Citat:
Ursprungligen postat av
M.J.A
Rationellt?
Varför?
Det är väl precis likadant för alla mobbare och inte detta fall unikt. Det finns de som lägger år av tid på skola och utanför skola på mobbing.
Skulle det vara rationellt?
Människor som begår ondskefulla handlingar behöver motivera dem för sig själva. Varför dessa handlingar är rättvisa och att den som blir utsatt har förtjänat det? Jag säger inte på något sätt att det försvarar deras agerande, vilket är horribelt ondskefullt. Men få människor tillstår att de är onda, alla tycker de är goda människor på sitt sätt men har 239239 ursäkter till varför de begår onda handlingar.
Jag ser liksom inte vad en harmlös, snäll och lite efter kille kan ha gjort för att få utstå den här sortens nivå av pennalism. Ja, skolbarn är skoningslösa mot avvikande beteende, men jag tänker att i det här fallet borde det stannat vid elaka kommentarer eller knuffar i korridoren när mobbare och Mattis är på samma plats. Nu var mobbningen och trakasserierna rent uppsökande utanför skoltid, femton nivåer värre än något jag hört talas om. Vad fick just dessa mobbare att gå så långt i att göra Mattis liv till ett helvete?
Det hade jag velat förstå.