2021-05-09, 15:59
Medlem
KreugerGulds avatar
Helt klart borde regeringen ta upp! kvinnors våld mot män och våld i nära relationer.
Citera
2021-05-09, 17:59
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Nog existerar väl ”nödvärn” även för män?

Nödvärnsrätten är ytterst svag i Sverige och ännu svagare om den används av en vit man.
Citera
2021-05-09, 18:03
Medlem
Orobanches avatar
Kan inte rå för det men jag tycker att ”Erik” verkAr vara ”mannen” i ett lesbiskt förhållande. Inte för att jag vill förringa brottet ”Erik” utsatts för. Jag vet att det finns kvinnor som plågar sina män likt män plågar kvinnor.
Citera
2021-05-10, 23:59
Medlem
Det där var ju sjukt intressant! Hade jag ingen aning om och gör ju statistiken praktiskt värdelös...
Denna mening är ju en riktig mindfuck a la södertörn
"Mäns våld mot kvinnor är också en del av det våld som män utövar i en rad olika sammanhang, inklusive det män riktar mot andra män i offentliga miljöer."

Frågan är om dom som skrev detta är eleverade till en högre medvetandenivå och extremt smarta eller om dom håller en apas akademiska nivå? Finns en tråd egen om detta?
Kanske skulle in i (FB) Mäns våld mot kvinnor

Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
https://www.jamstalldhetsmyndigheten.se/files/2020/01/JAMY_Handbok_Inget-att-vanta-pa.pdf

Sida 53:

Sida 54:
Citera
2021-05-11, 02:48
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Kan inte rå för det men jag tycker att ”Erik” verkAr vara ”mannen” i ett lesbiskt förhållande. Inte för att jag vill förringa brottet ”Erik” utsatts för. Jag vet att det finns kvinnor som plågar sina män likt män plågar kvinnor.

Om det var noen som var "mannen" i forholdet så ville det jo vært mer naturlig å tildele den rollen til hun som spøade "Erik"
Citera
2021-05-11, 03:10
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesF
Vissa söker för jäves efter en mistress värd namnet. Andra har lyckan att få gifta sig med en.

I hear you.

Men det er forskjell på destruktive relationer og samtykkende maktforskyvning.
Citera
2021-05-11, 03:16
Medlem
Finns väldigt många sjuka kvinnor med som säkert kan ta till fysiskt våld och framförallt psykiskt. Vem tror mannen om det skulle anmälas ingen! Och sedan en tabu som skulle få honom till en "looser" bland feministerna.. Nej stackars karl.
Citera
2021-05-12, 10:37
Medlem
WARRIORS-1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
+ 1 på den.

Klok insikt, kvinnor kan vara ett större monster än män!
Citera
2021-05-17, 10:27
Medlem
Till er som är nyfikna på hur förövaren ser ut .

Länk till hennes FB . Hon har 2 FB förövrigt.

https://www.facebook.com/claudia.johansson.31105
Citera
2021-05-17, 23:19
Medlem
WallabeJoys avatar
Det här vill vi ju ha en FUP på.
Thailändsk fru om länk ovan stämmer.

Förstår inte hur folk kan uttrycka sig i dem här tråden.
Det är klart det är en man, han har hår på bröstet i artikeln, sådan behåring får inte transpersoner.
Att människor här hånar bekräftar ju bara hans rädsla att anmäla.
Han har säkert inte haft det lätt med tjejer om han ens haft någon. Träffar denna som
Behandlar honom som skit, psykisk och fysisk misshandel.
Mycket märkligt att kvinnan får sådan straffrabatt. Hade en man piskat en kvinna 75 ggr och annat våld hade det var it betydligt allvarligare.
Tycker synd om BO Erik som förmodligen är för snäll för sitt eget bästa.

Thailändska med barn sen innan, snyltar till sig en snäll man och ser till att gifta sig och få barn. Att hon skyller på förlossningsdepression och får mildare straff pga av det är konstigt då våldet enligt Erik började innan barnet kom.
Ville hon gifta sig för medborgarskap eller vad handlade det om?
Thailändskor söker ju inte kärlek de söker ju någon som kan försörja dem. Allmänt känt och därav att vita män bor i Thailand och får unga vackra kvinnor.
De ser till att bli omhändertagna ekonomiskt. Säljer sig själva kan man säga.
Tragiskt det också.

Hon borde fått hårdare straff. Han borde absolut inte hånas här.
Citera
2021-05-18, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Det är klart det är en man, han har hår på bröstet i artikeln, sådan behåring får inte transpersoner.

Klart FTM-trans kan få en massa hår på bröstet.

https://www.google.com/search?q=trans+ftm+hairy+chest&source=lnms&tbm=isc h&sa=X&ved=2ahUKEwinp5GniNLwAhWdA2MBHW8ICNIQ_AUoAX oECAEQAw&biw=1920&bih=938#imgrc=uWc3ZKkgPwQZJM
Citera
2021-05-18, 03:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
Klart FTM-trans kan få en massa hår på bröstet.

https://www.google.com/search?q=trans+ftm+hairy+chest&source=lnms&tbm=isc h&sa=X&ved=2ahUKEwinp5GniNLwAhWdA2MBHW8ICNIQ_AUoAX oECAEQAw&biw=1920&bih=938#imgrc=uWc3ZKkgPwQZJM

Så det här är alltså en kvinna på hormoner?
https://i.pinimg.com/originals/1e/a2/1c/1ea21ca7ed4b99a2c24f490617e36f9c.jpg

Oj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in