Citat:
Ursprungligen postat av
F1mpen
Jag är helt för att man får freda sig och sin familj i sitt hem med alla till buds stående medel. Jag anser inte heller att det är straffbart att i denna akt ta angripares liv. Det är slöddret som valt angripa familjen, pappan har inte valt scenariot. Jag hoppas jag handlat likadant i samma situation och jag kommer aldrig lägga skuld på någon som gör detsamma.
Den ende som är skyldig till Simons död är ju Poffe. Pappan som dömdes i domstolen har inte gjort något som helst fel. Pappan gjorde det som en rättskännande människa ska göra i dylika situationer. Poffe satte ett tillhygge i Simons händer. Poffe har därför Simons blod på sina händer. Allt bara för att Poffe ville roa sig.
Hittills har inte rättskipning skett i det här fallet. Den verklige mördaren har fått gå straffri. Självklart kan de skyldiga i Blekinge inbilla sig att "man gått vidare i livet", men vi glömmer aldrig, och vi kommer aldrig att förlåta att en psykopat plågade en familj. Hur detta kommer ta sig uttryck är svårt att säga just nu, men vad jag kan säga är att sista ordet i denna historia inte är sagt ännu.