2021-05-17, 14:03
Medlem
Tydligen så flyttade Baghdadbob till Israel!

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/benjamin-netanyahus-talsmand-lagde-falske-videoer-ud-paa-sociale-medier/8580795

Religion och politik tar fram det bästa i folk.
Citera
2021-05-17, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Varför tar du bort en del av citeringen och kommenterar som en 13-åring på det minst viktiga i inlägget?
Förklara istället varför du står på samma sida som muslimerna i tråden som i övrigt hatar på kristna, judar, indier och ALLA andra orena i andra trådar?

Skäms du inte lite när du inser det?

Jag har inget som helst att skämmas över. Är väldigt jämn och tydlig med var jag står. Din världsbild är alldeles för binär.

Man kan bara var helt och hålet på ena eller andra sidan. Då hamnar snabbt i knepiga situationer som att tvingas försvara Israels massmord.

Man kan faktiskt också ställa sig emot massmord på civila men samtidigt inte stötta terrorism från den andra sidan, bara så du vet Har noll kärlek till Hamas, IS, you name it.

Kan citera ett inlägg jag skrev igår:

Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Vi vill inte ha någon antisemitism i Sverige tack. Jag är oerhört kritiskt mot Israels agerande här och står starkt med Palestina men det betyder inte att antisemitism är okej. Ingen ska trakasseras på grund av detta, det gör inte saken bättre för någon.
Citera
2021-05-17, 14:07
Avslutad
Citat:
Jag har inget som helst att skämmas över. Är väldigt jämn och tydlig med var jag står. Din världsbild är alldeles för binär.

Man kan bara var helt och hålet på ena eller andra sidan. Då hamnar snabbt i knepiga situationer som att tvingas försvara Israels massmord.

Man kan faktiskt också ställa sig emot massmord på civila men samtidigt inte stötta terrorism från den andra sidan, bara så du vet Har noll kärlek till Hamas, IS, you name it.

Kan citera ett inlägg jag skrev igår:

Ändå har du inte fördömt Hamas tusentals raketer riktade mot civilbefolkningen i Israel, som påbörjade denna vända av krig?
Inte en enda gång? Lustigt.

Men det är väl okej att göra så?
Senast redigerad av vetingeteller 2021-05-17 kl. 14:09.
Citera
2021-05-17, 14:10
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Varför tror du Israel sett till att det inte finns några sekulära äktenskap, vilket innebär att en jude och en muslim inte kan gifta sig i Israel?

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det var ottomanerna som såg till det. Samma regler gäller i Palestina.
Ingen i regeringen som har försökt ändra på en uppenbart underlig lag?
Citera
2021-05-17, 14:11
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ok isf är det väl inget att diskutera. Israel har inlett ett projekt som de inte vill att världen ska se (igen). Det sorgliga är att ingenting är nytt. Det är ingen "ny konflikt som startat".
Det är samma gamla nötta repris. Jag har sett detta sedan jag var en liten snorunge.
Inte ens kravallerna i Israel är en ny företeelse, även om det var länge sen sist..
Exakt, samma gamla nötta repriser som tidigare.
Tidigare så brukar det visa sig i efterspelet, att IDF inte är direkt går att lita på informationsmässigt. Jag kommer ihåg deras försök till bevisföring när de ska justifiera tex sina vansiniga bombdåd mot civila byggnader och människor.
Man står där med en powerpoint presentation och ett sattelitfoto på nåt kvarter med ett hus inringad och en text där det står, Hamas huvudkvarter, vapenfabrik, avfyrningsramp pick youre choice.
Thats it. Ingenting mera.

Det påminner till stor del om när USA skulle bevisa weapons of massdestruction i Irak, samma narrativ, vi vet ju hur det gick sedan.
Har man nåt på fötterna så kan det inte vara svårt att delge detta.

Upprapandet utav att Hamas är en terroristorganisation, terrorister går också i leda. Hamas har gjort en resa från att vara radikala till att bli rumsrent politiska. Det är något som borde uppmuntras. Själva terroriststämpeln var och är omdiskuterad och borde enligt flertalet analytiker lyftas.

Det går att jämföra med att ha en debatt med Henrik Arnstad eller Stefan Löfven om SD.
Då ska det konstant åkallas att sd är "ett parti som har sina rötter i nazismen, dom är fascister". Det är väldigt billigt och okonstruktivt.
Senast redigerad av Giant Squid 2021-05-17 kl. 14:14.
Citera
2021-05-17, 14:11
Medlem
Vi ser nu att Iron Dome inte kan skydda israel. massviss med träffar överallt i israel. 12 allvarligt skadade var det senaste nytt. Sen har vi sprängingen av en israelisk krigsfartyg och missil attack mot gas platformer i havet. Går inte så bra för Israel idag. Många var ju såååå kaxiga igår..men så går det. Hoppas Israel förstår att dom inte kan fortsätta ockupera Palestinska folket.
Senast redigerad av KalleSvartBoll 2021-05-17 kl. 14:23.
Citera
2021-05-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ändå har du inte fördömt Israels tusentals raketer riktade mot civilbefolkningen i Israel, som påbörjade denna vända av krig?
Inte en enda gång? Lustigt.

Men det är väl okej att göra så?

Jag fördömer ju Hamas i inlägget du svarar på

Detta krig började långt innan att Hamas skjöt första raketen. Israel började trappa upp konflikten i samband med den etniska rensingen i SHeikh Jarrah och kaoset vid Al-aqsa. Men det ignorerar du helt såklart.

