2021-05-18, 02:47
Avslutad
Men terroristkramarna i tråden har ju varit övertydliga med att judar utanför Israel minsann inte stödjer "israels terrorism".
Att man ska särskilja på Judar och Israel som nation.
Detta gäller inte heller längre alltså?

Nu skall man leta upp alla judar världen över, halshugga och våldta deras fruar? 2021? Verkligen?
Citera
2021-05-18, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Fick för mig usa levererade muissilerna till systemet, men jag kan ha fått det i bakfoten.

Inte omöjligt, USA har införskaffat några Iron Dome-batterier men använder Raytheons SkyHunter medan israelerna använder sina egna Tamir. SkyHunter kanske passar i båda systemen.
.
Citera
2021-05-18, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Men terroristkramarna i tråden har ju varit övertydliga med att judar utanför Israel minsann inte stödjer "israels terrorism".
Att man ska särskilja på Judar och Israel som nation.
Detta gäller inte heller längre alltså?

Nu skall man leta upp alla judar världen över, halshugga och våldta deras fruar? 2021? Verkligen?

Tacka barnamordare IDF-nassar. Tacka mesta krigsforbrytaren Netanyehu. Nu hatar miljoner fler detta guds eget folk. Juden gar inte saker ngnstans i varlden.

ICC inledde undersokningen on judiska krigsbrott redan innan zzionnassars senaste o pagaende hjaltedad som adderas i de gamla. Mer an nog nu att en massa zzionnassar aker till Den Haag. Bra jobbat.

Judisk historia ar att kastas ut ur lander. Juden lar sig aldrig
Citera
2021-05-18, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Lol 😂och hur såg arabernas ubåt ut?
Var det en flytande stock som arabernas främsta forskare tagit fram?
Dem får jämt stryk för att de är efterblivna av all inavel av kusin och syster knullande.
Hehe, ja det kanske var någon slags flytande urholkad stock, vem vet ?
Hamas stridsvagn var tydligen det bästa i high-tech och "sk asymmetrisk krigföring" de kunde prestera som bäst för några år sedan:
(FB) Hamas nya stridsvagn visas upp
Enligt artiklarna och bilderna så verkar den vara en sammansatt mockup av kartong och plywood. Kanonen ser för klen ut, godset alltså i kanonröret.
"Stridsvagnen" låter också, den väsnas tydligen ungefär som en folkabubbla, medans larvbanden inte rör sig när vagnen rör på sig
Projektet ligger i den nivå som de klarar av, dvs de kan göra vad en bilverkstad klarar av, något mer avancerat än så tvivlar jag på.

Yttterligare bevis på att de är helt efterblivna, men 1400 år av social, mental och kulturell isolering sätter sina spår:
Här jagar Hamas och griper häxor inne i Gaza. Inte mindre än 150 stycken hade de lyckats fånga in, undrar om de använde "stridsvagnen" :
(FB) Hamas har gripit 150 häxor
Med de intellektuella resurserna så måste ju landet Gaza vara fullt av presumtiva Nobel-pristagare.

Och för ett år sedan så var Covid-19 nämligen Allahs hämnd på alla otrogna, och skulle inte drabba muslimer alls. Sjukdomen var de "otrognas" sjukdom...

Citat:
Fick för mig usa levererade muissilerna till systemet, men jag kan ha fått det i bakfoten.

Det är möjligt att du har rätt, de israeliska ersättningsmissilerna är troligen mindre och har kortare räckvidd. De behöver inte ha lång räckvidd för det har inte Qassamraketerna heller.

Citat:
Breaking Breaking
I samband med att konflikten mellan Israel och Palestina trappats upp den senaste veckan har hatet mot judar ökat runt om i världen. Attacker på judiska gravplatser och synagogor har rapporterats från flera länder och grov antisemitism sprids med uppmaning om att utrota Israel och våldta judiska kvinnor.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/R9LPMJ/rasar-over-hatet-mot-judar-pa-clubhouse-triggar-varandra

Vafan är det för skit dom matar oss med nu medier? Att Hamas är onda!?!?
Och triggat igång ondska världen över? Vafan, dom vill ju bara ha fredligt avtal, har ju läst det i tråden...?
Börjar även Aftonbladet vakna upp ur sin Törnrosa-koma av mångkulturen ?
Det är typ 10-25 år för sent, men bättre sent än aldrig ?

