skulle ha byggts där, "Column of Time")
https://burlov.se/download/18.7a4ec63515acb1213e27b85/1489483230284/Burl%C3%B6v%2050%20%C3%A5r,%20reviderad+upplaga,+j uni+2009.pdf
Citera
2021-05-13, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaculaDensa
Som uppvuxen i Stockholm hela mitt liv riktar jag nu en allvarligt ställd fråga till flashbacks medlemmar: Vilken är den mest "fucking åmål"-deppigaste tätorten i Sverige? Både personliga erfarenheter alternativt faktabaserade spekulationer kring ämnet passar in i tråden. Bara för att kicka igång tråden drar jag upp ett till utseendet vidrigt exempel på trist tätort: "Rörvik" http://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6rvik
där det roligaste och mest intressanta tycks vara ett aktieregistrerat bolag...
Mvh MacD
Sävsjö, inne i mörka Småland.
Citera
2021-05-13, 15:10
Medlem
Shuriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beserwisser
Katrineholm. En sossestad med tråkig arkitektur mitt i ingenstans som dessutom har invaderats av somalier.

Katrineholm är lite smådeppigt, korrekt men det finns en fin stadspark och forsarna i Djulökvarn att titta på. Dessutom ligger Katrineholm väldigt bra till geografiskt med goda kommunikationer. Tar 1 timme med regionaltåget till Stockholm.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hässleholm är den stad som har gett mig absolut sämst vibbar i Sverige. Och då är jag tämligen välberest inom Sverige från Mora och nedåt.

Hässleholm är i likhet med Katrineholm en järnvägsknut, men Hässleholm är faktiskt trevligare och har
mer stadskänsla än Katrineholm, hembygdsparken med snapphanestatyn är värt ett besök.

Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Mannen
Hallsberg säger jag, järnvägsknutpunkter brukar inte vara upplyftande

Hallsberg är lite som en förort till Örebro, rätt livligt i centrum pga stationen, är ingen stad men känns ändå rätt urbant med tanke på hur få som bor där. Ligger i tråkighetsnivå med Katrineholm, men gillar man ljudet av tåg och tung trafik så är det helt ok.

Citat:
Ursprungligen postat av Pessimus-Dux
Jag nominerar Nässjö. Hårt sliten kommunistisk järnvägsknut. Tappat allt vad framtidstro heter.

Nässjö, klart underskattat med stort torg och rådhus, omgivet av skog och små sjöar, väldigt pizzeria-tätt. Tåg , tåg och långtradare väldigt hög knegarfaktor på Nässjö.

Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Skulle säga att Finspång stämmer in på rubriken, gammal bruksort. Verkar vara ett riktigt tråkigt ställe.

Också underskattat, finns ett 1600-talsslott och slottspark i centrum, inte bara Siemens och industrier i Finspång.

Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Konstigt att ingen nämnt Mjölby. Staden ligger som en blötskit på östgötaslätten, otroligt ful stad med ett skämt till centrum. Dessutom full med white trash, oönskade tonårsgraviditeter, missbrukare och babbar. Dialekten är dessutom Sveriges löjligaste.

Mjölby är faktiskt inte alls deppigt, här finns Svartån och den fina Gästisparken. Inte mycket skog omkring utan slättmark. Bra pendeltågsförbindelser till Linköping och Motala.

Inga av de ovanstående ställena är i närheten av att vara så deppiga som Fagersta och Karlskoga.
Citera
2021-05-13, 15:12
Medlem
FinskSvartskalles avatar
GNESTA, Sörmland !!!
Citera
2021-05-21, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
GNESTA, Sörmland !!!

Filipstad.
Helt förstörd av invandrare.
Citera
2021-05-21, 18:08
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Integralen
Filipstad.

Såg det på YouTube. Fucked up.
Citera
2021-05-29, 11:02
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Jag har ett par städer som jag skulle vilja lista upp, men jag finner det omöjligt att inbördes gradera någon av dessa som klart värre än någon annan...
Såå, jag kastar lite allmän skit på dom allihopa istället!
Dessa är ett par städer jag av olika anledningar "tvingats" besöka mer än en gång, eller spenderat lite längre tid i än vad som kan tyckas vara nödvändigt.
Och, som till råga på allt lämnade djupa sår i min själ.
Here goes..

