2021-05-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om jag inte missminner mig har en bror till SD sagt i förhör att han själv har ADHD. Men nämner inget om att SD skulle ha det.

Har inte tillgång till FUP nu och kan inte kolla.

Nu finns det ju en ärftlig komponent här, och visst skulle SD kunna ha något drag av ADHD, varianten med drag av hyperaktivitet.

Jag håller med att familjen borde ha nämt ev diagnos. Även HD skulle väl kunna ha nämnt något.

Men som jag ser det är det andra problem med hans psyke som påverkar hans tänkande.
Nejnej, hon köpte en egen matta som hon kan sopa jobbigheter undan..
Citera
2021-05-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja att han PRATAR så mycket om att han grejar med cykeln kanske indikerar att det finns ett korn av sanning i cykellögnen. Cykeln kanske hade en roll i mordet som rekvisita för att locka ut LW.

Men så absurt att tänka sig ändå hur det rent logistiskt gått till att hantera cykeln, mordvapnet, LW...

Liksom skulle han bara ställa ifrån sig/ släppa cykeln för ett plötsligt angrepp? Mer logiskt att LW var på platsen i syfte att sätta upp sin cache och att hon hade något verktyg med sig. Kanske han kom cyklandes förbi.

Om han istället gett sig på henne med en cykelpump av metall... Lurat dit LW med att han behövde låna en. Skulle kunna förklara märkena av en utstickande pigg. Fast hur skulle motivera för logiska och smarta LW han måste pumpa cykeln just DÄR när han och hon bodde ett stenkast från platsen?

Och eftersom de båda hade sportigare typ av cyklar så hade de säkert lätta moderna pumpar. Inga större, tyngre av metall. Och även de lite tyngre skulle nog vara svårt att orsaka såna skador med.

Nån annan typ av verktyg till cykeln kanske? Nån skiftnyckel med utstickande skruv...? Fast nja. LW skulle ha tyckt det var skumt att han ville greja med cykeln på en helt random plats.

Kanske något skett nere vid vändplatsen där stigen börjar. Kan de ha promenerat, haft en irriterad ordväxling där han plötsligt blivit hotfull eller försökt rycka åt sig hennes telefon och hon sprungit undan åt första bästa håll, vilket råkat vara stigen upp mot planket, han släppt cykeln och rusat efter... Men då återstår hur mordvapnet hamnat i hans hand.
Själva "sadelstolpen" kollades den.
Citera
2021-05-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok, tack för info. Hittade nämligen inget i förhör när jag kollade.

Trådsanning eller ej, i morgon ska vi reda ut det.

Kanske få en lektion också om att det inget gör osv.

Minns dock att det varit uppe och diskuterat i tråden om medicin.
Citera
2021-05-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Måste ju finnas i FUP då med andra ord, minns att mediciner var uppe. Trodde det mest var värktabletter.

Men någon vet nog var i FUP detta finns.
Det enda jag hört, var under rättegången, tramadol och morfin som han hade hemma, för sina sjyssta diskbråck
Citera
2021-05-18, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det enda jag hört, var under rättegången, tramadol och morfin som han hade hemma, för sina sjyssta diskbråck

Det känner jag igen. Men kan ha varit HD medicinering som diskuterades som jag minns. Nå det löser sig nu sova.
Citera
2021-05-18, 23:34
Medlem
Citat:

Jag vet inte men det har lagts fram teorier i tråden att ett armeringsjärn teoretiskt tydligen skulle kunna ha stoppats ner där...