Ska bli intressant att se om Aftonbladet svänger om, och gör en 180, ger mig fan på att de snubblar och lägger krokben för sig själva, ifall de försöker..
Heja Aftonbladet: - Kommer ni ihåg Fredens Religion och Värdegrunden ?
Citera
2021-05-18, 06:17
Medlem
arbetets avatar
Det här är intressant och beskriver nog verkligheten för the Abraham Accords runt om i arabvärlden. Jordan som varit det arabland som varit mest Israelvänligt under lång tid:

Laith لَيث
@LaithMarouf
The Parliament of Jordan passed a motion today, asking the Government to expel the ambassador of Apartheid Israel. The Parliament is powerless in Jordan; but this is a clear indication the public pressure, with nonstop demonstrations for past two weeks, is too much to suppress.
https://twitter.com/LaithMarouf/status/1394400426682986499?s=20
Citera
2021-05-18, 06:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Hehe, ja det kanske var någon slags flytande urholkad stock, vem vet ?
Hamas stridsvagn var tydligen det bästa i high-tech och "sk asymmetrisk krigföring" de kunde prestera som bäst för några år sedan:
(FB) Hamas nya stridsvagn visas upp
Enligt artiklarna och bilderna så verkar den vara en sammansatt mockup av kartong och plywood. Kanonen ser för klen ut, godset alltså i kanonröret.
"Stridsvagnen" låter också, den väsnas tydligen ungefär som en folkabubbla, medans larvbanden inte rör sig när vagnen rör på sig
Projektet ligger i den nivå som de klarar av, dvs de kan göra vad en bilverkstad klarar av, något mer avancerat än så tvivlar jag på.

Yttterligare bevis på att de är helt efterblivna, men 1400 år av social, mental och kulturell isolering sätter sina spår:
Här jagar Hamas och griper häxor inne i Gaza. Inte mindre än 150 stycken hade de lyckats fånga in, undrar om de använde "stridsvagnen" :
(FB) Hamas har gripit 150 häxor
Med de intellektuella resurserna så måste ju landet Gaza vara fullt av presumtiva Nobel-pristagare.

Och för ett år sedan så var Covid-19 nämligen Allahs hämnd på alla otrogna, och skulle inte drabba muslimer alls. Sjukdomen var de "otrognas" sjukdom...

Det är möjligt att du har rätt, de israeliska ersättningsmissilerna är troligen mindre och har kortare räckvidd. De behöver inte ha lång räckvidd för det har inte Qassamraketerna heller.

Börjar även Aftonbladet vakna upp ur sin Törnrosa-koma av mångkulturen ?
Det är typ 10-25 år för sent, men bättre sent än aldrig ?

Ska bli intressant att se om Aftonbladet svänger om, och gör en 180, ger mig fan på att de snubblar och lägger krokben för sig själva, ifall de försöker..
Heja Aftonbladet: - Kommer ni ihåg Fredens Religion och Värdegrunden ?
Ditt nick antyder din hållning till mångkulturen och invandringen skulle jag tro. Det finns därför inte mycket stringens i ditt resonemang. Jag menar insikter om mekanismerna bakom flyktingströmmarna.

Kort sagt: Israel är inte lösningen på Europas flyktingkaos utan en del av problemet.
Citera
2021-05-18, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Lär inte och vara China;
https://en.wikipedia.org/wiki/China%E2%80%93Israel_relations

'In 1950, Israel was the first country in the Middle East to recognize the PRC as the legitimate government of China.[1] However, China did not establish normal diplomatic relations with Israel until 1992.[2] Since then, Israel and China have developed increasingly close strategic economic, military and technological links with each other'.

