Lång tråd och jag utgår från att Sollefteå redan nämnts, men jag röstar på Sollefteå iallafall. Hade oturen att stanna till där några timmar i somras. Deprimerad av att gå genom centrum vilket inte tog många minuter..
Sollefteå!
Det är där Mooooona Sahlin är uppväxt.
Tro tusan det är en tråkig stad.
😊
Verkligen inte! Finns väldigt mycket kultur där, samt fina stadsmiljöer att titta på. Dessutom bara 15 min med tåg till Flemingsberg, och typ 20 (?) min till Stockholm.
Verkligen inte! Finns väldigt mycket kultur där, samt fina stadsmiljöer att titta på. Dessutom bara 15 min med tåg till Flemingsberg, och typ 20 (?) min till Stockholm.
Jodå, Gnesta är okej på många sätt också.
Det var bara jag som inte kom så bra överens med folket där.
Vilka tätorter i sverige är INTE deprimerande, blir nog en kortare lista. Men tätorter som ligger typ mer än ett par mil från en mindre stad och typ med än 5 mil från en stor stad brukar vara deprimerande. Stora delar av norrland som inte ligger vid kusten eller fjällen, (lycksele, långsele exempelvis, vid älvar men ändock) många orter i västmanland och sydöstra dalarna (berslagen), delar av värmland (ex. Lesjöfors/filipstad), i princip från torup och kinna i väster till nybro i öster och hörby i söder till åtvidaberg i norr med undantag från några orter hyfsat nära e4an eller stambanan. Östra småland har jäkligt många deprimerande ställen (öster om växjö, eksjö, vetlanda), mycket skog, lågt företagande, långa avstånd, högre avfolkning, mycket asyldumpning.. men svenska städer generellt, en ful galleria i mitten (gamla domus), fula 70-talshus i centrum. Stackars folk.