Jönköping.(....)
Alltså.. Vad ska man säga om denna fullkomliga skithög till stad som inte redan sagts!?
Först och främst, alla vägar som leder till Jönköping erbjuder ingenting annat än ångest.
Beläget mitt i sketna Smålands sketna jävla skogar tornar detta moderna Babylon upp sig, dessutom exakt precis i det ögonblicket när man inte trodde att det kunde bli mycket värre!
Jag struntar i hur eller varför Jönköping byggdes upp, rent historiskt!
Ty det förändrar på intet vis det givna faktum att ingen eller inget vid sitt sinnes fulla bruk borde rent logiskt, kunna besitta den psykiska "o-kapacitet" och/eller massiva kognitiva defekt nödvändig, för att lyckas komma fram till en form av slutsats eller förklaringsmodell.
En av den karaktär som gör gällande att ha sitt permanenta uppehälle i Jönköping rimligtvis skulle eller borde kunna fungera som en fingervisning till, alternativt. Defacto kunna vara det som rent universellt kännetecknar och förklarar innebörden i vad "en god idé" faktiskt betyder.
Om man råkar befinna sig i Jönköping så inser man snabbt att man befinner sig längst ifrån allt och alla, i hela världen!
Längst ifrån havet, längst ifrån pulsen, längst ifrån lugnet, längst ifrån kontinenten, längst ifrån tryggheten, längst ifrån äventyren. ja, längst ifrån livet.
Kanske inte alltid rent geografiskt, utan snarare metafysiskt.
Det är som att stirra in i skärselden, vilket är ganska ironiskt när man bakar in hela den där "gudgrejjen" som genomsyrar smålands rostbälte...
Men elmiamässan då, tänker någon.
Men håll käften!
Inte ens Elmiamässan tycker om Jönköping.
Man kan filosofera och spekulera kring att, om Elmiamässan som om genom ett mirakel skulle utveckla ett medvetet medvetande rörande sin egna existens.
Upphöjas till en intelligent, transdimensionell livsform,
för att i nästa sekund inse vart dess grund står gjuten någonstans, rent geografiskt..
För första gången i sitt hittills korta liv få uppleva vad ångest är för något och sedermera, oroväckande fort kommit fram till en insikt.
En insikt i att livet i Jönköping är smärta och det enda rationella är att avsluta sagda lidande.
En objektiv sanning? Kanske, vad vet jag..
Stan är ful, naturen runt omkring är ful och folket, om än inte alltid fysiskt oattraktiva, pratar förbannat fult!
Jag skänker de arma själar, som aktivt jobbar mot att flytta från Jönköping min sanna sympati.
Jag tittar med avsky och spottar åt dom som väljer att bygga sitt liv där!
Jag har inte mycket till övers för Småland som landskap överhuvudtaget. Inte heller vad, var eller vilka som kan komma att förknippas med ovanstående.
Oavsett vilka mikroskopiska ljusglimtar som ev. skulle kunna presenteras för mig, är jag trygg i min övertygelse!
Småland är en styggelse, Jönköping dess otvivelaktiga högborg, Husqvarna AB en klen och högst otillräcklig tröst.

Vättern vinner inga mästerskap heller direkt, men det säger ju sig självt..

Nu gick jag i ren iver ut lite väl starkt, så här direkt i början...
Det finns ett par städer till som bör nämnas, nämligen: Uddevalla, Kristianstad, Hässleholm, Borås och Landskrona.
En utförligare beskrivning av eventuella orsaker kring varför jag känner en sån stark avsky för dessa städer får avhandlas vid ett senare tillfälle, om någonsin!
Senast redigerad av NoSafetyInNumbers 2021-05-29 kl. 11:05.
Citera
2021-05-31, 00:38
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Filipstad.
Innan det helt förstörd av raggare och wt. Tror det var mycket länge sedan Filipstad var en stad att räkna med 😝
Citera
2021-06-04, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Innan det helt förstörd av raggare och wt. Tror det var mycket länge sedan Filipstad var en stad att räkna med 😝

Må så vara, men Filipstads politiker reagerade inte över raggare.
Men NU reagerar politikerna över kriminella invandrare.
Förstår du skillnaden?
Citera
2021-06-04, 16:18
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Må så vara, men Filipstads politiker reagerade inte över raggare.
Men NU reagerar politikerna över kriminella invandrare.
Förstår du skillnaden?
Nja vad vill du ha sagt? Bra att politikerna öht vaknar... Men varenda småstad verkar nerlussad och förstörd av Mena element, tror ingen politiker kommer komma med en lösning. 10 år försent för det.
Citera
2021-06-26, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Nja vad vill du ha sagt? Bra att politikerna öht vaknar... Men varenda småstad verkar nerlussad och förstörd av Mena element, tror ingen politiker kommer komma med en lösning. 10 år försent för det.

Vad jag vill ha sagt står i mitt inlägg ovan.
Frågor på det?
Citera
2021-06-27, 17:35
Medlem
Lång tråd och jag utgår från att Sollefteå redan nämnts, men jag röstar på Sollefteå iallafall. Hade oturen att stanna till där några timmar i somras. Deprimerad av att gå genom centrum vilket inte tog många minuter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in