2021-05-17, 19:30
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Gick tillbaka till denna konversation mellan oss för en vecka sen, som ditt senaste svar när jag bad om underlag, vilket du som vanligt inte kunde ge.

Som vanligt häver ni ur er namn och händelser som ska ha ägt rum men underbygger dom sällan eller aldrig.

"Esbjörn pistolhotade Ebba, plus att du ljuger hela tiden, Ebba är inte ens politiker"
"Ebba är partiledare för KD, {länk till wiki och riksdagen}, när ska Esbjörn pistolhotat Ebba?"
"Vet du inte det, det vet ju alla. Du måste ha dåligt minne"

Dags för Ebbas sekt att sluta anklaga andra för att vara lögnare och börja backa upp sina påståenden med annat än mer påståenden.

Men det gör ni aldrig.
Börja med polisförhöret du nyss satt och citerade eller för all del vem fan den där Barry var. Du verkade ju ha stenkoll

Detta är Barry https://op-konsult.se/
2021-05-17, 19:31
Medlem
Citat:
Gick tillbaka till denna konversation mellan oss för en vecka sen, som ditt senaste svar när jag bad om underlag, vilket du som vanligt inte kunde ge.

Som vanligt häver ni ur er namn och händelser som ska ha ägt rum men underbygger dom sällan eller aldrig.

"Esbjörn pistolhotade Ebba, plus att du ljuger hela tiden, Ebba är inte ens politiker"
"Ebba är partiledare för KD, {länk till wiki och riksdagen}, när ska Esbjörn pistolhotat Ebba?"

Dags för Ebbas sekt att sluta anklaga andra för att vara lögnare och börja backa upp sina påståenden med annat än mer påståenden.

Men det gör ni aldrig.
Börja med polisförhöret du nyss satt och citerade eller för all del vem fan den där Barry var. Du verkade ju ha stenkoll
vad har du själva att komma med förutom en massa skit och trams?
Senast redigerad av martinator 2021-05-17 kl. 19:33.
2021-05-17, 19:35
Medlem
Citat:

Men det gör ni aldrig.
Var har jag sagt att Esbjörn pistolhotet Ebba? Hitta inte på en massa skit.

Barry är den psykolog eller vad hans titel är som gjorde en undersökning av Esbjörn. Den rapporten har lämnats in till tingsrätten. Har du inte fått det beskrivet för dig än?

I Polisförhöret med Esbjörn om trädfällningen nämner han själv att det funnits intressenter på hans hus. Det var ditt påstående att visa att det funnits intressenter som jag svarade att det har han själv påstått.

Båda dessa har länkats till i tråden tidigare.
2021-05-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Var har jag sagt att Esbjörn pistolhotet Ebba? Hitta inte på en massa skit.

Barry är den psykolog eller vad hans titel är som gjorde en undersökning av Esbjörn. Den rapporten har lämnats in till tingsrätten. Har du inte fått det beskrivet för dig än?

I Polisförhöret med Esbjörn om trädfällningen nämner han själv att det funnits intressenter på hans hus. Det var ditt påstående att visa att det funnits intressenter som jag svarade att det har han själv påstått.

Båda dessa har länkats till i tråden tidigare.

Barry är en psykolog som gjort en kognitiv undersökning av Esbjörn alltså? Tack, fan att det skulle ta en vecka och 12 inlägg att få det svaret istället för att få motfrågor på Binninges skostorlek etc etc.

Men allright, tack för det, vi kommer nånvart.

Vad tycker du jag har spridit för lögner då?

Min första invändning för hur Ebba genomfört denna affär är att den från början var orättvis eftersom Ebba hade uppbackning av sin bästa stureplanskompis stureplansbror, som skrev kontraktet där han i en liten paragraf längst ner på sida tre avskriver sig sitt mäklaransvar, varpå återigen han med stora bokstäver återigen blaffar ut namnet på sin MÄKLARFIRMA.

SJÖNÄRA FASTIGHETER AB.

Jag menar att detta för en oinsatt person, 80 plus, som upplever sig lite påstressad kan verka som att det är en oberoende mellanpart som kan ställas till svars juridiskt, ifall priset är orimligt lågt.

Hittar du några lögner eller orimliga antaganden i detta?
Senast redigerad av Spakur 2021-05-17 kl. 20:07.
2021-05-17, 20:07
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Barry är en psykolog som gjort en kognitiv undersökning av Esbjörn alltså? Tack, fan att det skulle ta en vecka och 12 inlägg att få det svaret istället för att få frågor på Binninges skostorlek etc etc.

