2013-08-01, 21:18
Medlem
Disco-Mannens avatar
Hallsberg säger jag, järnvägsknutpunkter brukar inte vara upplyftande
Citera
2013-08-04, 11:40
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazzo
Sveriges tristaste håla heter Oppeby. En gata kantad med 40 talshus med plåtfasader från 80 talet. Längs vägen finns ett fik med kiosk som är det enda plusset som finns i hålan. Någonstans mittpå ligger någånting som ska påminna om restaurang. Kebab, pizza, grill o heter Mama Mia. I övrigt kan man bo i radhus som vi i min ungdom kallades kaninburar.

Spanade in detta ställe nu via Streetview. Fy fan det borde vara dödsstraff på att klä ett hus med plåtfasad. Gör man det dessutom i nyansen smutsgul och kryddar med bruna balkonger så ska avrättningen föregås av lång och utdragen tortyr!

.
.
.
.
Jag menar inte detta bokstavligt men ni förstår min avsky...
Citera
2013-08-04, 15:43
Medlem
Sludgecores avatar
Rydaholm i Småland. Har många gånger varit i detta samhälle mestadels ofrivilligt. Det bor framförallt knarkare och sura gubbar och kärringar där. Det största som har hänt de senaste åren är ett värdetransportrån, vid ett annat tillfälle en gubbe som sköt med revolver och den rikskända nyheten om ungen som blev ihjälkörd av ett fyllo mitt på ljusa dagen.
Citera
2013-08-04, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Stockholm! Surare människor får man leta efter.

Då har du inte varit i Östersund
Citera
2013-08-04, 19:53
Medlem
Skinrippers avatar
Äckliga göteborg. Otrevligare och surare människor har jag aldrig stött på.
Citera
2013-08-04, 21:55
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinripper
Äckliga göteborg. Otrevligare och surare människor har jag aldrig stött på.
Jag nominerar också Göteborg, men inte p.g.a människorna utan snarare på grund av att stadsplaneringen är så jävla efterbliven. Finns fan typ max 5 övergångsställen i hela jävla stan och asfalt är typ en ny grej som de börjat testa lite men som inte fått något genomslag direkt. Dessutom går allt i norrlandstempo trots att det är en relativt stor stad och butikerna har efterblivna öppettider. Varannan butik har en öppettiderskylt som mer eller mindre lyder:

"Amen tjennna göbben va kul att du vill komma hit å tjöta lite. Vi har öppet vissa måndagar men oftast inte och om det är öppet så är det oftast från klockan 9 men ibland 8 och en del dagar 10. Någon gång då och då kan vi kanske öppna 11. På tisdagar och onsdagar har vi ibland stängt men ojämna veckor öppnar vi oftast 9 och stänger mellan 16 och 18 men ofta redan klockan 10. Övriga dagar har vi ibland öppet, ibland stängt. Säkrast är dock att komma hit en tisdag mellan 12 och 13, om det inte är lunchstängt då, isåfall kan du komma runt 15 och då blir det gräjt gubben! Ha de gött!"

Jävla Göteborg!
Citera
2013-08-04, 22:03
Medlem
Jag nominerar Nässjö. Hårt sliten kommunistisk järnvägsknut. Tappat allt vad framtidstro heter.
Citera
2013-08-04, 22:09
Medlem
Retsinas avatar
Vinslöv. Inavlat göingefolk med låg intelligens.
Citera
2013-08-07, 01:46
Medlem
Jag vill slå ett slag för Kramfors. 60-70talsbetongigt, helt tomma bostadsområden, ligger vinden åt fel håll luktar det dynga från pappersbruket i väja.
Citera
2013-08-14, 14:03
Bannlyst
allt norr om uppsala. men, varför inte Umeå, skellefteå eller Kramfors eller något sånt? lapphelvetet lockar inte många.
Citera
2013-08-14, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beserwisser
Katrineholm. En sossestad med tråkig arkitektur mitt i ingenstans som dessutom har invaderats av somalier.

hahaha jag var där för någon månad sen. HERREGUD vilket trist ställe. Jag tröttnade efter 90 minuter.
Citera
2013-08-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Horred. En väg typ är det. D bästa är tågstationen därifrån.

Jag har alltid tyckt Horred ser trevligt ut när jag åkt förbi. Kinna däremot som ligger mellan Horred och Borås. Varje dag när man slår upp BT och bläddrar förbi Marksidorna så får man bara läsa om drograttfyllon, misshandel och diverse psykopater Fyfan vilket skithål!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in