2021-05-20, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Nog är det väl ren och skär sadism när Stefan inför Hanna jämför hennes och Lenas kroppar till fördel Lena. När han köper guldring till ”vinnaren” Lena och silverring till Hanna. När han till Lena berättar om Hannas djupaste hemligheter och besvär, hånar henne.
När han inte ger Jerry ett rakt svar trots att han vädjar. Ja typ såna prylar, känns åtminstone inte friskt överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Typiskt beteende hos män som misshandlar kvinnor.
Psykisk misshandel är lika illa som fysisk misshandel men inte lika tydligt för den drabbade och omgivningen.
Han vet vad som är mest kränkande för olika personer och attackerar de sidorna, dvs lite olika misshandelsbeteende mot LW och HD.
Att pendla mellan ömhetsbetygelser och trakasserier gör att han får kontroll över sina utsedda offer som blir helt förvirrade.

Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Finns tecken på kontroll över omgivningen, ilska som blisserar ut i agressioner (vägg, bord, broder, lW i bilen osv detta är bara de drä han handgripligen nyttjar våld, annars blir det understämt våld eller hot om våld ex JG hund, strösselförhöret, hot mot lW och Åsa).

Det i kombination av grandios självbild (som dessutom har flisor i kanten då mycket blir halvgjort och misslyckat som exempelvis pilot projektet), ev tablett bruk (missbruk, av smärtstillande) , lätt att ljuga för att få fördelar (vet någon när SD talar sanning) , lätt dupera svaga veka personer.

Jag finner det inte otroligt att han även försöker styra den hör tråden via olika kanaler, det finns alltid nyttiga idioter som inte fattar.

Han är en vandrande krutdurk, jag har inte hittat många drag som är försonande hos honom. Hans utnyttjande av LW och (föralldel) HW visar på en cynisk själviskhet som i det närmaste når sadistska tendenser. Hans famösa film med skafter är ett milt uttryck, hade åsa varit där hade han kunnat göra något mycket illa.

Men som sagt detta är baserat på FUP, egen kunskap om såna individer och är subjektiv.

De ni skriver här är så spot on. Inte minst det hoppsann skriver om psykisk misshandel och att hitta svaga punkter hos individen. Och där pendla det mellan kyla och värme skapar bokstavligen ett beroende i hjärnan. Den kalla delen får värmen att verka mycket varmare än vad den är. Han körde samma med båda kvinnorna utifrån just deras svagaste punkter.
Citera
2021-05-20, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bra du bumpar detta tema för det är en märklig uppgift att det enda visuella av fläcken skulle vara röd tusch men då samtidigt ingen notis i fup att fläcken markerats/förstärkts på något sätt.

Vid blotta anblicken så ser det ju ut som en blodfläck då den är röd och man samtidigt inte har mer uppgifter.
Tuschen och cirklarna är inte placerade på blodet.
Jättekonstigt, men hovrätten har sett synen från tvättstugan och har man gjort det, glömmer man inte förhållandena. Så otroligt märkligt.
Citera
2021-05-20, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja hade de bara sagt åt honom att ta bort fnissskyddet så hade han säker fått tantrums likt det han fick när han gjorde filmen och skrev hatbrevet till ÅH.

Han hade kommit i obalans, känt sig blottad och kränkt.

Då hade de, förutom att kunna läsa av hans ansiktsuttryck, opassande flin osv, kanske kunnat få honom att försägs sig.

Är det bekräftat att SD hade dator och mobil uppkopplat?
Man får ju som tilltalad ha dem med, men inte ha mobilen på (ljudlös/ flygplansläge går bra) eller sitta och filma eller göra ljudupptagningar.
Han hade väl fup eller liknande i datorn o h Jag antar att rätten bedömde att hans försvarare skulle se och säga ifrån om han höll på med fuffens... (Vilket han såklart kan ha gjort osynligt, tex. spelat in ljud).
Det vet jag inte till 100%, men han satt och fipplade och skrev. Som en dag på kontoretknapprande..
Citera
2021-05-20, 11:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, detta är nog inte hennes starkaste kort. Hon beskriver sin comeback från depression m suicid och Celiaki känns väl lite si så där som förklaring...

CB:
"Helt plötsligt var Hanna frisk och ville göra allt möjligt. Som Hanna ska ha förklarat det, så var det någon sorts speciell glutenallergi hon hade och med annan kost så var hon som en vanlig människa igen.
Hanna berättade detta i samband med att Hanna och Stefan tagit en av C cachar, som dom tog en FTF på, då var dom hemma och fikade hos C och hans fru L VBN. "

Var framgår det att HD varit sucidal den senaste tiden?

