• 1
  • 2
2021-05-19, 19:55
Medlem
rtyuios avatar
Ett av de nöjen som försvann med pandemin var möjligheten att gå på bio. Nu är det tillbaka igen med begränsning på 50 personer per salong. Själv har jag ett hyfsat biosystem hemma med duk+projektor, men tyckte ändå det var ett trevligt nöje att kunna gå ut och se en ny film lite då och då. Vad tycker ni andra? Har ni vant er vid att se film hemma?
Vilken film ser ni i så fall fram emot att se på bio?
Citera
2021-05-19, 19:57
Medlem
Hemma gratis.
Citera
2021-05-19, 20:09
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Ett av de nöjen som försvann med pandemin var möjligheten att gå på bio. Nu är det tillbaka igen med begränsning på 50 personer per salong. Själv har jag ett hyfsat biosystem hemma med duk+projektor, men tyckte ändå det var ett trevligt nöje att kunna gå ut och se en ny film lite då och då. Vad tycker ni andra? Har ni vant er vid att se film hemma?
Vilken film ser ni i så fall fram emot att se på bio?

Går folk fortfarande på bio? svindyrt, laddar hem filmer iställe och sparar 300kr
Citera
2021-05-19, 20:12
Medlem
charonyipmans avatar
Se film hemma: Gratis, tyst, kan pausa om man behöver pissa.
Se film på bio: Betala ett par hundra, ta sig dit, höra babbeluringar och efterblivna föra en massa liv, kan inte pausa.

Undrar vad jag föredrar.
Citera
2021-05-19, 20:50
Medlem
FladderFarfars avatar
Har alla kanaler som kan tänkas, men lever fortfarande efter den gamla klassiska ordspråket...

Film är bäst på bio.

Åttonde Oktober blir det full rulle!
Citera
2021-05-19, 20:57
Medlem
Ghastens avatar
Det är bara ett fåtal som jag skulle vilja se på bio. Oftast är det idioter som pratar prasslar mm. Nej hemma i soffan är ändå bäst
Citera
2021-05-19, 20:57
Medlem
Turbomachines avatar
Ser hellre film hemma så man slipper allt irriterande folk och att åka långt för att se på film.
Citera
2021-05-19, 21:01
Medlem
swebarbs avatar
vem fan går på bio nuförtiden ? bara idioter som pratar högt och väsnas väl.. dyrt som fan är det också minns inte när jag gick på bio sist eller ens vilken film det var, kan inte påstå jag saknar det.
Citera
2021-05-19, 21:17
Medlem
Asmodeusvults avatar
Biograferna har själva valt att långsamt dansa mot sin grav och där dö sotdöden.

Slutade gå när de senaste två gångerna stördes av idioter i publiken och biovärdarna inte gjorde något åt saken.

Kändes som att gå på cirkus mer än att gå på bio och ha clownerna ute i publiken.

Det enda jag går på framöver är förhandsvisningar eller visningar för speciellt inbjudna.
Citera
2021-05-19, 21:22
Moderator
Popesizes avatar
Får säga som Fladderfarfar: Film är bäst på bio.

Jag kommer inte att rusa till biograferna om två veckor, men det finns filmer jag har väntat på i över ett år, för att jag vill se dem på bio.
Citera
2021-05-19, 21:27
Medlem
Metodisks avatar
Har en 75" OLED, surroundljud och mörkläggningsgardiner värda totalt 50k, så nära "bioupplevelse" man kan komma. Ser hellre film hemma alla dagar i veckan. Vem längtar tillbaka till att sitta bredvid stökiga ungdomar och folk som trasslar med godispåsar och stör upplevelsen genom att klappa/bua på olika scener?
Citera
2021-05-19, 21:30
Medlem
mikaelss avatar
Bond.
Enda film jag vill se i salong just nu.
Kommer såklart att se den hemma också.
Precis som Tenet. Den gjorde sig på bio, och blev sämre sen.
Men Bond, har nog sett alla på bio, någon gång, så jag vill se även denna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in