Min första invändning för hur Ebba genomfört denna affär är att den från början var orättvis eftersom Ebba hade uppbackning av sin bästa stureplanskompis stureplansbror, som skrev kontraktet där han i en liten paragraf längst ner på sida tre avskriver sig sitt mäklaransvar, varpå återigen han med stora bokstäver återigen blaffar ut namnet på sin MÄKLARFIRMA.

SJÖNÄRA FASTIGHETER AB.

Jag menar att detta för en oinsatt person, 80 plus, som upplever sig lite påstressad kan verka som att det är en oberoende mellanpart som kan ställas till svars juridiskt, ifall priset är orimligt lågt.

2021-05-11, 06:06
martinator
Medlem
Reg: Sep 2008
Citat:
Apropå trådväktare så fick jag direkt påhugg från braattha. Kontot som snart är uppe i 2300 inlägg i denna tråd och verkar vaknat till enbart för att försvara EBT.

Återigen, vem är Barry? Är det ännu en av Ebbas konsult-kompisar?
Du visar gång på gång att du är oförmögen att förstå. Barry har diskuterats mycket flitigt i denna tråd. Han har författat en liten skrift, baserat på standardiserade tester, där han bedömt Esb kognitiva förmåga. Hela skrivelsen finns inlämnad till Tinget och går - delvis - att ta del av.

Det FINNS också två läkare med i bilden - dessa är anlitade av Ebba för att utgöra expertvittne.
De har sedan länge, efter att ha läst Barrys undersökning i sin helhet, uttalat sig i frågan och funnit att Esb varken är dement, mongo, CP, efterbliven eller utvecklingsstörd.

2021-05-11, 08:57
Knut-Anne
Medlem
Reg: Sep 2019
Citat:
Jag hänger inte i denna tråd dygnet runt och har tusentals inlägg i den som flera av er, men varje gång jag loggar in efter att ha skrivit här har jag minst två svar var från var och en av er väktare, och namnet Barry har inte dykt upp tidigare men verkar vara det hetaste just nu

Det är nån konsult som också är kompis med Ebba eller vadå?
Det är den Psykolog, som på uppdrag av Binninge, genomförde den undersökning, som Binnige senare lämnade in till rätten.
Senast redigerad av braattha 2021-05-17 kl. 20:18.
2021-05-17, 20:14
Medlem
Citat:
Barry är en psykolog som gjort en kognitiv undersökning på Esbjörns alltså? Tack, fan att det skulle ta en vecka och 12 inlägg att få det svaret istället för att få frågor på Binninges skostorlek etc etc.

Mitt tyngsta case för att Ebba borde backa från affären är att den från början var orättvis eftersom Ebba hade uppbackning av sin bästa stureplanskompis stureplansbror, som skrev kontraktet där han i en liten paragraf längst ner på sida tre avskriver sig sitt mäklaransvar, varpå återigen han med stora bokstäver återigen blaffar ut namnet på sin MÄKLARFIRMA.

SJÖNÄRA FASTIGHETER AB.

Ja börja med de citat du verkade vilja dyvla på mig…

Sedan skriver du extremt tendentiöst för att få det att se rimligt ut när det inte är det.
Vad har Theos påstådda mäklaransvar med detta att göra vid ett skrivuppdrag?
Stora och små bokstäver ånyo för att smutskasta med nåt som är totalt ointressant i sak.
Priset är inte orimligt lågt. Inte ens Esbjörn egen inlaga visar detta fast de haft flera månader på sig att fundera.

Vad din beef med Theo än beror på så har ingen av parterna nämt att han gjort fel. Avtalet var redan klart till kostnad o allt när han blev inkopplad att skriva ett avtal enligt deras direktiv.

Var har du fått idén att en mäklare, och dessutom med enbart skrivuppdrag, ska ställas till svar juridiskt? För vad? Att han gör sitt jobb? Han har inget med nåt pris att göra.
2021-05-17, 20:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Men det gör ni aldrig.

