Citat:
Jag är supertacksam för att få vetskap om det som för gemeneman är självklart, att man ska inte kunna gömma sig bakom en mask. Går ju inte att bevisa vare sig om jag far med osanning eller sanning. Jag skulle kunna dra en osmaklig parallellt till SDs svar till JG här, när han frågade om SD mördat "Soft". Men jag hoppar över det.
Den där skribenten kan tro att jag är HD som trollar eller JM inifrån hinsan eller Ystad eller var hon nu sitter.
Inget jag kan göra åt det
Ville bara bidra med en kommentar om munskydd i rätten eftersom det så uppenbart påminde om SDs agerande i HR och för att det har diskuterats i tråden om huruvida rättens ordförande gjorde rätt som lät honom hållas.
Jag tog chansen i farten och ställde en allmän fråga vad som gäller angående en tilltalads rätt att delvis täcka sitt ansikte under förhör i en rättegång - och om rättens ordförandes mandat att kräva att den tilltalade att avtäcka sitt (i SDs fall ofta osynkat flinande) ansikte.
Jag redovisade det svar jag fick på frågan om rättens ordförande har rätt att beordra avtagning av munskydd.
Den där skribenten kan tro att jag är HD som trollar eller JM inifrån hinsan eller Ystad eller var hon nu sitter.
Inget jag kan göra åt det
Ville bara bidra med en kommentar om munskydd i rätten eftersom det så uppenbart påminde om SDs agerande i HR och för att det har diskuterats i tråden om huruvida rättens ordförande gjorde rätt som lät honom hållas.
Jag tog chansen i farten och ställde en allmän fråga vad som gäller angående en tilltalads rätt att delvis täcka sitt ansikte under förhör i en rättegång - och om rättens ordförandes mandat att kräva att den tilltalade att avtäcka sitt (i SDs fall ofta osynkat flinande) ansikte.
Jag redovisade det svar jag fick på frågan om rättens ordförande har rätt att beordra avtagning av munskydd.
Om det sen är rätt eller fel svar rent juridiskt kan jag inte svara på.
Kanske blev jag trollad haha
Men inget i situationen tydde på det så isåfall har rådmannen lite märklig humor eller så har väl jag odiagnostiserad Aspergers.
Kanske blev jag trollad haha
Men inget i situationen tydde på det så isåfall har rådmannen lite märklig humor eller så har väl jag odiagnostiserad Aspergers.
förlåt så himla mycket att jag ville bidra med info om munskydd *kränkt* 😂😂 EDIT: inte riktat till dig dragonen, du vet att jag gillar dig skarpt. Du, Avel, nötis, Develi, Fröken S, litenensam mfl.mfl. Ni bjuder alla på intressant input och i vissa fall åker popcornskålen fram när man läser ordväxlingen😘
SD sitter som ensam åtalad för mord, vore det inte lämpligt att de som ska bedöma hans trovärdighet, kan tyda mimik och kroppsspråk då?
Underbart att reportern SH ändå kommenterade att Steffe blev högröd i ansiktet, det som gick att se, då hans egenproducerade skaftvideo spelades upp. Undrar varför hans försvarsadvokater inte ville ha den med?