2021-05-21, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja, håller med till fullo.
För min del hade kunnat bli skjutna en gång till, men denna gången med en kalash så alla strök med. Ren vinst för samhället.
Citera
2021-05-21, 16:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mobbare är ofta innerst inne fega och ynkliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Margarita27
I min värld är de som mobbar osäkra. De mobbar för att få andra att verka svaga och därmed höja upp sig själva. Mycket möjligt att dessa pojkar trissade upp varandra att gå efter just Mattis, killen som aldrig sa ifrån (eller när han väl gjorde det så såg det roligt ut ..). På sätt och vis blir jag lite glad över pappans agerande över att stå upp för sin son, även om döda blev lite väl grovt..? Spyr på mobbare som dessa, som kan hålla på helt och hållet utan konsekvenser från varken skola eller myndigheter. Tänker framförallt på den där föräldern som också var mobbare ... kanske skotten blev ett uppvaknande?

Det var mycket viktigt för de här kräken att känna sig stora, starka och omtalade men egentligen var dessa personer fega och ynkliga.

De personer som sa ifrån, på olika sätt, vågade de inte ge sig på. Då blev det en annan ton i skällan. Dessa barndom- och ungdomsminnen skedde för länge sedan i ett land som såg helt annorlunda ut. Både föräldrar och representanter för skolan på den tiden att det enda dessa mobbare förstod var stryk - ordentligt med stryk. Det gick på den tiden men numera skulle säkerligen detta med "ordentligt med stryk" blivit polisanmälda.

Det "roligaste" dessa mobbare visste var om t. ex. någon stammade. En yngling hade hörapparat och dessa såg helt annorlunda ut än idag. Vid ett tillfälle gick en av dem fram till honom och klippte av trådarna från hörapparaterna ner till batteriet. Den utsatte blev då förstås helt döv och då ställde sig ett par av mobbarna och asgarvade åt honom. Dessa mobbare trissade upp varandra och alla ville vara "den bäste".

Det är rent för bedrövligt hur det fick fortsätta att pågå under lång tid gällande detta fall utan att vare sig skola eller myndigheter gjorde något. Hade dessa agerat, som de skulle ha gjort, så hade troligtvis inte detta hänt som nu kom att hända.
Citera
2021-05-21, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det var mycket viktigt för de här kräken att känna sig stora, starka och omtalade men egentligen var dessa personer fega och ynkliga.

De personer som sa ifrån, på olika sätt, vågade de inte ge sig på. Då blev det en annan ton i skällan. Dessa barndom- och ungdomsminnen skedde för länge sedan i ett land som såg helt annorlunda ut. Både föräldrar och representanter för skolan på den tiden att det enda dessa mobbare förstod var stryk - ordentligt med stryk. Det gick på den tiden men numera skulle säkerligen detta med "ordentligt med stryk" blivit polisanmälda.

Det "roligaste" dessa mobbare visste var om t. ex. någon stammade. En yngling hade hörapparat och dessa såg helt annorlunda ut än idag. Vid ett tillfälle gick en av dem fram till honom och klippte av trådarna från hörapparaterna ner till batteriet. Den utsatte blev då förstås helt döv och då ställde sig ett par av mobbarna och asgarvade åt honom. Dessa mobbare trissade upp varandra och alla ville vara "den bäste".

Det är rent för bedrövligt hur det fick fortsätta att pågå under lång tid gällande detta fall utan att vare sig skola eller myndigheter gjorde något. Hade dessa agerat, som de skulle ha gjort, så hade troligtvis inte detta hänt som nu kom att hända.

Jag är mer förvånad att det i Rödeby inte sker oftare?
Citera
2021-05-21, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Jag är mer förvånad att det i Rödeby inte sker oftare?

Faktiskt, men de flesta är ju inte så korkade att de åker förbi i stora gäng till hemmet av mobbningsoffret. Framförallt inte på landet där var och varannan har skjutvapen hemma.
Senast redigerad av GeorgeForeman1980 2021-05-21 kl. 17:27.
Citera
2021-05-21, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
Faktiskt, men de flesta är ju inte så korkade att de åker förbi i stora gäng till hemmet av mobbningsoffret. Framförallt inte på landet där var och varannan har skjutvapen hemma.

Nä det är klart. Alltså trodde inte Poffe och resten av inavelsgänget att det fanns vapen i hemmet eller lekte dom verkligen med ödet?
Citera
2021-05-21, 18:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fanns inte på gängets karta.

Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Nä det är klart. Alltså trodde inte Poffe och resten av inavelsgänget att det fanns vapen i hemmet eller lekte dom verkligen med ödet?

Även om det här gänget kände till att det fanns vapen i huset, så trodde de helt säkert att, utöver det "gamla vanliga", inget skulle inträffa.