Varför ska vi hela tiden ta fram en massa länkar hit och dit då du är helt inkompetent att ta in det du har fått eller läsa detta, du har flera gånger frågat och fått detta samt att du verkar endast ha en agenda här att skaffa ovänner,
2021-05-17, 20:15
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nu tror jag att situatationen att säljaren ångrar sig är rätt sällsynt faktiskt, men det är ju möjligt att risken är högre om man köper av en åldring. Som jag tror att jag redan skrivit ett stort antal gånger förespråkar jag inten lagändring, utan det jag förespråkar är att Ebba skall backa i detta fall. Jag förespråkar också att köparen bör hållas skadelös - så nej jag skulle inte som husköpare vara särskillt rädd att köpa av en åldring, men jag skulle nog övertyga mig om att säljaren bestämmt sig. Skulle det gå så illa att säljaren ångrar sig, så får man försöka ordna det hela så alla blir nöjda.

(Lustigt nog funderar jag så smått på husköp!)

Var det inte just det Ebba försökte göra, försöka ordna det hela så bra som möjligt?
Var ju det hon skrev på Facebook och vad hon också sa i Expressen intervjun.
Esbjörn sa sen sturskt i Expressen att han träffar henne vilken dag som, han ska säga åt henne att han ångrat sig och förklara.
Dom fick ju till slut Esbjörn att gå med på ett möte där han skulle få ångra sig och det skulle göras upp, så det inte skulle gå till tinget.

Ebba var där, hennes ombud var där, ombudet Binninge med via länk och Esbjörn kom dit.
Då visar det sig att en "stödjare" också skulle komma, då Binninge inte var där personligen!?
Vem det skulle vara eller vilken roll personen hade blev aldrig klargjort, för istället vände då Esbjörn i dörröppningen och försvann.

Nästa dags rubrik i Expressen:
Esbjörn stänger dörren!
Va???
Han hann inte ens stänga dörren efter sig när han drog från mötet som ett yrväder i april.
2021-05-17, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Varför ska vi hela tiden ta fram en massa länkar hit och dit då du är helt inkompetent att ta in det du har fått eller läsa detta, du har flera gånger frågat och fått detta samt att du verkar endast ha en agenda här att skaffa ovänner,

Vi tar det igen eftersom du är den största dyngspridaren i denna tråd, och om du inte bara är ett troll som slänger ur sig lögn- och hatanklagelser, utan vi båda vill ta oss framåt så ber jag dig läsa igen och försöka förstå vad jag skriver och bemöta det.

SJÖNÄRA FASTIGHETER AB.

2021-05-17, 20:24
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Alternativet hade väl varit att rika människor inte köper hus som inte ligger ute på marknaden, av 80plussare dom uppfattar som "egna", anlitar sina mäklarkompisar för att skriva kontraktet som dom stort blaffar mäklarfirmans namn på men samtidigt avsäger sig allt mäklaransvar och sen tjatar på gamlingen att skriva på utan några utomstående vittnen.

Lite fel ordning där, vänta ska jag ändra om lite.

Köper hus som inte ligger ute på marknaden, av 80plussare som är egen.
Sen anlitar mäklare för att skriva kontraktet med mäklarfirmans namn på, men avsäger sig mäklaransvar då det endast är skrivuppdrag.

Så lite mer exakt tidsföljd, med det som gjordes efter köpet angivet som efter.
2021-05-17, 20:45
Medlem
Citat:
Barry är en psykolog som gjort en kognitiv undersökning av Esbjörn alltså? Tack, fan att det skulle ta en vecka och 12 inlägg att få det svaret istället för att få motfrågor på Binninges skostorlek etc etc.

SJÖNÄRA FASTIGHETER AB.

Bisarrt att man kan ha missat så extremt grundläggande information... Vad diskuterar du ens om du inte känner till fallet? Du är ju bara här för att tramsa och skriva en massa skit, det är ju rätt uppenbart när du inte ens känner till de mest grundläggande.
2021-05-17, 20:55
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Esbjörn erbjöd sig att ta Ebbas samtliga omkostnader för att låta honom behålla sin gård, en gård som Ebba lovat offentligt att inte ska tvinga honom att sälja om han inte vill.
Hon avböjde och tar det till domstol.
Tycker han gjort va han kunnat för att "hålla henne skadelös"

Med tanke på hur hon la upp köpet från början så hade det varit en chans för henne att snyggt backa ur med alla sina pengar och köpa ett hus på hederlig väg.

Du är nog i fel tråd käre sparkabakut.
Ett sånt erbjudande existerar inte i verkligheten, inte i denna tvist i alla fall men måhända någon annanstans på Flashback.
Sen förekommer det ingen gård i varken tvisten eller tråden, så du har nog villat bort dig bland Flashbacktrådar och skrivit i fel tråd.

Sen var det Esbjörn som avböjde erbjudandet och därmed orsakade stämningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in