Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Ok isf är det väl inget att diskutera. Israel har inlett ett projekt som de inte vill att världen ska se (igen). Det sorgliga är att ingenting är nytt. Det är ingen "ny konflikt som startat".
Det är samma gamla nötta repris. Jag har sett detta sedan jag var en liten snorunge.
Inte ens kravallerna i Israel är en ny företeelse, även om det var länge sen sist..
Exakt, samma gamla nötta repriser som tidigare.
Tidigare så brukar det visa sig i efterspelet, att IDF inte är direkt går att lita på informationsmässigt. Jag kommer ihåg deras försök till bevisföring när de ska justifiera tex sina vansiniga bombdåd mot civila byggnader och människor.
Man står där med en powerpoint presentation och ett sattelitfoto på nåt kvarter med ett hus inringad och en text där det står, Hamas huvudkvarter, vapenfabrik, avfyrningsramp pick youre choice.
Thats it. Ingenting mera.
Det påminner till stor del om när USA skulle bevisa weapons of massdestruction i Irak, samma narrativ, vi vet ju hur det gick sedan.
Har man nåt på fötterna så kan det inte vara svårt att delge detta.
Upprapandet utav att Hamas är en terroristorganisation, terrorister går också i leda. Hamas har gjort en resa från att vara radikala till att bli rumsrent politiska. Det är något som borde uppmuntras. Själva terroriststämpeln var och är omdiskuterad och borde enligt flertalet analytiker lyftas.
Det går att jämföra med att ha en debatt med Henrik Arnstad eller Stefan Löfven om SD.
Då ska det konstant åkallas att sd är "ett parti som har sina rötter i nazismen, dom är fascister". Det är väldigt billigt och okonstruktivt.