Kan inte rå för det men jag tycker att ”Erik” verkAr vara ”mannen” i ett lesbiskt förhållande. Inte för att jag vill förringa brottet ”Erik” utsatts för. Jag vet att det finns kvinnor som plågar sina män likt män plågar kvinnor.
Det där var ju sjukt intressant! Hade jag ingen aning om och gör ju statistiken praktiskt värdelös...
Denna mening är ju en riktig mindfuck a la södertörn
"Mäns våld mot kvinnor är också en del av det våld som män utövar i en rad olika sammanhang, inklusive det män riktar mot andra män i offentliga miljöer."
Frågan är om dom som skrev detta är eleverade till en högre medvetandenivå och extremt smarta eller om dom håller en apas akademiska nivå? Finns en tråd egen om detta?
Kanske skulle in i (FB) Mäns våld mot kvinnor
Kan inte rå för det men jag tycker att ”Erik” verkAr vara ”mannen” i ett lesbiskt förhållande. Inte för att jag vill förringa brottet ”Erik” utsatts för. Jag vet att det finns kvinnor som plågar sina män likt män plågar kvinnor.
Om det var noen som var "mannen" i forholdet så ville det jo vært mer naturlig å tildele den rollen til hun som spøade "Erik"
Finns väldigt många sjuka kvinnor med som säkert kan ta till fysiskt våld och framförallt psykiskt. Vem tror mannen om det skulle anmälas ingen! Och sedan en tabu som skulle få honom till en "looser" bland feministerna.. Nej stackars karl.
Det här vill vi ju ha en FUP på.
Thailändsk fru om länk ovan stämmer.
Förstår inte hur folk kan uttrycka sig i dem här tråden.
Det är klart det är en man, han har hår på bröstet i artikeln, sådan behåring får inte transpersoner.
Att människor här hånar bekräftar ju bara hans rädsla att anmäla.
Han har säkert inte haft det lätt med tjejer om han ens haft någon. Träffar denna som
Behandlar honom som skit, psykisk och fysisk misshandel.
Mycket märkligt att kvinnan får sådan straffrabatt. Hade en man piskat en kvinna 75 ggr och annat våld hade det var it betydligt allvarligare.
Tycker synd om BO Erik som förmodligen är för snäll för sitt eget bästa.
Thailändska med barn sen innan, snyltar till sig en snäll man och ser till att gifta sig och få barn. Att hon skyller på förlossningsdepression och får mildare straff pga av det är konstigt då våldet enligt Erik började innan barnet kom.
Ville hon gifta sig för medborgarskap eller vad handlade det om?
Thailändskor söker ju inte kärlek de söker ju någon som kan försörja dem. Allmänt känt och därav att vita män bor i Thailand och får unga vackra kvinnor.
De ser till att bli omhändertagna ekonomiskt. Säljer sig själva kan man säga.
Tragiskt det också.
Hon borde fått hårdare straff. Han borde absolut inte hånas här.