Här är ett till inlägg som jag skrev igår:

Citat:
Kritiken jag framför handlar inte om att försvara Hamas på något sätt, det är självklart för vilken normalbegåvad människa som helst att terrorism är fel..

Sluta försvara Israel, du behöver inte göra det. Israel gör fel här. Man får kritisera Israel utan att vara för Hamas
Senast redigerad av hyperbeast 2021-05-17 kl. 14:16.
Citera
2021-05-17, 14:16
Avslutad
Citat:
Jag fördömer ju Hamas i inlägget du svarar på

Här är ett till inlägg som jag skrev igår:

Sluta försvara Israel, du behöver inte göra det. Israel gör fel här. Man får kritisera Israel utan att vara för Hamas

Okej. Direkt fråga.
Vad anser du om att omvärlden har stämplat Hamas som terroristorganisation men att övervägande del av befolkningen vill rösta på dom? Men inte får det för att nuvarande styre också är korrupt?

Förstår du inte att det vore som om 70% av Sveriges befolkning hade röstat på Nordisk Front, som dock inte skjuter iväg raketer mot civilbefolkningar? Men närmaste jämförelsen jag kom på i Sverige.
Förutom terroristerna Vänsterpartiet då.

Och du tycker alltså dom skall ha ett eget land till bekostnad av ett demokratiskt land som samarbetar med oss i Väst medans dom du vill skall få kontrollen vill se oss brinna?
Senast redigerad av vetingeteller 2021-05-17 kl. 14:18.
Citera
2021-05-17, 14:27
Medlem
Citat:
Okej. Direkt fråga.
Vad anser du om att omvärlden har stämplat Hamas som terroristorganisation men att övervägande del av befolkningen vill rösta på dom? Men inte får det för att nuvarande styre också är korrupt?

Förstår du inte att det vore som om 70% av Sveriges befolkning hade röstat på Nordisk Front, som dock inte skjuter iväg raketer mot civilbefolkningar? Men närmaste jämförelsen jag kom på i Sverige.
Förutom terroristerna Vänsterpartiet då.

Ditt inlägg bevisar min poäng om binär världsbild ännu mer...

Du fattar väl att denna konflikt är otroligt lång och har tagit massor med vändningar fram till nu? Du fattar väl att hela Gaza är under ockupation och folk som lever där är ibland mindre värda än Israeliska husdjur, rent juridiskt? Vet du ens att Palestina gång på gång har försökt lösa detta genom officiella kanaler som FN och att Israel, tillsammans med USA blockerat förhandlingarna flitigt?

Palestina provade en fredlig juridisk lösning och fick äta amerikanska raketer.
Palestina provade sedan en våldsam lösning och fick äta amerikanska raketer.

Vad tror du hade hänt om alla svenskar stängdes in i Norrköping och ockuperades av Israel? Varje gång vi försöker med något möts vi av amerikansk krigsmakt. Hur länge tror du vi hade klarat oss mot det? USA hade tagit Sverige på en eftermiddag. Sen sitter det rasistiska idioter på forum och skriver att "svenskarna minsann är getter och inte ens kan vinna mot Israel"...

Och allt eftersom det står i en 3000 år gammal jävla religiös text? Vem fan bryr sig ens om religiösa texter? Halva västkusten var Danmarks förra veckan i jämförelse.

Kan du tänka lite, bara lite, länge än "Hamas dåliga, muslimer dö..." ? Kan du vakna upp och inse att västvärlden, framför allt USA, sällan är på den "goda" sidan?

Det betyder inte att allt är en konspiration och att västvärlden är genomond såklart. Det betyder att när du ser en sån här konflikt så måste du se den ur alla perspektiv och inte bara "Terrorism är dåligt".

Och med allt det sagt så står jag för Israels rätt att existera och jag står emot antisemitism. Jag står även för Palestinas rätt att inte bli folkmördade. Ser du skillnaden på oss?
Senast redigerad av hyperbeast 2021-05-17 kl. 14:31.
Citera
2021-05-17, 14:37
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Ingen i regeringen som har försökt ändra på en uppenbart underlig lag?

Majoriteten av israeler kom ifrån arabvärlden. Av någon anledning var det inte prioritet för någon regering som gjort sitt bästa för att bygga ett nytt samhälle i en väldigt primitiv sandöken med de medel som stått till buds. Israel är inte perfekt på något sätt, tror inte du hittar någon israel som tycker det heller.
Citera
2021-05-17, 14:38
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Herregud vad din svenska är kass. Ta fram en svenskabok istället för bläddra på terroristers twitter och jubla. Äckel. Gör något av ditt liv, du fick en guldbiljett till lyckan och Sverige. Förstör nu inte det.
Annat tar min tid.

Det intressanta är alltså att kritik av kritiken på något vis skulle vara en ondsint agenda av något slag. Som att det skulle vara något skitdåligt att invända mot terrorister som kör in i folk?

Det jag anser är mest iögonfallande är att du, i brist på annat gör personangrepp. Du har uppenbarligen tid och lust till att göra skitdåliga bedömningar om andras texter, på att dra förutfattade slutsatser om mig, men riktigt dålig på att producera kritik av värde.

Håll dig till ämnet: det ämne du fortfarande inte kunnat härleda till någon som helst bevisföring.
Citera
2021-05-17, 14:38
Medlem
Melange5738s avatar
Fucking jävla AP visste säkert att Hamas använde byggnaden: https://www.theatlantic.com/international/archive/2014/11/how-the-media-makes-the-israel-story/383262/

De rapporterade inte ens när Hamas sköt missiler från gården brevid byggnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in