Jag har uppfattat det som att hon var det mycket tidigare, då baarnen var små?
Citera
2021-05-20, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tyvärr spelar det ingen roll om alla redan har begripit att han är skyldig (även polis och åklagare, troligen också försvararen och Rätten). Att det finns 100tals indicier som pekar mot SD och ingen annan. Det är det juridiska som måste klaffa och döms han måste det bygga på "utom rimligt tvivel". Annars går han fri. Det har hänt förr och kan hända igen.

Var lugn HR kommer tycka att det finns inga tvivel att Stefaaan Davisson är mördaren i detta fall.

Nu bara 8 dagar kvar för Davisson att fjanta runt i skogen, snart får han lära sig ett nytt "spel" i "nya kläder" (TYP GRÖNA) och övertyga alla på anstalten att han är oskyldig
Citera
2021-05-20, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Var lugn HR kommer tycka att det finns inga tvivel att Stefaaan Davisson är mördaren i detta fall.

Nu bara 8 dagar kvar för Davisson att fjanta runt i skogen, snart får han lära sig ett nytt "spel" i "nya kläder" (TYP GRÖNA) och övertyga alla på anstalten att han är oskyldig
De vet att han är skyldig, vi får hoppas de lyckas formulera det hela så det håller juridiskt också. Det är inte säkert det går. Men det är tre juridiska domare nu. Jag hoppas de fixar det.
Citera
2021-05-20, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tuschen och cirklarna är inte placerade på blodet.
Jättekonstigt, men hovrätten har sett synen från tvättstugan och har man gjort det, glömmer man inte förhållandena. Så otroligt märkligt.

Du menar att blodfläckarna inte skulle vara placerade inom cirklarna ens?

Vad är cirklarna till för då?

Och vem har tuschat?

Och frågan som det nog är svårast att få svar på - finns det ens bilder på

1. ”Blodfärgade” fläckar.
2. ”Luminolupplysta” fläckar.
3. Nåt annat som indikerar blodfläck som uppenbart har iakttagits med blotta ögat enligt GS.

Kan man tänka sig att cirklarna ändå indikerar var det är topsat eller hur ska man tolka protokollet?

Alltså ”blod på tvättmaskinen” är ett av de mest graverande bevisen åklagaren har men samtidigt är detta den enda bilden/dokumentationen i fupen.

Märkligt ja.

Och TM som är chef över kriminalteknikerna har gjort det till en av sina livsuppgifter att sprida väldigt mycket info på Facebook om all makrofotografering/fotografering han ägnar sig åt. Sinne för detaljer osv.

Liksom motsägelsefullt på nåt sätt.

För den som inte är insatt i makrofotografi:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Makrofotografi
Citera
2021-05-20, 12:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Men ge dig nu, människan har livslång behandling för depression och står på antipsykotika och har en förlossningsdepression i bagaget. Hon tyckte det gick på ett ut om hela familjen dör, två självmordsförsök och det nämns psykos av vittne som har kontakt med HD. Behandlas av psykiatrin.

Din nya avhandling om gluten är inte i paritet med hennes anamnes.
Men skönt för henne om hon slapp magknip och diarré med rätt kost.

Detta har jag totalt missat.
Har du tagit upp det tidigare?

Jag har, som säkert märks, stora ”trådluckor” och är inte alls uppdaterad, särskilt inte under det senaste halvåret.
Citera
2021-05-20, 12:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Var framgår det att HD varit sucidal den senaste tiden?

Jag har uppfattat det som att hon var det mycket tidigare, då baarnen var små?
?
Nän som påstått det?
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Detta har jag totalt missat.
Har du tagit upp det tidigare?

Jag har, som säkert märks, stora ”trådluckor” och är inte alls uppdaterad, särskilt inte under det senaste halvåret.
Hans närmsta vän sen dykblloggstiden ML uppger två försök.
Senast redigerad av develi 2021-05-20 kl. 13:02.
Citera
2021-05-20, 13:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De vet att han är skyldig, vi får hoppas de lyckas formulera det hela så det håller juridiskt också. Det är inte säkert det går. Men det är tre juridiska domare nu. Jag hoppas de fixar det.

Även om det inte skulle bli en fällande dom, känns det mer rättssäkert nu i HR.

I TR var det väl två juridiska domare mot det brukliga två?
Eller missminner jag mig?

