2021-05-20, 21:19
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Sitta med andra som prasslar och utför diverse ljud och titta på film. Nej tack. Har inte varit på bio sedan tidigt 2000-tal.
Citera
2021-05-20, 21:33
Medlem
Juggernawts avatar
Skränande apskocker av invandrat slag har gjort bio till ett fett No-Go sen slutet på förra århundradet. Senaste filmen jag biograferade var Alien:Resurrection.
Citera
2021-05-20, 21:44
Medlem
Har en 4k projektor och bilden ligger i nuläget på 138” och har surroundljud till detta så nej jag saknar inte att gå på bio direkt utan njuter hellre av filmer här hemma i soffan.
Citera
2021-05-20, 22:38
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charonyipman
Sedan ska man ta sig dit med. Förstår inte poängen, känns som väldigt slöseri både ekonomiskt och tidsmässigt. Men om man gillar atmosfären och människor överlag så är det väl snarare en fråga om smak. Själv hade jag aldrig betalat för att vara social.
Är noll socialt med att gå på bio. Snarare den minst sociala aktiviteten jag vet. Nu går jag på bio kanske 4 ggr per år och 200kr per besök med popcorn och läsk är en billig underhållning för mig.
Citera
2021-05-20, 22:43
Medlem
charonyipmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Är noll socialt med att gå på bio. Snarare den minst sociala aktiviteten jag vet. Nu går jag på bio kanske 4 ggr per år och 200kr per besök med popcorn och läsk är en billig underhållning för mig.

Jag skulle vilja veta hur det inte är socialt att gå på bio, där man associerar med ett dussin personer innan filmen ens börjar. Men du får väl göra din hjärngymnastik.
Citera
2021-05-20, 22:45
Medlem
Var flera år sedan jag var på bio. Kommer inte springa benen av mig nu.
Citera
2021-05-20, 22:52
Medlem
CyberIngmars avatar
Jag var inte på bio innan. Tror inte det blir mer nu. Om det funnits en biograf där jag bor som kör äldre klassiker har jag kunnat tänka mig att börja gå. Nya filmer är oftast skräp. Är det inte skräp är upplevelsen av att se filmen i lugn och ro hemma bättre. Kom ihåg att jag lovat en brorson att bjuda honom på bio. Det blir nästa år då Sonic 2 har release.
Citera
2021-05-20, 22:53
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charonyipman
Jag skulle vilja veta hur det inte är socialt att gå på bio, där man associerar med ett dussin personer innan filmen ens börjar. Men du får väl göra din hjärngymnastik.
Det är inte socialt i den meningen att man pratar med några andra, knappt interagera. Man pratar ju knappt med den eventuella kompisen man går med under själva filmen. Då kan det vara mer störigt att ha filmkväll hemma med kompisar som pratar så att man får höja volymen tillsut.
Citera
2021-05-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Det är inte socialt i den meningen att man pratar med några andra, knappt interagera. Man pratar ju knappt med den eventuella kompisen man går med under själva filmen. Då kan det vara mer störigt att ha filmkväll hemma med kompisar som pratar så att man får höja volymen tillsut.
Så är det ju såklart. Det är MINDRE störigt att se film på bio.
Man kan stänga av telefonen och helt plötsligt skita i allt annat under 2 timmar då ingenting kan störa en. Ett välbehövligt break i den technostressiga vardagen.

Sen kan jag känna att tycker man bio är konstigt kanske inte film är ens största intresse heller för den delen, då kan man lika gärna sitta och glo på sin TV
Citera
2021-05-20, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Ett av de nöjen som försvann med pandemin var möjligheten att gå på bio. Nu är det tillbaka igen med begränsning på 50 personer per salong. Själv har jag ett hyfsat biosystem hemma med duk+projektor, men tyckte ändå det var ett trevligt nöje att kunna gå ut och se en ny film lite då och då. Vad tycker ni andra? Har ni vant er vid att se film hemma?
Vilken film ser ni i så fall fram emot att se på bio?
Inte speciellt smart öppna upp pandemin är ju inte över
Citera
2021-05-20, 23:56
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Inte speciellt smart öppna upp pandemin är ju inte över
Jorå. Är nere på låga nivåer nu på både IVA och döda, dessutom är det begränsat och utspritt i salongerna.
Citera
2021-05-21, 00:07
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metodisk
Har en 75" OLED, surroundljud och mörkläggningsgardiner värda totalt 50k, så nära "bioupplevelse" man kan komma. Ser hellre film hemma alla dagar i veckan. Vem längtar tillbaka till att sitta bredvid stökiga ungdomar och folk som trasslar med godispåsar och stör upplevelsen genom att klappa/bua på olika scener?

Det händer väl mest när man en gång vart femte år gör misstaget att se en film gjord för utvecklingsstörda Expedition Robinson-människor? Som man bäddar får man ligga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in