Det blir intressant att se hur allt ska balanseras ..
Kina har väl bra relationer med Iran dessutom..
Och Iran är insyltat i Hamas och det breda motståndet mot Israel ..
Den senaste Hamas-offensiven var ovanligt intenvis och någon stat måste ha legat bakom leveranser och logistik. Att allt sköts på den eländiga Gazaremsan, det kan vi glömma..
Citera
2021-05-18, 06:27
Medlem
Citat:
Breaking Breaking
I samband med att konflikten mellan Israel och Palestina trappats upp den senaste veckan har hatet mot judar ökat runt om i världen. Attacker på judiska gravplatser och synagogor har rapporterats från flera länder och grov antisemitism sprids med uppmaning om att utrota Israel och våldta judiska kvinnor.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/R9LPMJ/rasar-over-hatet-mot-judar-pa-clubhouse-triggar-varandra

Vafan är det för skit dom matar oss med nu medier? Att Hamas är onda!?!?
Och triggat igång ondska världen över? Vafan, dom vill ju bara ha fredligt avtal, har ju läst det i tråden...?

Alltid sexuellt våld mot kvinnor, varför är det så djupt rotat i dessa kulturer. Ska alltid hotas med våldtäkt.
varför ska IL stoppa nu, dom får ju bara fler och fler ursäkter. Dom slåss mot en terrorgrupp som vill utrota Judar.

bästa för konflikten är om både Hamas och Bibi försvinner men det händer inte. Lycka till med ytterligare 100 år av konflikt och självklart våldtäkter.
Citera
2021-05-18, 06:41
Medlem
Citat:
Det första Peking-Joe gör är att ge araberna 235 miljoner i bistånd.
Några månader senare och ett palestinskt vapenprogram fullpumpat av dollar$ så träder Biden fram som en frälsare för judarna och ämnar genomföra en vapenförsäljning på över 700 miljoner dollar$

Humor vore om usa misslyckas leverera missiler till järn-kupolen nu.

Både Israeler och araber får rejäla pengainjektioner. Att hålla konflikten igång är prio 1.

Det vore oerhört intressant att se ett biståndslöst år och jämföra med tidigare..

Ingenting skulle vara sig likt.. har jag läst rätt källa, har Israel fått 140 miljarder dollar (i runda slängar) under åren + feta lån .. Biståndet till Gaza är inte heller att leka med ..

Det är tragikomiskt alltihop. Båda sidor är så j-a stöddiga, medan de får konstgjord andning ..

Skulle Israel överhuvudtaget existera utan en gigant som USA? Troligen inte.

Sen kan jag tycka att mitt och andras intresse för den här konflikten är lite suspekt. Man dras in i ett ordträsk och en evighetssåpa. Det är förföriskt alltihop, men vad fan sysslar man med egentligen?

Utan att ringakta lidandet i Israel och Gaza, vill jag svära i kyrkan och säga att detta inte är världens viktigaste konflikt.. Svenska flashbackdebattörer (inklusive jag själv) drivs nog av eurocentrism. Judarnas historia är vår historia, pga 2:a världskriget unt so weiter ... vi följer gärna med cirkusen till främmande land, bara vi slipper engagera oss personligen, i verkligheten.

Den bistra sanningen är att få av oss skulle bry oss om regionen, om det inte var krig och USA var inslyltat.

Och försvinnande få av oss som babblar i denna tråd har varit i Gaza och Israel. Och vi komer aldrig att vara där heller. Absolut inte jag.

Men ändå kommer jag att tillbringa en vecka med att skriva impopulära inlägg och stirra på nyheterna ...
Senast redigerad av Eremona2.0 2021-05-18 kl. 07:09.
Citera
2021-05-18, 07:32
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Tänk att araberna aldrig lyckas bygga upp ekonomiskt välstånd förutom dom med olja.

Fast de hade betydligt bättre ekonomi innan de gjorde sig av med sina judar av någon anledning.
Citera
2021-05-18, 07:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KalleSvartBoll
det ändå turken kan göra det är att fråga om du vill ha start eller mildsås på kebaben. han har åkt på kuk i varenda land han har försökt blanda in sig. en lakej för israel, all hans retorik är bara skitsnack.Rövslickare 100%.

Turkiet är ju NATO medlem, så de är i princip under USA's fot. En länkhund.
Citera
2021-05-18, 08:43
Medlem
Detta är ju inget krig och det är märkligt att det är sådan uppståndelse. Bara 200 döda sammanlagt. Det kommer inte alls att påverka överdödligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in