EDIT: Inga nya tankar alls, men att han pratade så mycket om att han cyklade hit och dit och kors och tvärs utan att han minns var "men kanske 3" svängar fram och tillbaka från bostaden, skruvade på växlar, nämnde tidigare blodsex... Kanke var det just så att han cyklade han tillbaka till bp och hämtade telefon och en ring. Så makaber tanke, så kallt... Kanske blev han nojig att hon överlevt och cyklade förbi igen. Och kanske cyklade han en sväng någon annanstans för att göra sig av med telefonen och ringen. Samma morgon cyklade han ju iaf till sitt jobb och mötte kvinnliga reviewern med solen i ögonen som väjde undan för hans high five och som sedan skrev till honom på tåget.
Senast redigerad av Firesnake 2021-05-19 kl. 00:29.
Citera
2021-05-19, 00:14
Medlem
Citat:

Den frågan har jag också ställt flera gånger. Men ingen tycks veta. Bland beslagtaget material finns den iaf inte. Lite märkligt kan jag tycka.
Citera
2021-05-19, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Trådsanning eller ej, i morgon ska vi reda ut det.

Kanske få en lektion också om att det inget gör osv.

Minns dock att det varit uppe och diskuterat i tråden om medicin.

Den svårt vanebildande tabletten Tramadol mot ryggvärken har nämnts att han har fått utskriven. Vet inte hur pass trovärdig den uppgiften är. Skrevs om detta i tråden för ett par månader sedan.

(Tramadol betingar för övrigt ett högt pris av langare. Innehåller morfin.)
Citera
2021-05-19, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag vet inte men det har lagts fram teorier i tråden att ett armeringsjärn teoretiskt tydligen skulle kunna ha stoppats ner där...

Har undrat om samma sak och skrivit om mina funderingar gällande detta flera gånger det senaste året. Kan man stoppa ner ett sånt i ramen och få plats med sadelstången ovanpå?
Citera
2021-05-19, 00:30
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Den frågan har jag också ställt flera gånger. Men ingen tycks veta. Bland beslagtaget material finns den iaf inte. Lite märkligt kan jag tycka.

Jag var tvungen att skruva lös sadelstolpen på min cykel bara för att prova, Nej den är alldeles för kort, Det blev väldigt dålig slagkraft när den är för kort och den är för lätt för att orsaka LWs skador.
Citera
2021-05-19, 00:39
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Har undrat om samma sak och skrivit om mina funderingar gällande detta flera gånger det senaste året. Kan man stoppa ner ett sånt i ramen och få plats med sadelstången ovanpå?

Ja det går men armeringsjärnet får inte vara grövre än hålet på sadelstången och det hålet är inte stort.
Citera
2021-05-19, 00:57
Medlem
Citat:

Ja det var nog dina inlägg jag tänkte på där. Det gröna armeringsjärn som det pratades om i tråden, det som hans chef eller vem det nu var sa saknades från arbetsplatsen, var väl ganska kort. Jag har dock begränsad erfarenhet av att skruva på annat än små barncyklar och kan inte svara på om det får plats.

På såna där sportiga cyklar brukar många fästa en flaskhållare, vissa flaskor är av rostfritt stål. Dock inte smala och långa nog för att passa med skadebilden.

Många cyklar har även ramhållare för tunga bygellås i stål. Finns både modeller med rund respektive "kantig" kortsida på den del av bygellåset som nyckelhålet sitter på. Ena kanten på ett sånt lås skulle möjligen kunna stämma med märkena på träden och skadorna på LW... Satt en nyckel kvar i låset (kanske utan nyckelring) så skulle det kanske kunnat ge märken som av en utstickande pigg. Såna nycklar brukar inte trilla ur låset så lätt. Vissa såna lås har nycklar där den del man greppar inte är inplastad och liksom är rektangulär till formen med skarpa hörn.
EDIT: jag vet inte om det finns modeller där nyckelhålet sitter på kortsidan.

Finns ju tydligen även en uppsjö av olika cykelpumpar som kan fästas på ramen. (Menar såklart inte att han slagit ihjäl henne med en plastpump, men det kanske finns liknande i metall)

EDIT: Fast SÅ klantiga kan inte polisen varit att de inte kollat upp vilken typ av lås, pump och andra portabla cykeltillbehör SD hade 2018.
Senast redigerad av Firesnake 2021-05-19 kl. 01:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in