2021-05-20, 01:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur vet du att psykisk ohälsa kvarstår och behandling av depression fortgår? FUP börjar bli gammalt nu. Har du uppdaterad information om hennes hälsa och mediciner?
Nämen kör på det trots hennes eget ordval om livslång behandling.

Hon hade nog nåt skov av gluten eller dyl. vid hemkomst och fick höja dosen med antipsykotika då hon hamnade på akutpsyk.

Varav symtomen var följande enligt hennes mor:
" Hanna har mått dåligt tidigare och reagerade då på samma sätt som hon gjorde vid det här tillfället. Hanna drog sig undan, ville vara själv, blev nedstämd och fick mer migrän"

Sen mådde hon bättre och initierade storstäd.
Ha det.
Senast redigerad av develi 2021-05-20 kl. 01:51.
Citera
2021-05-20, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Det korta svaret är ja.

Finns tecken på kontroll över omgivningen, ilska som blisserar ut i agressioner (vägg, bord, broder, lW i bilen osv detta är bara de drä han handgripligen nyttjar våld, annars blir det understämt våld eller hot om våld ex JG hund, strösselförhöret, hot mot lW och Åsa).

Det i kombination av grandios självbild (som dessutom har flisor i kanten då mycket blir halvgjort och misslyckat som exempelvis pilot projektet), ev tablett bruk (missbruk, av smärtstillande) , lätt att ljuga för att få fördelar (vet någon när SD talar sanning) , lätt dupera svaga veka personer.

Jag finner det inte otroligt att han även försöker styra den hör tråden via olika kanaler, det finns alltid nyttiga idioter som inte fattar.

Han är en vandrande krutdurk, jag har inte hittat många drag som är försonande hos honom. Hans utnyttjande av LW och (föralldel) HW visar på en cynisk själviskhet som i det närmaste når sadistska tendenser. Hans famösa film med skafter är ett milt uttryck, hade åsa varit där hade han kunnat göra något mycket illa.

Men som sagt detta är baserat på FUP, egen kunskap om såna individer och är subjektiv.
Nog är det väl ren och skär sadism när Stefan inför Hanna jämför hennes och Lenas kroppar till fördel Lena. När han köper guldring till ”vinnaren” Lena och silverring till Hanna. När han till Lena berättar om Hannas djupaste hemligheter och besvär, hånar henne.
När han inte ger Jerry ett rakt svar trots att han vädjar. Ja typ såna prylar, känns åtminstone inte friskt överhuvudtaget.
Citera
2021-05-20, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Nog är det väl ren och skär sadism när Stefan inför Hanna jämför hennes och Lenas kroppar till fördel Lena. När han köper guldring till ”vinnaren” Lena och silverring till Hanna. När han till Lena berättar om Hannas djupaste hemligheter och besvär, hånar henne.
När han inte ger Jerry ett rakt svar trots att han vädjar. Ja typ såna prylar, känns åtminstone inte friskt överhuvudtaget.

Nej, han är inte riktigt ett hundra. Om man undviker försöka hitta ev normalitet så finns det mycket onormalt i agerande, göromål och vad han säger.
Citera
2021-05-20, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Du behöver nog ta en ice bucket challenge relaterat till dina försök att trivialisera SDs helsjuka hjältedrömmar och nu senast HDs tarm.

Ditt privata korståg av uppdrag granskning ger jag inte ett vitten för och som vanligt:
tack för diskussionen.

Okunskap ger aldrig sanningen.

Åklagaren gav lite för det de hann med och förstod iaf eftersom det upprättades IT-protokoll och vittnades om det i hovrätten. Sen att du trivialiserar den saken är en annan sak.

Du ska få ägna dug åt din inre beef med HD i lugn och ro nu. Kanske jag rättar nåt fel då och då men det kan undvikas om du kollar upp lite innan du skriver tack.
Citera
2021-05-20, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag kan inte förstå att de inte tvingade honom att ta av munskyddet.
Ett plastvisir, hade fungerat lika bra/dåligt.
Han hade sitt överdimensionerade munskydd pga gömma sitt flin.
Om du har kontakt med rådmän, domare osv, hur kommer det sig att Stefan tilläts ha mobil och dator uppkopplat med sig, in under hovrättsförhandlingarna? Jag kan inte för mitt liv förstå det. "Han var inte frihetsberövad, är svaret. Eh, nej men han är åtalad och kan väl sitta på den anklagades plats, likt alla andra som åtalas. Visa respekt inför anhöriga och rätten.
Helt sjukt, blir förbannad att han tilläts fly undan.

