2021-05-19, 20:11
Medlem
Nu håller jag på William. Han är helt enkelt outstanding. Bra på typ allt. Fysiskt, taktiskt, intelligensmässigt. Jag tycker han är värdig. Han hade säkert dominerat även om han varit med från början. Om inte, vem/vilka skulle slagit honom?

Annica(?) föll med sitt "Hoppas en kvinna vinner"-prat.
Olivia har tidigare sagt liknande saker. Dessutom svär hon för mycket.
Dennis, nä, för anonym och dessutom inte så särskilt bra i tävlingarna trots fysiska förutsättningar. Jokkmokk-Rickard, nä, för profillös men visst, han verkar ju snäll och någon som representerar snällhet får gärna vinna.

Av tjejerna är Joanna värdigaste vinnaren som läget är nu. Sen tycker jag även att Johanna (feministen) gjort bra ifrån sig, så jag skulle inte bli arg om hon vann (såvida hon inte ger ett dåligt intryck framöver). Jag har inte sett Gränslandet denna vecka, så spoila inte (jag kommer rapportera).

Annars hade jag gärna sett Tova Sophia (jättebra i tävlingar, taktisk) vunnit, eller Wilma (duktig i tävlingar, oflyt med vinden, bra personlighet) vinna.

Synd att produktionen ändrar förutsättningarna stup i ett. Det gör det hela till ett slags lotteri. Och vad händer med den som röstas ut på söndag? Duell mot någon från gränslandet? (Spoila inte, ni som sett gränslandet)
Det är lite synd att vissa (typ Ludde) får chans på chans. Andra kanske bara får en chans när det är dags för finalveckan.
2021-05-19, 20:14
Medlem
IQpizzasallads avatar
Haha aldrig sett nån vara så överlägsen i Robinson nånsin. Produktionen kunde ha tagit in William en månad före de andra, på en kost av grankottar o blåbär, han hade ändå slamdunkat in seger efter seger,. Det är dags för en bög att vinna Robinson, hör du det Annika!
2021-05-19, 20:25
Medlem
Gv1875s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate.Higgers
Åh djävla bög, måste han vinna hela tiden!
Det är väl inte för att han är bög som han vinner? 😑
Senast redigerad av Gv1875 2021-05-19 kl. 20:30.
2021-05-19, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
William är grym! Helt klart den överlägset mest värdiga vinnaren - kanske i Robinsons historia? Nåja, vi får väl se hur han presterar i finalveckan men de andra deltagarna lär få överprestera för att kunna ha någon chans. Kanske är det också en blandning av att William är grym och att de övriga är så dåliga i tävlingarna som gör det så överlägset...

För övrigt oerhört tröttsamt att se och höra vuxna kvinnor sitta och pladdra om att en kvinna ska vinna bara för att. "Det är dags att en kvinna vinner!" Jaha, varför? Bör inte den mest värdige vinnaren ta hem tävlingen, o-a-v-s-e-t-t kön? Dagisnivå på den argumentationen. Föga förvånande är det ju just denna typ av människor som är mest verbala när det kommer till jämställdhet - samtidigt inser de inte att de egentligen vill åsidosätta männen för egen framgång. Löjligt.

Håller med. I mina ögon så är det i dessa sammanhang eviga tjatet om "en tjej ska vinna" inte något girl power utan endast ett bevis på svaghet. Det Annica egentligen säger är att hon kan inte konkurrera på egen hand men hoppas på att genom att hålla ihop inom könet kunna pakta ut alla starka killar och sen ha sisådär 25% chans att vinna mot dom andra brudarna som inte heller klarade att konkurrera med snubbarna. Tragiskt..
2021-05-19, 20:51
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate.Higgers
Nä men han är bög, jag är inget stort fan av bögar, tveköningar, och transor, men tv4 är tydligen det.

Hur kan det på riktigt spela någon roll om det är tjejer eller killar man gillar? Kärlek är fint, oavsett kön på den man älskar. Om något, så ser jag upp till homosexuella, då de måste tampas med inskränkta människors åsikter dag ut och dag in.

Hans blick efter pussen kommer t.o.m. göra dig knäsvag:
https://youtu.be/ioVzU1QvIHE?t=56
2021-05-19, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FloridaMan
Håller med. I mina ögon så är det i dessa sammanhang eviga tjatet om "en tjej ska vinna" inte något girl power utan endast ett bevis på svaghet. Det Annica egentligen säger är att hon kan inte konkurrera på egen hand men hoppas på att genom att hålla ihop inom könet kunna pakta ut alla starka killar och sen ha sisådär 25% chans att vinna mot dom andra brudarna som inte heller klarade att konkurrera med snubbarna. Tragiskt..

Precis, exakt så måste ju resonemanget gå. I ena vevan sitter de och säger att William vinner allt, han är för bra etc, i nästa är det tydligen dags för en kvinna att vinna trots att de uppenbarligen inte har presterat i tävlingar (bortsett från Joanna någon enstaka gång).
2021-05-19, 21:01
Medlem
Ingen som gnällt över att man letar mynt bättre av att vara världsmästare i kampsport? Bara det som fattas.
2021-05-19, 21:02
Medlem
Fast klarar Wille plankan då med tanke på hur kass balans han hade mot Joanna i tävlingen om maktens boning?
2021-05-19, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brunturken
Håller helt med. Han är en vinnare men det är upplagt från början att hans förutsättningar är bättre. Skillnad om de hade haft ett sidospår från början som var gränslandet. Att de på egen hand fick överleva och sen slå sig in i tävlingen. Men det är ALDRIG slumpen som avgör vilka som är med i programmet, vem som kommer in när och så vidare. Det är många led bakom i en produktion. 😄

Tjejerna lär väl rösta ut Dennis nu, hatar verkligen svaga kvinnor som mobbar andra. Anki och den tjocka damen är ju bara så dåliga på tävlingar. Dom går till final för att dom är duktig på att pakta och ingen ser dom som hot. Hoppas William kan köpa röster och rösta ut Anki Anka.
2021-05-19, 21:31
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Bög-Jerker vann ju 1999 men det har nog många glömt.

Det året missade jag (när Robinson-Robban var med va?) så jag formulerar om det:
Det är dags igen för en bög att vinna Robinson!
2021-05-19, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Det året missade jag (när Robinson-Robban var med va?) så jag formulerar om det:
Det är dags igen för en bög att vinna Robinson!

Hur länge sedan är det en tjej vann, för jag antar att det har skett?
2021-05-19, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
I länken nedan ser du alla vinnare genom åren i Robinson och det finns tjejer som har vunnit - ja!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Robinson_(TV-serie)

Länken är trasig, det fattas ett ")" på slutet.

Men det var tydligen senast 2012 en tjej vann.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in