2011-11-02, 14:53
Medlem
MalusPaterFamiliass avatar
Hamas ser uppenbarligen allvarligt på förekomsten av häxor och trollkarlar i Gaza.
De har lyckats gripa inte mindre än 150 häxor.

Citat:
Vice FBI generaldirektör för polisen artikeln Mansour Hamad, antalet häxor som arresterats under det senaste året, anlände han till (150) tillfälligt, vilket tyder på att säkerhetstjänsten förväntas vara ett reellt tal på mellan (500-1000) svindlare arbetar i hemlighet på Gazaremsan.

Och Hammad, mest häxor och trollkarlar är ägare av verk och andra funktioner är yrke yrket som kommer in dem pengar upp till tusentals dollar, och påpekade att antalet klagomål registrerats hos säkerhetsmyndigheterna uppgick till (30) fall, medan den förväntade enheter som det finns hundratals fall som inte har registrera med säkerhet.

Detta kom under ett seminarium som generaldirektoratet för predikan och vägledning vid ministeriet för Awqaf artikel med rubriken "ta itu med fenomenet för häxkonster och trolldom och dess inverkan på individen och samhället", och med deltagande av statssekreterare vid ministeriet för Awqaf regeringen artikeln biträdande Abdullah Abu Jarbou, chefen för den allmänna administrationen av predikan Vägledning Sheikh Yousef Farhat, till liksom företrädare för en hemlig polis, åklagare, politiska och moraliska vägledning, och eliminera de juridiska och vetenskapliga siffror och en grupp av predikanter.
http://translate.google.com/translat...%3FID%3D350541

Orginaltexten
http://maannews.net/arb/ViewDetails.aspx?ID=350541

Finns det några möjligheter att uppnå fred om den ena parten är fast rotad i primitiv vidskepelse?

Anmärkning, tråden platsade inte i PU.
https://www.flashback.org/t1703017

Förhållandena i Gaza skiljer sig åt från Saudi, så jag ansåg det lämpligt att starta en ny tråd.
Citera
2011-11-02, 19:27
Medlem
Citat:
Hamas leaders are committed to a systematic ”witch hunt” and 150 women were arrested in 2010 in Gaza for having made recourse to witchcraft of some sort. During a symposium held in recent days in Gaza, it was stated that in the eyes of Hamas, the activities of these women represent a real social danger, also because they risk ”breaking up families,” causing divorce and frittering away of money. Sometimes their activities also have criminal repercussions. One awareness campaign against ”the witches” was launched using large posters in mosques, universities and public offices frequented by women.

The issue emerged again in August last year when a 62-year-old woman, Jabryieh Abu Ghanas, considered to be active in the field of ”witchcraft” and the production of ”voodoo dolls”, was shot dead in a street in the centre of Gaza. This murder caused great alarm in the Palestinian human rights defence organisations al-Mezan and Pchr-Gaza. It seems however that for now Hamas are not using an iron hand in regard to the women suspected of witchcraft. They are forced to sign an undertaking to abandon their practices, consider incompatible with Islam, for good. It seems this measure has been sufficient and to date there is no news of any ”witch” being imprisoned by Hamas.
http://zombiecontentions.com/2011/01/17/witches-in-gaza/
Citera
2011-11-02, 19:46
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalusPaterFamilias
Hamas ser uppenbarligen allvarligt på förekomsten av häxor och trollkarlar Gaza.

Klarade sig Hassan Potter?
Citera
2011-11-02, 19:47
Medlem
anjoh66s avatar
Jag tvivlar starkt på detta eftersom det är daterat till Jan 17 ändå har ingen kritik mot dessa arresteringar kommit från varken islam kritiker eller Amnesty International. Åtminstone inte som jag känner till.

150 kvinnor som arresteras för häxeri kan knappast gå förbi obemärkt.
Citera
2011-11-02, 23:01
Avslutad
Religion gör ju så mycket nytta i världen. Dags för Joe Labero och David Copperfield att springa och gömma sig nu.
Citera
2011-11-02, 23:02
Medlem
Det har inte varit fråga om avrättningar, som i Saudi-Arabien.
Citat:
Workshop on Gaza "to address the phenomenon of witchcraft and sorcery"

Gaza - a description
Department held a public preaching and guidance of the Ministry of Awqaf in Gaza and the workshop on "Addressing the phenomenon of witchcraft and sorcery and its impact on the individual and society."

The workshop was attended by Undersecretary of the Ministry of Awqaf Assistant Abdullah Abu Jarbou and Director of the General Administration of preaching and counseling ministry, Yousef Farhat, along with representatives from a detective, prosecutors and political guidance, moral and religious judiciary and scientific figures and a group of preachers.

In his speech, he explained that the issue of Abu Jarbou magic and sorcery, and dealt with is not the subject today, but the subject of history, marked by the old stories since Harut to this day.
http://translate.google.com/translate?u=http://www.safa.ps/ara/index.php%3Faction%3Dshowdetail%26seid%3D39040&hl= en&langpair=auto|en&tbb=1&ie=windows-1256
Citera
2011-11-03, 00:17
Avslutad
Ja ja så var häxprocesen igång igen. Precis som på den gamla goda tiden
Citera
2011-11-03, 00:58
Medlem
Mortiss avatar
Njää, jag kan inte tro att det. de har säkert gripit 150 kvinnor men att alla dessa ska vara häxor finner jag vara otroligt. Finns det någon FB-medborgare som vet hur man kan följa dessa fall. exempelvis TV, hemsidor mm.
Citera
2011-11-03, 02:00
Medlem
SvenSvenssonovskys avatar
Det måste vara 150 katoliker.

Det är jag övertygad om.
Citera
2011-11-03, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Jag tvivlar starkt på detta eftersom det är daterat till Jan 17 ändå har ingen kritik mot dessa arresteringar kommit från varken islam kritiker eller Amnesty International. Åtminstone inte som jag känner till.

150 kvinnor som arresteras för häxeri kan knappast gå förbi obemärkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Mortis
Njää, jag kan inte tro att det. de har säkert gripit 150 kvinnor men att alla dessa ska vara häxor finner jag vara otroligt. Finns det någon FB-medborgare som vet hur man kan följa dessa fall. exempelvis TV, hemsidor mm.

Googla på t.ex. "witchcraft Gaza", "witchcraft Hamas", "sorcery Hamas", "sorcery Gaza".

Vidskepelse är mycket vanligt i muslimska samhällen, Hamas har, som jag vet, inte huggit huvudet av häxor och trollkarlar.
Citera
2011-11-03, 20:06
Medlem
Mortiss avatar
Citat:
Googla på t.ex. "witchcraft Gaza", "witchcraft Hamas", "sorcery Hamas", "sorcery Gaza".

Vidskepelse är mycket vanligt i muslimska samhällen, Hamas har, som jag vet, inte huggit huvudet av häxor och trollkarlar.
Tackar MalusPaterFamilias, jag måste följa detta och se hur det utvecklar sig.
Citera
2011-11-03, 23:56
Medlem
Citat:

Skitsnack
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in