Ja hade de bara sagt åt honom att ta bort fnissskyddet så hade han säker fått tantrums likt det han fick när han gjorde filmen och skrev hatbrevet till ÅH.

Han hade kommit i obalans, känt sig blottad och kränkt.

Då hade de, förutom att kunna läsa av hans ansiktsuttryck, opassande flin osv, kanske kunnat få honom att försägs sig.

Är det bekräftat att SD hade dator och mobil uppkopplat?
Man får ju som tilltalad ha dem med, men inte ha mobilen på (ljudlös/ flygplansläge går bra) eller sitta och filma eller göra ljudupptagningar.
Han hade väl fup eller liknande i datorn o h Jag antar att rätten bedömde att hans försvarare skulle se och säga ifrån om han höll på med fuffens... (Vilket han såklart kan ha gjort osynligt, tex. spelat in ljud).
Citera
2021-05-20, 08:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Typiskt beteende hos män som misshandlar kvinnor.
Psykisk misshandel är lika illa som fysisk misshandel men inte lika tydligt för den drabbade och omgivningen.
Han vet vad som är mest kränkande för olika personer och attackerar de sidorna, dvs lite olika misshandelsbeteende mot LW och HD.
Att pendla mellan ömhetsbetygelser och trakasserier gör att han får kontroll över sina utsedda offer som blir helt förvirrade.
Citera
2021-05-20, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Psykisk misshandel är lika illa som fysisk misshandel men inte lika tydligt för den drabbade och omgivningen.
Han vet vad som är mest kränkande för olika personer och attackerar de sidorna, dvs lite olika misshandelsbeteende mot LW och HD.
Att pendla mellan ömhetsbetygelser och trakasserier gör att han får kontroll över sina utsedda offer som blir helt förvirrade.

Visst är det så. Till slut tänker offret inte längre sina egna tankar, agerar inte längre självständigt men tror att h*n gör det. Orsaken till kränkningarna blir "sanningen" och offret anser sig vara just så dålig, ful, korkad etc
såsom den kränkande partnern påstår. Han har kapat offrets hjärna.

Då blir också de korta stunderna av ömhetsbetygelse som en livboj, offret suger åt sig varenda stavelse. Dessutom vänder den kränkande parten förtroenden som offret gett, mot offret själv, som hamnar i en rävsax av kaos, förvirring och ett allt sämre mående.

Om offret då får höra från omgivningen att "det är väl bara att lämna" - och dylika okunniga, okänsliga uttalanden, då läggs ytterligare sten på börda.

Så Lena hade det svårt, men lyckades till slut att hitta den utväg hon så länge hade sökt.
Men det gillade inte SD. Han ville fortsätta ha sin kontroll över henne. När han märkte att det var på allvar från hennes sida så mördade han henne. Den ultimata kontrollen.

På liknande sätt användes andra förtrogna i hans omgivning, inte minst JG. Kanske även SOA med fru.

HD hade han malt ner under 20 års tid tills hon blev som en extra kroppsdel hos honom själv. Hon blev som honon, tänkte samma tankar, talade som honom. Hon blev livegen, en känslomässig träl. Men när även hon började ta sig loss - då föll allt för SD och i hans ögon var allting Lenas fel. Straffet utmätte han och det blev Döden.
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-20 kl. 10:11.
Citera
2021-05-20, 10:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag såg att han tog av munskyddet direkt efter att han klivit över på andra sidan gatan utanför tingsrätten. Svärfar, hade inget munskydd alls.

Aha, du var med på HR förhandlingarna!?
Jag har missuppfattat och trodde att det var under TR- förhandlingarna.

Skulle du åter kunna förklara bilden i FUP på blodet på tvättmaskinen och den markering med tusch som du pratat om?

Har någon dragit med en röd tuschpenna runt blodet så att det ser väldigt mycket större ut än i verkligheten? Förstorade man upp bilden i rätten så man kunde urskilja vad som var blod och vad som var tusch? Kunde du se blodfläcken? Hur liten var fläcken i förhållande till det som vi uppfattat som blod. Jag tycker ju dessutom att fläcken (det vi ser i FUP) ser väldigt ojämn ut. I vanliga fall brukar ju utmärkning av någon detalj vara inringad av en datorskriven cirkel, men här ser ju kanterna otroligt ojämna ut?

