2021-05-20, 16:40
Medlem
Svampspors avatar
Jag har svårt att se att det skulle komma någon film från Hollywood eller motsvarande som skulle locka tillbaka mig till biograferna. Jag sitter också med en hemmabio som ger minst lika bra filmupplevelse som närmaste biografen. Självklart har jag uppskattat episka filmer på biografer tidigare, men den tiden är förbi. Främsta anledningarna till att jag förmodligen aldrig kommer att besöka en biograf igen:

• Överprissatta biobiljetter och lika dyrt godis och dryck.
  • Störande klientel (och potentiellt smittsamt) som jag tvingas dela lokalen och filmupplevelsen tillsammans med.
  • Hollywoods wokeagenda som förstört all ny filmproduktion.
Citera
2021-05-20, 17:38
Medlem
Bio är roligt och jag vill absolut gå. Jag tycker IMAX är mest värt (även om det är lite dyrare) då den upplevelsen inte går att reproducera hemma.
Citera
2021-05-20, 17:48
Medlem
Föredrar alltid bio.
Nu har ju inte gapiga svartskallar hittat till min bio, fast jag ser ju mest drama och inte actiontrams.
Sagan om ringen filmerna hade inte blivit samma upplevelse framför min tv, nej.

Jag är sugen på danska filmen "en runda till"
Citera
2021-05-20, 18:13
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charonyipman
Se film hemma: Gratis, tyst, kan pausa om man behöver pissa.
Se film på bio: Betala ett par hundra, ta sig dit, höra babbeluringar och efterblivna föra en massa liv, kan inte pausa.

Undrar vad jag föredrar.

Haha, vilka filmer går du på egentligen?
Vilka babbar går på bio nuförtiden?
Citera
2021-05-20, 18:18
Medlem
Ja man längtar ihjäl sig efter "superhero movie part 257" där hjälten är en osynlig dvärg med bäverklor. Nåt annat verkar inte produceras för biografer.
Citera
2021-05-20, 19:20
Medlem
TrazanSatanssons avatar
Kommer aldrig mer gå på bio, må de där fritidsgårdarna för missanpassad ungdom dö ut illa kvickt. Streaming är oslagbart.
Citera
2021-05-20, 19:52
Medlem
charonyipmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Haha, vilka filmer går du på egentligen?
Vilka babbar går på bio nuförtiden?

Okej, ta bort babbeluringarna. Då har vi fortfarande utvecklingsstörda eller barn som är där med föräldrar som ska hålla på och göra en massa ljud. Eller andra ljud människor gör ifrån sig, tex hostar eller pratar.

Babbeluringarna är bara ett av många problem. Om man går på bio så är man en aning blåst. Det finns absolut ingen anledning till att göra det utöver den sociala aspekten, det sociala klarar jag mig utan, thank you very much.
Citera
2021-05-20, 20:02
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Okej, ta bort babbeluringarna. Då har vi fortfarande utvecklingsstörda eller barn som är där med föräldrar som ska hålla på och göra en massa ljud. Eller andra ljud människor gör ifrån sig, tex hostar eller pratar.

Babbeluringarna är bara ett av många problem. Om man går på bio så är man en aning blåst. Det finns absolut ingen anledning till att göra det utöver den sociala aspekten, det sociala klarar jag mig utan, thank you very much.

Jag vet inte var du bor men i staden jag bor är biograferna riktigt bra. En speciell känsla att gå på bio och köpa varma chips. Kan vara mysigt att gå på lite mer alternativa biografer också och se filmer man vanligtvis inte skulle kolla på annars. Att det kostar nån hundrig gör inte mig något. Äter qlltid matlåda på jobbet så lite får man unna sig under veckorna.
Citera
2021-05-20, 20:26
Medlem
charonyipmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Jag vet inte var du bor men i staden jag bor är biograferna riktigt bra. En speciell känsla att gå på bio och köpa varma chips. Kan vara mysigt att gå på lite mer alternativa biografer också och se filmer man vanligtvis inte skulle kolla på annars. Att det kostar nån hundrig gör inte mig något. Äter qlltid matlåda på jobbet så lite får man unna sig under veckorna.

Sedan ska man ta sig dit med. Förstår inte poängen, känns som väldigt slöseri både ekonomiskt och tidsmässigt. Men om man gillar atmosfären och människor överlag så är det väl snarare en fråga om smak. Själv hade jag aldrig betalat för att vara social.
Citera
2021-05-20, 20:29
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Se film hemma: Gratis, tyst, kan pausa om man behöver pissa.
Se film på bio: Betala ett par hundra, ta sig dit, höra babbeluringar och efterblivna föra en massa liv, kan inte pausa.

Undrar vad jag föredrar.
Bra sammanfattning. Lägg till dyr popcorn, smutsiga toaletter och reklam innan filmen. Och behovet att vara på en viss plats vid en viss tidpunkt. Känns väldigt 1990!!
Citera
2021-05-20, 20:45
Medlem
HarryManbacks avatar
Har inte varit på bio jag vet inte när.

För dyra biljetter. Ser film hemma, givetvis nedladdat via torrent.

Kan hända att jag skulle gå för barnen i den närmaste kretsens skull. Men generellt så har bio tappat magin. Sen när jag tycker Hollywood med flera pruttar ut filmer som är efter samma mall, i alla fall blockbusters, så har jag lite tröttnat på dom.

Ett lysande undantag är Nomadland, nu vet jag inte om den kommer från Hollywood men det var en grymt bra film tycker jag.
Citera
2021-05-20, 21:08
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Bio går fetbort - för många störningsmoment. Blu Ray och Netflix hemma i myssoffan är bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in