2021-05-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skruttolf
Brukar tvätta mig med kratom varje dag. Kör med Röd Maeng Da från SS. Nu var det slut o jag köpte det billigare Gold Maeng Da. Är det stor skillnad? Brukar ta 2 matskedar i var tvål o duschar 2 ggr om dagen.

Två gånger om dagen? Är du inte rädd för tolereras? Hur håller du ner Tolerensen? Boostar du din tvål med typ grapefruit? Någon som har tips på "boosters"? Läst om grapefruit, Cayennepeppar, Gurkmejja och Ingefära...
Citera
2021-05-17, 16:22
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Provade en ny sort av nån gyllene variant. Det ska bli intressant. Har ni prövat på golden sorter ?

Btw , är det konsensus i frågan om huruvida kratom syns i urintest vid standard drogscreening eller ej?

Inte jag men har en mor med reumatism i fingrarna och höfterna. Kommer inte ihåg vilken den var, och den ligger inte på deras webbshop heller (eco***.se Tror hon fick det genom att skriva till dem. I alla fall så kunde hon sluta med snart 6 års medicinering och slipper bli helt kass i skallen. Nu är smärtan borta. Kommer beroende på väder faktiskt tillbaka, men då höjer hon bara temporärt dosen. Så nu ska grannen och hon köpa tillsammans, för att få ner priset. Pensionär behöver inte leva fett.
Men hon testade först röda varianter, men dom hjälpte inte alls. Är någon intresserad av vilken sort kan jag fråga.
Citera
2021-05-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsnabb
Inte jag men har en mor med reumatism i fingrarna och höfterna. Kommer inte ihåg vilken den var, och den ligger inte på deras webbshop heller (eco***.se Tror hon fick det genom att skriva till dem. I alla fall så kunde hon sluta med snart 6 års medicinering och slipper bli helt kass i skallen. Nu är smärtan borta. Kommer beroende på väder faktiskt tillbaka, men då höjer hon bara temporärt dosen. Så nu ska grannen och hon köpa tillsammans, för att få ner priset. Pensionär behöver inte leva fett.
Men hon testade först röda varianter, men dom hjälpte inte alls. Är någon intresserad av vilken sort kan jag fråga.

Hon borde vara försiktig, kratom abstinens kan enligt vänners erfarenhet jämföras med oxycontin. Detta är säkert individuellt men något att ha i åtanke om hon en dag skall sluta eller om det klassas i framtiden och tillgången försvinner.

Hon borde alltid ha en hel del sparat ifall att något oväntat händer så att hon kan trappa ner.
Citera
2021-05-17, 16:30
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finta48
Två gånger om dagen? Är du inte rädd för tolereras? Hur håller du ner Tolerensen? Boostar du din tvål med typ grapefruit? Någon som har tips på "boosters"? Läst om grapefruit, Cayennepeppar, Gurkmejja och Ingefära...

Nu vet jag inte om du gör tvål eller vad.

När jag bodde några år i USA, så var jag mycket strikt. Jag gick ner 0,5 gr i veckan. Höll konsekvent tiderna mellan doserna till 6 timmar. I bland var det jobbigt. Nästa vecka 0.5 gr till. Så fortsatte jag till jag var nöjd. Men man kan inte gå ner hur lågt som helst. Beroende på kroppsvikt bl.a så behöver du få i dig den dos din kropp kräver. Men man kan ju försöka backa till den dos man en gång började med.
Funkade för mig. Man kan välja gå ner 0.5 var 14 dag också om det är för jobbigt.
Viktigast är att man är strikt och konsekvent.
Har man man missbruksproblem i botten och försöker ta sig ur så kan det absolut vara en lösning.
Citera
2021-05-17, 16:35
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Hon borde vara försiktig, kratom abstinens kan enligt vänners erfarenhet jämföras med oxycontin. Detta är säkert individuellt men något att ha i åtanke om hon en dag skall sluta eller om det klassas i framtiden och tillgången försvinner.

Hon borde alltid ha en hel del sparat ifall att något oväntat händer så att hon kan trappa ner.

Håller med till viss del, men det hon tidigare tog bröt ner kroppen än mer. Dessa gifter gör att lever och njurar tar stryk. Hennes levervärde har gått åt rätt håll betydligt. Läkemedel ger skrumplever. Men det fixar man med mariatistefrön och en coffegrinder. Dricker 1 kopp te om dagen och levern kan räddas. Har polare som fick gulsot av något skit han fick i sig. Fixade den på ett halvår. Ska inte gå att göra enl. läkarna. Nähä!
Citera
2021-05-17, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsnabb
Håller med till viss del, men det hon tidigare tog bröt ner kroppen än mer. Dessa gifter gör att lever och njurar tar stryk. Hennes levervärde har gått åt rätt håll betydligt. Läkemedel ger skrumplever. Men det fixar man med mariatistefrön och en coffegrinder. Dricker 1 kopp te om dagen och levern kan räddas. Har polare som fick gulsot av något skit han fick i sig. Fixade den på ett halvår. Ska inte gå att göra enl. läkarna. Nähä!

Helt rätt att du behandlade hennes dåliga levervärden, det har jag själv lyckats göra på min svärfar som är gammal och druckit šjlivovica(rakija) hela sitt liv.

Men var försiktig, det är bra att kratom inte försämrar hennes lever eller njurar och att det hjälper men ett eventuellt problem i framtiden kan vara att kratom klassas och då står hon där med en enorm abstinens.

Jag förespråkar naturliga medel framför kemiska substanser för kroppens hälsa så det är rätt medicin för hennes smärta. Men vad framtiden har att säga vet vi inte.
Citera
2021-05-17, 17:28
Medlem
Någon som testat Green maeng da från TT? Behöver en ny grön och tycker TT håller bäst klass
Citera
2021-05-17, 18:25
Medlem
FedupFlorences avatar
Någon som tackat ja till att vara med i SS:s testpanel?
Citera
2021-05-17, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Någon som tackat ja till att vara med i SS:s testpanel?
Låter intressant. Blir man erbjuden det eller hur funkar det?
Citera
2021-05-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullatoralex
Någon som testat Green maeng da från TT? Behöver en ny grön och tycker TT håller bäst klass

Inte provat just den själv men polaren gillar den
Citera
2021-05-17, 22:09
Medlem
Skruttolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finta48
Nja, tolerans är normalt inget problem med mig o opiater och kratom. Visst det är dumt att käka kratom dagligen, men jag mår toppen på det, inget rus eller så, mår bara bra. O man kan t.ex ta det innan jobbet utan att vara påverkad.

Är i så fall mer orolig för gulsot o leverskador av det, än beroende o tolerans.
Citera
2021-05-18, 00:42
Medlem
Någon som vet vad lagen säger om att ge kratom till någon annan? Kratom i sig är ju inte olagligt enligt min uppfattning. Skulle det kunna bli ett brott att ge någon kratom som därefter använt det?

Förstår att detta inte är ett rimligt scenario och man åker inte dit, men teoretiskt. Vad säger lagen om en "överlämning"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in