Många frågor, men jag vill förstå fläcken om du fattar vad jag menar.
Så konstigt att man inte har förstorat upp bilden i FUP så att man kan fatta att det är tusch vi ser. Dessuto vorde det ju på sin plats att man gjorde en notretin om det.

Som det nu syna på bilden ser ju fläcken stor ut, vilket motsägs av TR domen, där man benämner den som liten.
Citera
2021-05-20, 10:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Båda kvinnorna har beskrivit också det typiska beteendet som dessa män har. Han har sagt till Lena att ingen skulle kunna leva med henne (eller liknande, kanske orka leva med henne) och även HD har fått höra något som liknar att ingen skulle kunna älska henne (som han).

Det är typoiskt förminskande för personer som kan uppleva att de inte är värda att älska, eller att det bara finns en enda person som står ut med dom. Så lite värda är dom och så hemska är dom.
Citera
2021-05-20, 10:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja besöket låg lite fel i tid för inloggningen lär det ha visat sig. Men Comhem är ett vanlig tjänst med många kunder så det trista i sammanhanget är att de inte "kunde" hjälpa till. Man skulle ju kunna föreställa sig att polisen hade kunnat vara öppna i fupen just vad Comhem har hänvisat till. För att vara tydliga.

Att försvaret inte varit lika intresserade att gå djupare förstår man. Deras intresse låg mer på att slå tvivel angående t o m tidpunkten för mordet.

Det "ser" hovrättens ledamöter såklart igenom men samtidigt så är det ju så försvar funkar och inget som kan ligga den tilltalade till last såklart.

Bojkotta Comhem! Eller Tele2 som de heter nu kanske efter sammanslagningen. Byt operatör om de är så "kassa".

Tack nu minns jag den detaljen också.
Känns som mitt huvud blivit utsatt för proppar, jag får inte in mer nu.

Eller det är mer som att jag vägrar ta in mer, eftersom det närmar sig ett slut.

Påminner mig lite om en sagobok vi läste för barnen när de var små.
Tio minuter till läggdags:
Har Pigge och Hedda tvättat sig ännu?

Nio minuter till läggdags.
Har Pigge och Hedda borstat tänderna ännu?

Åtta dagar till HR- dom.
Har SD och HD tagit sin sista cache än?

....
Citera
2021-05-20, 10:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vem försöker kartlägga sin grannes nattliga turer i närheten av brottsplatsen men gör istället grannen så illa berörd att han väcker sin sambo för att berätta om det?

Ja, det är verkligen inget man gör så sent på natten om det inte ringer en varningsklocka.
För mig är det absolut ett indicium, vilket ju också åklagarna anser.

På listan finns ju sådant som är indicuim i rätten, men också sådant som inte håller där, utan är sådant som vi i tråden känner är tecken på att SD är den skyldige till mordet.

Jag tar med alla punkter, utan inbördes rangordning vad gäller tyngd ur bevisningshänseende. För mig är listan en pepp- lista inför HR domen.

Lägger till till listan:

Citera
2021-05-20, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aha, du var med på HR förhandlingarna!?
Jag har missuppfattat och trodde att det var under TR- förhandlingarna.

Skulle du åter kunna förklara bilden i FUP på blodet på tvättmaskinen och den markering med tusch som du pratat om?

Har någon dragit med en röd tuschpenna runt blodet så att det ser väldigt mycket större ut än i verkligheten? Förstorade man upp bilden i rätten så man kunde urskilja vad som var blod och vad som var tusch? Kunde du se blodfläcken? Hur liten var fläcken i förhållande till det som vi uppfattat som blod. Jag tycker ju dessutom att fläcken (det vi ser i FUP) ser väldigt ojämn ut. I vanliga fall brukar ju utmärkning av någon detalj vara inringad av en datorskriven cirkel, men här ser ju kanterna otroligt ojämna ut?

Många frågor, men jag vill förstå fläcken om du fattar vad jag menar.
Så konstigt att man inte har förstorat upp bilden i FUP så att man kan fatta att det är tusch vi ser. Dessuto vorde det ju på sin plats att man gjorde en notretin om det.

Som det nu syna på bilden ser ju fläcken stor ut, vilket motsägs av TR domen, där man benämner den som liten.

Bra du bumpar detta tema för det är en märklig uppgift att det enda visuella av fläcken skulle vara röd tusch men då samtidigt ingen notis i fup att fläcken markerats/förstärkts på något sätt.

Vid blotta anblicken så ser det ju ut som en blodfläck då den är röd och man samtidigt inte har mer uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in