Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
I samma sida kan du läsa:
Definition: blessed, happy
Usage: happy, blessed, to be envied.
Så ordet kan översättas som "lycklig".
Och på många fler ställen förklarar den mer än så.
Citat:
Nej, inte utanför, jag breddar diskussionen innanför det vi diskuterar.
Suck. Ordlekar. "Jag rånar dig inte, jag tar bara ut ett ofrivilligt lån jag inte ämnar återbetala".
Citat:
Hedningarna som följer lagen kan vara lyckliga över att dom inte behöver se mirakel för att tro, förstår du nu?
Varför har du snöat in dig på just mirakel?
Citat:
Självklart, tro handlar om att få belägg.
Tydligen inte.
Citat:
Det är din uppfattning, trots att du aldrig har satt dig in i saken. Du har aldrig studerat bibeln, eller hur?
Det är inte relevant. Påståendet är inte att man hittar det i Bibeln. Påståendet är att det finns i naturen.
Citat:
Det är som att någon skulle säga att relativitetsteorin är fel, och han som påstår detta "ljuger" fastän personen aldrig ens undersökt om det kan stämma.
Falsk analogi.
Citat:
Jag är helt säker på att du aldrig har undersökt om bibeln kan stämma, utan från första början har du bestämt dig för att det är fel och "lögn", eller hur?
Snarare är det så att ingen som påstår den stämma kan påvisa det på något sätt eller vis.
Citat:
Och jag misstänker att denna avoghet kommer från någonstans, kanske att du växte upp med religiös påverkan, har jag rätt?
Nej, ingen påverkan åt något håll. Avsaknad av, snarare.
Du nämner avoghet som om det var den felande faktorn snarare än att religionens bevisbörda aldrig uppfyllts.
Citat:
Och det är dumt att säga "bibeln är lögn", trots att man aldrig undersökt och studerat om så är fallet.
Det jag skrev i det här sammanhanget var att den versen var lögn och det är den. Det som är ytterligare kasst med det är att det används som ett slagträ senare.
"Gud har gjort det uppenbart (vilket det alltså inte är) och eftersom du sett det så är det ditt fel att du inte tror och dina motiv blir då suspekta och därför är det rätt och korrekt att döma dig (vilket gör tro till ondska)."