Tror att det inte fanns på deras karta. De skulle bara "roa" sig ett slag och sedan åka vidare.
Citera
2021-05-21, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Även om det här gänget kände till att det fanns vapen i huset, så trodde de helt säkert att, utöver det "gamla vanliga", inget skulle inträffa.

Tror att det inte fanns på deras karta. De skulle bara "roa" sig ett slag och sedan åka vidare.

Nä så är det så klart. Men dom fick lära sig den hårda vägen. Synd att Poffe inte lärde sig nåt av det hela bara.

Dessutom så förstår jag det som att Simon som dog inte ens hörde till gänget i vanliga fall, så det var verkligen fel kille som dog.
Citera
2021-05-21, 22:58
Medlem
Kollat dokumentären. Fan Poffe lägg ett PM så styr vi en träff. Ni är de vidrigaste horungarna på jorden. Era föräldrar med. Små skitiga mobbare som väljer svaga offer. Synd att du inte dog, långsamt och plågsamt.
Citera
2021-05-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amme16
Ha ha du är så jävla dåligt insatt och ändå tror du att du har koll. Du har endast läst i tidningar. Men förklara för mig som känner alla, vem är den "ene brodern"? Jag har känt pojkarna sen dom var små, berätta vem det är.. 😂

Nej jag trodde det, du hade ingen aning.
*Du skriver en massa osanningar och påhitt.
*Du skriver till folk som har gjort inlägg för 10 år sen.
*Du klarar inte att citera.
*Du bryter mot forumets regler eftersom du använder chatt funktion.
Du har helt enkelt skrivkramp, dygnet runt. Du är som ett barn på julafton, du hinner inte ens sätta punkt utan skriver allt i ett stycke. För din hälsas skull lämnar jag nu dig och dina meningslösa diskussioner. Jag vill inte ha på mitt samvete att du fick en hjärtinfarkt, psykos eller fylleslag. Jag ska hälsa killarna från dig imorgon.
Läs på bättre nästa gång du går all in i en tråd. Ha det gott 😎

Vilket litet vider du är. Hälsa killarna från mig istället att de inte förtjänar att leva, att vi ska pissa på deras gravar och de gärna får höra av sig.
Citera
2021-05-22, 08:48
Medlem
Vet någon om parasiten Christoffer Svensson fortfarande bär stomipåse, så som det påstods att han fick efter att ha fått smaka bly?
Hans sambo Cecilia kanske finner det sexigt?
Citera
2021-05-22, 15:51
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxee
Att ni bara orka lägga tid och energi på detta . Skaffa er ett liv istället.
Jag kan bara hålla med dig. Alla i detta fallet har gått vidare med sina liv, på det ena eller andra sättet. T om Mattis har ett liv, gift sig och är lycklig med det. Han tänker på hur dom andra mår utan att vara arg eller rädd. Att folk på flashback inte kan respektera det utan fortsätter och rör upp känslor efter 14 år är väldigt tråkigt. Låt familjerna vara ifred istället. Mattis mamma Gith och systrarna är inte arga. Jag ser dom ofta ute och handlar, folk tror dom sitter uppe i skogen och skakar av rädsla. Alla hälsar på varandra när dom möts och t om skiftar ett par ord. Flashback är som ett getingbo som surrar och surrar. Ingen har en susning om nånting, ta t ex Poffes stomipåse som inte ens finns. Men låt dom fortsätta fantisera,dom har inget annat att göra om dagarna.. 🤯
Citera
2021-05-22, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Jag kan bara hålla med dig. Alla i detta fallet har gått vidare med sina liv, på det ena eller andra sättet. T om Mattis har ett liv, gift sig och är lycklig med det. Han tänker på hur dom andra mår utan att vara arg eller rädd. Att folk på flashback inte kan respektera det utan fortsätter och rör upp känslor efter 14 år är väldigt tråkigt. Låt familjerna vara ifred istället. Mattis mamma Gith och systrarna är inte arga. Jag ser dom ofta ute och handlar, folk tror dom sitter uppe i skogen och skakar av rädsla. Alla hälsar på varandra när dom möts och t om skiftar ett par ord. Flashback är som ett getingbo som surrar och surrar. Ingen har en susning om nånting, ta t ex Poffes stomipåse som inte ens finns. Men låt dom fortsätta fantisera,dom har inget annat att göra om dagarna.. 🤯

Har man gjort så sjuka grejer som de killarna gjort så får man räkna med att intresset för ens liv finns kvar.

Som jag förstått det verkar ingen av dem ha uttryckt någon ånger för de trakasserier de utsatte familjen för och vissa förefaller fortfarande leva som på den tiden.

Ett stort första steg vore att lägga ner med all kriminalitet och be om ursäkt för man betedde sig så vidrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in