Hur som helst tänker jag att det lätt blir så att den juridiska domaren kan bli väldigt tongivnade i ett beslut, då han är den som besitter de tunga juridiska kunskaperna.

I det här fallet, i TR, var det BL som var den domare som var rättens ordförande (rätt term ?). Jag får en känsla av att han kan vara ganska dominant (bara en känsla, kan ha helt fel). Hur lätt är det för en mindre kunnig och mindre erfaren att göra sin röst hörd?

Jag kan faktiskt tänka mig att det till syvende och sist blir rättens ordförande som bestämmer hur domen blir.

Jag kan ju själv bara konstatera att även om jag är ganska insatt i fallet, har lyssnat på många av förhören och är lite insatt (visst, mycket litet) i hur juridiken funkar, så skulle jag inte kunna sätta emot BLs sågningar av bevisningen.

Nämndemännen är ju i första hand representanter från allmänheten genom sina politiska uppdrag. De är visserligen vana att argumentera och kan säkert vara påstridiga. Men när det kommer till den juridiska biten, krävs det en erfaren nämndeman (eller en nämndeman med juridisk utbildning) för att kunna sätta sig emot på ett jämbördigt sätt.

Jag hoppas förstås att indicierna håller och att det inte finns tvivel om att det är rätt man som är den skyldige.

Det finns ingen annan i Lenas umgänge som har haft en så slitsam och hotfull relation som SD. Det är en mycket sen konversation med Lena som han har haft, som inkluderat en inbjudan. En inbjudan som ha inte tackar nej till (förrän efter hennes död).

Han placerar sig själv väldigt nära mordplatsen, helt utan synbar anledning (utom det man kan misstänka honom för; att han är orolig för att vittnen sett honom och det betyder att han alltså varit på platsen).

SD har i flera fall visat att han går olovligen in i andras enheter. Detta har stärkts upp med SJs vittnesmål. SD har även själv erkänt att han har känt till flera av Lenas vanligaste kombinationer av inloggningar.

Det är orimligt att tro att slumpen har gjort att någon gått in på Lenas konto 05:23 samma natt som hon blir mördad, då av någon random. Det finns inte fler som har haft tillgång till koderna mer än den närmaste familjen.

I slasken finns alla från utredningen avförda personerna.

Att en random person skulle kunna ha lockat med Lena påklädd med skorna på och dessuto in bakom planket är inte sannolikt.

Inte heller att en random skulle få henne att lämna dörren öppen med lill- killen sovandes ensam.

Chatten är avbruten i all hast. Hon skulle lladeles säkert ha lämnat ett meddelande till någon om att det hände något utanför fönstret, någon knackade oväntat...

Vi vet också att den person som Lena benämner som "nån" är den som hon inte vill att andra ska känna till att hon träffar. Denna person är SD.

SD är den enda som vi vet att Lena har hållit hemlig för andra...

På det kommer sedan all annan bevisning...

tvättmaskin, skor, ring och oändligt mycket läskiga gränslösa hot...

Listan den har vi.
Citera
2021-05-20, 13:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
?
Nän som påstått det?

Du nämner ju att hon vaknar från sin suidcala depression typ, i samband med att hon "vaknar till", och kostomlägg.

Jag har fttat det som att hennes depression där hon hade sucicidala tankar var väldigt långt tillbaka i tiden.

Jag har uppfattat det som vi tidigare i tråden har diskuterat detta med hennes ev självmordsförsök och att det som framkom handlade om att hon hade tankar på det? Inte verkliga försök.

Citera gärna, helst med aktbil och sidhänvisning.
Citera
2021-05-20, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du nämner ju att hon vaknar från sin suidcala depression typ, i samband med att hon "vaknar till", och kostomlägg.

Jag har fttat det som att hennes depression där hon hade sucicidala tankar var väldigt långt tillbaka i tiden.

Jag har uppfattat det som vi tidigare i tråden har diskuterat detta med hennes ev självmordsförsök och att det som framkom handlade om att hon hade tankar på det? Inte verkliga försök.

Citera gärna, helst med aktbil och sidhänvisning.

Läste just så jag hoppar in och länkar. 150/484 har du Mats L som berättar.

”För två till tre år sedan berättade Stefan att Hanna försökt ta livet av sig vid två tillfällen, då hon befann sig i en djup depression.
Han sa aldrig på vilket sätt eller om hon uppsökt sjukvård i samband med det.”

Källa SD alltså och mer info finns inte i förhöret/fupen så vitt jag vet. Svårt verifiera alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in